Το κινεζικό αυτοκινητικό θαύμα στα ηλεκτρικά είχε μια «παράπλευρη απώλεια» που τώρα ξεχύνεται σε όλο τον πλανήτη: εκατομμύρια βενζινοκίνητα μοντέλα που δεν βρίσκουν θέση στη ντόπια αγορά και στέλνονται σωρηδόν σε Λατινική Αμερική, Αφρική, Ανατολική Ευρώπη και όπου αλλού υπάρχει ανάγκη για φθηνά οχήματα.
Ενώ ΗΠΑ και Ευρώπη επιβάλλουν δασμούς φοβούμενες το κινεζικό κύμα ηλεκτρικών, η πραγματική καταιγίδα έρχεται από τα εργοστάσια που γέμισαν με αδιάθετα συμβατικά αυτοκίνητα εξαιτίας των κινεζικών επιδοτήσεων στην ηλεκτροκίνηση. Κρατικοί κολοσσοί όπως SAIC, Dongfeng, BAIC και Changan, οι παλιοί συνεταίροι της Δύσης, βλέπουν τις πωλήσεις τους στην Κίνα να βυθίζονται και βρίσκουν σανίδα σωτηρίας τις ξένες αγορές, όπου το δίκτυο φόρτισης ακόμη χωλαίνει.
Από την Πολωνία μέχρι την Ουρουγουάη και τη Νότια Αφρική, τα showroom γεμίζουν με κινεζικά SUV, pickup και sedan που κοστίζουν πολύ λιγότερο από τα αντίστοιχα δυτικά, συχνά μάλιστα βασισμένα σε τεχνογνωσία από τις παλιές κοινοπραξίες με εταιρείες όπως Nissan και Honda. Σε πολλές χώρες, Κινέζοι κατασκευαστές πιάνουν πλέον διψήφια ποσοστά αγοράς, την ώρα που θρυλικές μάρκες χάνουν έδαφος και πελάτες.
Η υπερπαραγωγή στην Κίνα έχει αφήσει δεκάδες εργοστάσια σχεδόν άδεια. Τώρα αυτά τα γρανάζια γυρίζουν για να «καταπιούν» τον υπόλοιπο κόσμο, με τις προβλέψεις να μιλούν για συνεχή άνοδο των κινεζικών εξαγωγών μέχρι το 2030. Και όπως λένε οι ίδιοι οι μάνατζερ των κινεζικών εταιρειών: η πραγματική μάχη δεν παίζεται στην Ευρώπη ή στις ΗΠΑ, αλλά στις αναδυόμενες χώρες, όπου οι Δυτικοί άργησαν να ξυπνήσουν.






