Οι Ρώσοι λένε ότι πίσω από τις δολιοφθορές σε ελληνικά δεξαμενόπλοια στην Βαλτική βρίσκονται οι ουκρανικές μυστικές υπηρεσίες

Κοινοποίηση:
Οι Ρώσοι λένε

Θεωρούν ελληνικά πλοία ως μέρος του ρωσικού “ σκιώδους στόλου” λένε -Αυστηρότατα μέτρα λαμβάνουν όλες οι ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες ειδικά εκείνες που χρησιμοποιούν ρωσικά λιμάνια σε Βαλτική και Μαύρη Θάλασσα

 Οι ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες των οποίων τα δεξαμενόπλοια καταπλέουν σε ρωσικά λιμάνια έχουν αυξήσει σημαντικά τα μέτρα ασφαλείας, μετά από μια σειρά ανεξήγητων εκρήξεων που προκάλεσαν ζημιές σε πλοία που συνδέονται με την εξαγωγή ρωσικού πετρελαίου, αναφέρει ο ρωσικός τύπος, επικαλούμενος έξι πηγές στον ελληνικό κλάδο ναυτιλίας και ασφάλειας.

Τα νέα μέτρα περιλαμβάνουν υποβρύχιες επιθεωρήσεις τους κύτους των ελληνικών πλοίων από δύτες για την ανίχνευση ξένων αντικειμένων, καθώς και απομακρυσμένες επιθεωρήσεις με χρήση υποβρύχιων drones.

Τα πληρώματα βρίσκονται σε υψηλή επιφυλακή, παρακολουθώντας κάθε ύποπτη κίνηση γύρω από τα πλοία, και τα ίδια τα ελληνικά δεξαμενόπλοια αλλάζουν τακτικά τις θέσεις τους στα αγκυροβόλια για να κάνουν τις τοποθεσίες τους λιγότερο προβλέψιμες.

Σύμφωνα με δημοσιογραφικές πηγές, οι εκρήξεις έχουν προκαλέσει ζημιές σε τουλάχιστον έξι δεξαμενόπλοια που καταπλέουν στα ρωσικά λιμάνια Ούστ-Λούγκα στη Βαλτική και Νοβοροσίρσκ στη Μαύρη Θάλασσα από τις αρχές του 2025.

Το τελευταίο περιστατικό συνέβη στις 6 Ιουλίου, όταν το δεξαμενόπλοιο Eco Wizard, το οποίο μετέφερε υγροποιημένο αέριο, υπέστη ζημιές σε μια σειρά εκρήξεων στο λιμάνι Ουστ-Λούγκα της Ρωσίας.

Το υπουργείο Μεταφορών της Ρωσίας ανακοίνωσε ότι υπήρξε μια μικρή διαρροή υγρής αμμωνίας κατά την φόρτωση και το πλοίο έχει προγραμματιστεί να επιθεωρηθεί από δύτες.

Άλλα περιστατικά περιλαμβάνουν ζημιές στο ελληνικό δεξαμενόπλοιο Vilamoura στα ανοικτά των ακτών της Λιβύης στις 27 Ιουνίου, ενώ ζημιές είχαμε και στα πλοία Seacharm, Seajewel, Grace Ferrum και Koala τον Ιανουάριο και τον Φεβρουάριο 2025.

Τέσσερα από τα έξι δεξαμενόπλοια που υπέστησαν ζημιές ανήκαν σε Έλληνες φορείς εκμετάλλευσης, ενώ ένα ανήκε σε κυπριακή εταιρεία.

Δεν έχει δημοσιευτεί επίσημη έρευνα, αλλά ρωσικές πηγές ασφαλείας ανέφεραν ότι ορισμένες από τις εκρήξεις πιθανότατα προκλήθηκαν από μαγνητικές νάρκες (νάρκες πεταλίδα) που ήταν προσαρτημένες στο κύτος των πλοίων.

Τρεις Ρώσοι σύμβουλοι της ναυτιλιακής βιομηχανίας δήλωσαν ότι εξετάζεται το ενδεχόμενο ουκρανικών υπηρεσιών ασφαλείας, δεδομένης της αντίθεσης του Κιέβου στα ελληνικά πλοία που μεταφέρουν ρωσικό πετρέλαιο.

Η Ellie Shafik, επικεφαλής πληροφοριών στην Vanguard Tech με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο, δήλωσε ότι οι επιθέσεις ήταν «σκόπιμη συγκαλυμμένη δολιοφθορά» με χρήση επαγγελματικής στρατιωτικής τεχνολογίας, υπονοώντας την πιθανή εμπλοκή «ουκρανικού κράτους ή φορέων που συνδέονται με το κράτος».

Η Ουκρανία δεν έχει σχολιάσει επίσημα τα περιστατικά και οι στρατιωτικές πληροφορίες και η SBU αρνήθηκαν να σχολιάσουν.

Σύμφωνα με τους Financial Times, όλα τα επηρεαζόμενα πλοία μετέφεραν καζακικό πετρέλαιο, το οποίο δεν υπόκειται σε κυρώσεις, αλλά οι επισκέψεις τους σε ρωσικά λιμάνια έχουν εγείρει υποψίες στο Κίεβο, το οποίο έχει χαρακτηρίσει το ελληνικό δεξαμενόπλοιο Vilamoura μέρος ενός ρωσικού «σκιώδους στολίσκου».

Ο στολίσκος, που αποτελείται από παλαιότερα και συχνά μη καταχωρημένα πλοία, χρησιμοποιείται για την παράκαμψη των κυρώσεων της G7 που έχουν περιορίσει τις τιμές του ρωσικού πετρελαίου στα 60 δολάρια το βαρέλι.

Παρά ταύτα, πηγές σε  ελληνικές εταιρείες λένε ότι οι δραστηριότητές τους είναι νόμιμες επειδή συμμορφώνονται με το ανώτατο όριο τιμών.

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ:

Leave a Response