Οι περισσότεροι οδηγοί το αντιμετωπίζουν ως «τελευταία ευκαιρία να προλάβουν», όμως το πορτοκαλί φανάρι έχει πολύ συγκεκριμένη ερμηνεία στον νέο ΚΟΚ. Σύμφωνα με τις διατάξεις, ο οδηγός οφείλει να μειώσει ταχύτητα και να σταματήσει πριν από τη διάβαση πεζών ή σε σημείο που έχει καθαρή ορατότητα του σηματοδότη.
Η μόνη περίπτωση που επιτρέπεται η διέλευση, είναι όταν το όχημα βρίσκεται τόσο κοντά στο φανάρι ώστε ένα απότομο φρενάρισμα θα μπορούσε να οδηγήσει σε σύγκρουση ή να θέσει σε κίνδυνο τους επιβάτες και τους υπόλοιπους χρήστες του δρόμου. Ακόμη και τότε, η κίνηση πρέπει να γίνεται με απόλυτη προσοχή – δεν θεωρείται «πράσινο».
Άλλη σημασία έχει το πορτοκαλί φως όταν αναβοσβήνει. Σε τέτοιες περιπτώσεις (συνήθως βραδινές ώρες ή σε δρόμους χαμηλής κυκλοφορίας), ο σηματοδότης λειτουργεί προειδοποιητικά, ζητώντας από τον οδηγό να περάσει με χαμηλή ταχύτητα και αυξημένη εγρήγορση, δίνοντας προτεραιότητα σε όσους κινούνται ήδη στον κόμβο.
Τα πρόστιμα του νέου ΚΟΚ
- Πορτοκαλί φανάρι χωρίς λόγο στάσης: Πρόστιμο 30 ευρώ. Δεν προβλέπεται αφαίρεση άδειας.
- Παράβαση κόκκινου σηματοδότη – 1η φορά: 700 ευρώ και αφαίρεση άδειας για 60 ημέρες.
- 2η υποτροπή: 1.000 ευρώ και 6 μήνες αφαίρεση άδειας οδήγησης.
- 3η φορά: 2.000 ευρώ και αφαίρεση άδειας για έναν ολόκληρο χρόνο.
Ο νέος ΚΟΚ αντιμετωπίζει το κόκκινο ως μια από τις πλέον επικίνδυνες παραβάσεις, ενώ το πορτοκαλί λειτουργεί ως σαφές σήμα προειδοποίησης. Ο οδηγός, λοιπόν, οφείλει να φρενάρει εγκαίρως, εκτός αν αυτό θα δημιουργούσε πιο μεγάλο κίνδυνο από τη συνέχιση της πορείας.





