Στροφή 180 μοιρών: Η νέα υπουργός Δικαιοσύνης της Ουγγαρίας ανοίγει τον δρόμο για αναθεώρηση του αντι-ΛΟΑΤΚΙ νόμου

Κοινοποίηση:
peter-muscutt-LOATKI-Unsplash

Η νέα κυβέρνηση της Ουγγαρίας βάζει στο τραπέζι την αναθεώρηση του αμφιλεγόμενου νόμου που περιόριζε την πρόσβαση ανηλίκων σε ΛΟΑΤΚΙ περιεχόμενο, μετά την ξεκάθαρη καταδίκη της χώρας από το Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Η υποψήφια υπουργός Δικαιοσύνης, Μάρτα Γκέρεγκ, δήλωσε ενώπιον κοινοβουλευτικής επιτροπής ότι η Βουδαπέστη «οφείλει να προχωρήσει σε νομική διόρθωση», αναγνωρίζοντας πως η συμμετοχή στην ΕΕ συνεπάγεται δεσμεύσεις και σεβασμό των κοινών αξιών.

Ο νόμος του 2021, που είχε παρουσιαστεί από την τότε κυβέρνηση Ορμπάν ως «παιδικοπροστατευτικό», απαγόρευε ή περιόριζε την προβολή περιεχομένου σχετικού με ομοφυλοφιλία, αλλαγή φύλου ή απόκλιση από το φύλο γέννησης. Το Δικαστήριο έκρινε ότι η ρύθμιση παραβίαζε θεμελιώδη δικαιώματα, όπως την ανθρώπινη αξιοπρέπεια, την ιδιωτική ζωή, την ελευθερία έκφρασης και την αρχή της μη διάκρισης, αλλά και τον ίδιο τον πυρήνα των αξιών της Ένωσης.

Η υπόθεση είχε εξελιχθεί σε ένα από τα πιο έντονα μέτωπα σύγκρουσης ανάμεσα στις Βρυξέλλες και την κυβέρνηση Ορμπάν, με την Κομισιόν να υποστηρίζει ότι ο νόμος στοχοποιούσε άτομα λόγω σεξουαλικού προσανατολισμού και ταυτότητας φύλου.

Η αλλαγή κυβέρνησης και η δέσμευση του νέου πρωθυπουργού Πέτερ Μάγκιαρ να αποκαταστήσει τις σχέσεις με την ΕΕ φέρνουν τώρα το θέμα ξανά στο προσκήνιο. Η αναθεώρηση του νόμου θεωρείται από τις Βρυξέλλες κρίσιμο τεστ για το κατά πόσο η νέα ηγεσία σκοπεύει να μετατρέψει τις πολιτικές δηλώσεις σε πραγματικές θεσμικές αλλαγές.

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ: