Αυξανόμενη ανησυχία εκφράζουν καταστηματάρχες και επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται κατά μήκος της παραλιακής Λεωφόρου Νίκης στη Θεσσαλονίκη, μετά την πρόσφατη τοποθέτηση πασαλακίων στην αριστερή λωρίδα κυκλοφορίας.
Οι μικρές αυτές παρεμβάσεις έγιναν με σκοπό να αποτραπεί η στάθμευση οχημάτων σε σημεία που επιβαρύνουν την κυκλοφορία, ωστόσο, σύμφωνα με τις μαρτυρίες των επαγγελματιών της περιοχής, τα τροχαία ατυχήματα έχουν αυξηθεί από τότε που τοποθετήθηκαν. Οι ίδιοι υποστηρίζουν ότι η ορατότητα περιορίζεται και η συμπεριφορά των οδηγών γίνεται πιο απρόβλεπτη, ειδικά σε ώρες αιχμής.
Από την πλευρά της, η δημοτική αρχή υπερασπίζεται την κίνηση, με αρμόδιο αντιδήμαρχο να δηλώνει σε ενημερωτικό μέσο ότι τα πασαλάκια τοποθετήθηκαν με σκοπό τη διασφάλιση της ομαλής κυκλοφορίας και την αποτροπή της παράνομης στάθμευσης, η οποία επιβάρυνε διαχρονικά την περιοχή.
«Έχουν συμβεί ατυχήματα. Όπως επίσης και κατά τη διάρκεια των τριών ετών που δεν υπήρχαν πασαλάκια από αυτή την πλευρά, άλλα υπήρχαν πασαλάκια από την άλλη πλευρά, γιατί είχε δημιουργηθεί ένας προσωρινός ποδηλατόδρομος και εκεί είχαν δημιουργηθεί ατυχήματα. Μάλιστα το τελευταίο ήταν και ιδιαίτερο ατύχημα, είχε προκληθεί από κάποιο άτομο που είχε πιει λίγο παραπάνω αλκοόλ και επομένως ευτυχώς δεν συνάντησε ποδηλάτες και δεν υπήρξε κάποιο σοβαρότερο γεγονός. Όταν αναγκαστήκαμε να καταργήσουμε τον ποδηλατόδρομο, ο οποίος δεν είχε πια αδειοδότηση, έπρεπε να αποδώσουμε τις τρεις λωρίδες στην κυκλοφορία των αυτοκινήτων, με δεδομένο ότι η επιβάρυνση λόγω fly over είναι πάρα πολύ μεγάλη.
Έπρεπε ταυτόχρονα να διασφαλίσουμε ότι δεν θα επανέρχονταν τα σταθμευμένα αυτοκίνητα από την αριστερή λωρίδα. Μετά από έγγραφο αίτημα της Τροχαίας, η οποία θεώρησε ότι είναι ο μόνος τρόπος να διασφαλίσουμε ότι δεν θα γίνεται παράνομη στάθμευση, τοποθετήσαμε τα πασαλάκια. Αυτά τα πασαλάκια τοποθετήθηκαν σχεδόν πριν από έναν χρόνο. Το γεγονός ότι συνέβησαν δύο ατυχήματα, μπορώ να σας πω ότι υπάρχουν πολλά αντίστοιχα σε άλλες περιπτώσεις όπου δεν υπάρχουν πασαλάκια. Όπου τα αυτοκίνητα ανεβαίνουν στα πεζοδρόμια, όπου τα αυτοκίνητα πολλές φορές μπαίνουν και στα καταστήματα», ανέφερε μεταξύ άλλων και πρόσθεσε:
«Πρέπει να διασφαλίσουμε την ομαλή ροή των αυτοκινήτων, διότι διαφορετικά δημιουργείται μποτιλιάρισμα. Υπάρχουν κάποιες ώρες, κυρίως απογευματινές, που είναι η επιστροφή των εργαζομένων από την δυτική πλευρά στην ανατολική πλευρά, όπου η λεωφόρος Νίκης είναι πολύ επιβαρυμένη. Άρα αυτό είναι το θέμα και επίσης πρέπει να πω ότι αυτό το θέμα με την μη δυνατότητα στάθμευσης, έστω και ολιγόλεπτη στάθμευσης στην αριστερή λωρίδα δεν βολεύει ιδιαίτερα τα καταστήματα. Με τα αυτοκίνητα που σταθμεύουν μπροστά στα καφέ για να πιουν τον καφέ τους οι καταναλωτές, οι πελάτες.
Έχουμε δηλαδή και αντιδράσεις από τους καταστηματάρχες που πιστεύω ότι είναι αντιδράσεις που έχουν να κάνουν με το γεγονός ότι τους έχουμε στερήσει τη δυνατότητα να σταθμεύουν τα αυτοκίνητα μπροστά στα καταστήματα. Η Θεσσαλονίκη είχε πάρα πολλά προβλήματα με την κυκλοφορία των οχημάτων και είναι γεγονός ότι εδώ και πάνω από ένα χρόνο έχει βελτιωθεί πάρα πολύ. Οφείλεται βέβαια και στο μετρό».
Όσον αφορά τα μέτρα που λαμβάνονται από τον Δήμο για τα πατίνια:
«Είμαστε ο πρώτος δήμος που έκανε κανονιστική για τα πατίνια. Το δουλεύουμε σχεδόν ένα χρόνο με διαβούλευση με όλες τις εταιρίες. Κάναμε την κανονιστική η οποία, ψηφίστηκε από το Δημοτικό Συμβούλιο, εγκρίθηκε από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας- Θράκης, είναι πλέον σε εφαρμογή. Έχουμε δώσει θέσεις στάθμευσης για τις εταιρίες. Επιτρέπουμε 800 πατίνια να κυκλοφορούν με τις εταιρίες που τα εκμεταλλεύονται. Υπάρχουν θέσεις στάθμευσης, πλέον θα πρέπει όλοι να προσαρμοστούν διότι διαφορετικά εφόσον βρίσκουμε πατίνια παρατημένα όπου να ‘ναι, θα υπάρχουν πρόστιμα προς τις εταιρίες για να μπορέσουμε να ρυθμίσουμε το γεγονός αυτό. Η μικροκινητικότητα είναι κάτι που το θέλουμε. Θέλουμε δηλαδή να μπορούν να κυκλοφορούν τα ποδήλατα, τα πατίνια, γιατί αυτό σημαίνει ένα αυτοκίνητο λιγότερο».