«Σήμα κινδύνου» από τα ομόλογα – Τα επιτόκια εκτοξεύουν τις απώλειες στη Νέα Υόρκη

Κοινοποίηση:
wall-street-aditya-vyas-7ygsBEajOG0-unsplash

Ισχυρές πιέσεις δέχθηκαν οι βασικοί δείκτες της Wall Street, καθώς η άνοδος των επιτοκίων και οι ανησυχίες για τον πληθωρισμό επανέφεραν το κλίμα αβεβαιότητας στις διεθνείς αγορές.

Ο τεχνολογικός τομέας και οι μετοχές καταναλωτικών αγαθών οδήγησαν την πτώση, την ώρα που η απότομη άνοδος της απόδοσης του 10ετούς αμερικανικού ομολόγου έφτασε σε επίπεδα που είχαν να καταγραφούν πάνω από έναν χρόνο, ενισχύοντας τους φόβους για πιο αυστηρή νομισματική πολιτική από τη Federal Reserve.

Η απόδοση του 10ετούς βρέθηκε κοντά στο 4,66%, σηματοδοτώντας ισχυρή πίεση στην αγορά ομολόγων, η οποία ήδη επηρεάζεται από το γενικότερο περιβάλλον γεωπολιτικής έντασης και τις διακυμάνσεις στις τιμές του πετρελαίου.

Το πετρέλαιο τύπου Brent υποχώρησε οριακά, παραμένοντας όμως πάνω από τα 110 δολάρια το βαρέλι, καθώς οι εξελίξεις στη Μέση Ανατολή και οι δηλώσεις του Αμερικανού προέδρου για αναβολή στρατιωτικής ενέργειας κατά του Ιράν διατηρούν την αγορά σε καθεστώς νευρικότητας.

Στο ταμπλό, ο Dow Jones, ο S&P 500 και ο Nasdaq κατέγραψαν απώλειες για τρίτη συνεχόμενη συνεδρίαση, με τις τεχνολογικές μετοχές να δέχονται το μεγαλύτερο πλήγμα, καθώς οι υψηλές αποτιμήσεις τους επηρεάζονται έντονα από την άνοδο των επιτοκίων.

Αναλυτές επισημαίνουν ότι το επίπεδο του 4,5% στο 10ετές ομόλογο λειτουργεί πλέον ως κρίσιμο όριο ανησυχίας για τις αγορές, με κάθε υπέρβασή του να προκαλεί κύμα ρευστοποιήσεων, ιδιαίτερα σε εταιρείες ανάπτυξης και τεχνολογίας.

Μέσα στο κλίμα πιέσεων, οι επενδυτές στρέφουν το βλέμμα τους στη Fed και στα πρακτικά της τελευταίας συνεδρίασης, αναζητώντας ενδείξεις για την επόμενη κίνηση της νομισματικής πολιτικής, ενώ ιδιαίτερο ενδιαφέρον συγκεντρώνει και η ανακοίνωση οικονομικών αποτελεσμάτων μεγάλων τεχνολογικών εταιρειών, που θα κρίνουν σε μεγάλο βαθμό τη βραχυπρόθεσμη πορεία των αγορών.

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ: