Ο Άρειος Πάγος δικαίωσε τον Ολυμπιονίκη Νίκο Κακλαμανάκη στη διαμάχη με την Ιστιοπλοϊκή Ομοσπονδία

Κοινοποίηση:
kaklamanakis

Μια ιστορική απόφαση-σταθμό για την προστασία των δημοσιογράφων, των δημόσιων προσώπων και κάθε πολίτη από τις εκφοβιστικές αγωγές (SLAPP) εξέδωσε ο Άρειος Πάγος, δικαιώνοντας πανηγυρικά τον χρυσό Ολυμπιονίκη Νίκο Κακλαμανάκη στη μακροχρόνια δικαστική του διαμάχη με τη διοίκηση της Ελληνικής Ιστιοπλοϊκής Ομοσπονδίας (ΕΙΟ). Όπως αναφέρουν σε κοινή τους δήλωση οι πληρεξούσιοι δικηγόροι του, Έλλη Ρούσσου και Νίκος Κωνσταντόπουλος, ο κορυφαίος αθλητής είχε αναδείξει δημόσια, τόσο στη Βουλή των Ελλήνων όσο και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, σοβαρές παθογένειες στη διοίκηση της ΕΙΟ, αντλώντας στοιχεία από την πολυετή αθλητική του εμπειρία. Αντιδρώντας στις αποκαλύψεις, η τότε διοίκηση της Ομοσπονδίας, την οποία συγκροτούσαν ο τότε πρόεδρος Αντώνης Δημητρακόπουλος και η αντιπρόεδρος Νίκη Αναστασίου —η οποία στη συνέχεια ανέλαβε χρέη προέδρου με αντιπρόεδρο τον Στέφανο Χανδακά— κατέθεσε αγωγή εναντίον του, διεκδικώντας αποζημίωση ύψους 100.000 ευρώ με τον ισχυρισμό ότι θίχτηκε το νομικό πρόσωπο της Ομοσπονδίας.

Αν και το Πολιτικό Πρωτοδικείο Αθηνών είχε απορρίψει πρωτοδίκως την αγωγή κρίνοντας ότι οι παρεμβάσεις του Ολυμπιονίκη έγιναν από δικαιολογημένο ενδιαφέρον για τη διαφύλαξη της νομιμότητας, το Εφετείο Αθηνών ανέτρεψε στη συνέχεια την απόφαση, κάνοντας δεκτή την έφεση της ΕΙΟ και καταδικάζοντας τον Νίκο Κακλαμανάκη να καταβάλει 3.000 ευρώ για ηθική βλάβη. Η τελική ανατροπή ήρθε από τον Άρειο Πάγο, ο οποίος έκανε δεκτή την αίτηση αναίρεσης του αθλητή, κρίνοντας ότι το Εφετείο εσφαλμένα δεν طبίκευσε το άρθρο 10 της Ευρωπαϊκής Σύμβασης Δικαιωμάτων του Ανθρώπου για την ελευθερία της έκφρασης, καθώς περιορίστηκε σε μια αποσπασματική αξιολόγηση μεμονωμένων φράσεων, αγνοώντας το συνολικό περιεχόμενο και την πραγματική βάση των όσων είχε καταγγείλει ο Ολυμπιονίκης. Σύμφωνα με την υπεράσπιση, η ετυμηγορία αυτή αποτελεί πλέον μια σπουδαία συμβολή στη νομολογία, βάζοντας φρένο σε πρακτικές νομικής εξόντωσης όσων συμμετέχουν στον δημόσιο διάλογο για ζητήματα δημοσίου συμφέροντος.

Από την πλευρά του, ο Νίκος Κακλαμανάκης υποδέχθηκε την απόφαση με βαθιά ικανοποίηση, σεβασμό και αίσθημα ευθύνης, τονίζοντας πως παράλληλα με τους νικηφόρους αγώνες του στη θάλασσα που τον έκαναν διάσημο, δίνει εδώ και 30 χρόνια μοναχικές μάχες στη στεριά τις οποίες ο κόσμος αγνοεί. Όπως υπογράμμισε, αυτοί οι διαχρονικοί αγώνες ενάντια στην κατάχρηση εξουσίας, τη διαφθορά, τον εκφοβισμό και την αναξιοκρατία δικαιώνονται πλέον από τον Άρειο Πάγο, αφήνοντας πίσω τις ταλαιπωρίες και τις κακοήθειες του συστήματος. Κλείνοντας, ο χρυσός Ολυμπιονίκης δήλωσε γεμάτος ελπίδα για ένα καλύτερο αύριο, όπου κάθε άνθρωπος θα μπορεί να εκφράζει ελεύθερα, άφοβα και τεκμηριωμένα την άποψή του, ορθώνοντας ανάστημα απέναντι σε οποιαδήποτε μορφή θεσμικής εκτροπής τον καταδυναστεύει.

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ:

Leave a Response