Η αντιπαράθεση για τους μισθούς στην Air Canada εισέρχεται σε μια νέα φάση, καθώς οι αεροσυνοδοί της αεροπορικής εταιρείας απέρριψαν σχεδόν ομόφωνα την τελευταία πρόταση συμφωνίας που τους είχε προσφερθεί. Σε δημοψήφισμα που πραγματοποιήθηκε το Σάββατο, το 99,1% των εργαζομένων ψήφισαν κατά της αποδοχής της συμφωνίας, με αποτέλεσμα να προγραμματιστεί διαδικασία διαμεσολάβησης για να επιλυθεί η διαμάχη.
Η πρόταση είχε συμφωνηθεί τον Αύγουστο, τερματίζοντας μια απεργία διάρκειας τεσσάρων ημερών, η οποία είχε προκαλέσει σοβαρές αναταράξεις και την καθήλωση μισού εκατομμυρίου επιβατών. Παρά την αποτυχία της συμφωνίας, η αεροπορική εταιρεία και το συνδικάτο των υπαλλήλων αποφάσισαν ότι δεν θα υπάρξουν νέες απεργιακές ενέργειες, εξασφαλίζοντας τη συνέχιση της κανονικής λειτουργίας των πτήσεων.
Το βασικό αντικείμενο της διαφωνίας παραμένει η αποζημίωση για τις ώρες που εργάζονται οι αεροσυνοδοί πριν και μετά την απογείωση. Η Air Canada είχε προτείνει αύξηση μισθών για το προσωπικό και βελτιώσεις στις συντάξεις και τα ωφελήματα, ενώ προέβλεπε και την αποζημίωση 60 λεπτών για τις προ-πτήσης ώρες στους στενούς αεροπλάνους και 70 λεπτών στους ευρύτερους. Παρά τις βελτιώσεις, ωστόσο, οι εργαζόμενοι εξέφρασαν την απογοήτευσή τους, καθώς η συμφωνία δεν κάλυπτε πλήρως τις απαιτήσεις τους για αποζημίωση των ώρων εργασίας τους στο έδαφος.
Η διαδικασία διαμεσολάβησης, που θα ακολουθήσει, αναμένεται να δώσει νέα ώθηση στις διαπραγματεύσεις, αν και οι εργαζόμενοι εξακολουθούν να είναι επιφυλακτικοί για την επίτευξη ενός τελικού συμφωνηθέντος ποσού. Η απογοήτευση των αεροσυνοδών είναι έντονη, ειδικά καθώς τα αιτήματα για την αμοιβή των ωρών εργασίας τους στο έδαφος παραμένουν άλυτα.
Η διαμάχη αυτή έχει προκαλέσει επίσης διεθνή προσοχή, καθώς η διαρκής κινητοποίηση των αεροσυνοδών της Air Canada παρέχει ώθηση και στους αντίστοιχους εργαζόμενους σε άλλες αεροπορικές εταιρείες της Βόρειας Αμερικής. Η Σάρα Νέλσον, πρόεδρος της Διεθνούς Ένωσης Αεροσυνοδών, τόνισε ότι οι αγώνες των αεροσυνοδών στην Air Canada αποτελούν έμπνευση και για άλλους εργαζόμενους στις ΗΠΑ, με στόχο να επηρεαστεί η πολιτική αμοιβών και για τις άλλες αεροπορικές εταιρείες.