Ιστορική συμφωνία για τον «Power of Siberia 2» – Θα είναι ο μεγαλύτερος αγωγός φυσικού αερίου

Κοινοποίηση:
3b2a412687209911bd3665cfe74cfba9_XL

Η Ρωσία, η Κίνα και η Μογγολία υπέγραψαν μνημόνιο για την κατασκευή δύο αγωγών φυσικού αερίου – του «Power of Siberia 2» και του «Soyuz Vostok» όπως υποστήριξε ο επικεφαλής της Gazprom Alexey Miller, σύμφωνα με ρωσικά ΜΜΕ.
Σύμφωνα με τον ίδιο, το μνημόνιο είναι «νομικά δεσμευτικό».
«Με βάση τη δημόσια δήλωση που έκαναν οι ηγέτες των τριών χωρών – της Ρωσίας, της Κίνας και της Μογγολίας – σήμερα υπεγράφη νομικά δεσμευτικό μνημόνιο για την κατασκευή του αγωγού «Power of Siberia 2» και του διαμετακομιστικού αγωγού μέσω του εδάφους της Μογγολίας «Soyuz Vostok».
Το έργο αυτό θα επιτρέψει τη μεταφορά από τη Ρωσία, με διαμετακόμιση μέσω Μογγολίας, 50 δισεκατομμυρίων κυβικών μέτρων φυσικού αερίου ετησίως», είπε ο Miller.
Το πρώτο τμήμα του αγωγού «Power of Siberia» οδηγεί στη βορειοανατολική Κίνα, ο «Power of Siberia 2» θα πρέπει να καταλήγει στη βορειοδυτική, όπου βρίσκεται η Αυτόνομη Περιοχή των Ουιγούρων του Σιντζιάνγκ, η οποία δεν συνορεύει με τη Ρωσία αλλά με τη Μογγολία (γι’ αυτόν τον λόγο χρειάζεται ο διαμετακομιστικός αγωγός).

Ο μεγαλύτερος αγωγός

Σύμφωνα με τον Miller ο «Power of Siberia 2» θα γίνει το μεγαλύτερο και πιο κεφαλαιοκεντρικό έργο στον κλάδο του φυσικού αερίου στον κόσμο.
«Πρέπει να καταλάβουμε ότι το έργο κατασκευής του αγωγού φυσικού αερίου «Power of Siberia 2» και του αγωγού φυσικού αερίου «Soyuz Vostok», του αγωγού φυσικού αερίου διαμετακόμισης μέσω της Μογγολίας και των αντίστοιχων δυνατοτήτων μεταφοράς φυσικού αερίου στην Κίνα, θα είναι πλέον το μεγαλύτερο, πιο μεγάλης κλίμακας και πιο κεφαλαιοκεντρικό έργο στον κλάδο του φυσικού αερίου στον κόσμο» υποστήριξε ο Miller.

Αγκάθι… η τιμή του αερίου

Η κατασκευή του «Power of Siberia 2» συζητείται μεταξύ Κίνας και Ρωσίας εδώ και αρκετά χρόνια.
Οι διαπραγματεύσεις όμως επιταχύνθηκαν κατά τη διάρκεια του πολέμου στην Ουκρανία, όταν η Ευρώπη σχεδόν σταμάτησε να αγοράζει ρωσικό αέριο μέσω αγωγών, και η Κίνα εξετάστηκε ως εναλλακτικός αγοραστής.
Ωστόσο, σύμφωνα με δυτικά ΜΜΕ, η Μόσχα και το Πεκίνο για μεγάλο χρονικό διάστημα δεν μπορούσαν να συμφωνήσουν στην τιμή του φυσικού αερίου (κάτι που στη Ρωσία αρνούνταν), και γι’ αυτό δεν ξεκινούσε η κατασκευή του «Power of Siberia 2».

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ:

Leave a Response