Γιατί συνετρίβη το ινδικό μαχητικό Tejas στο Dubai Air Show

Κοινοποίηση:
rfr

Όπως μπορεί ήδη να γνωρίζετε, ένα ινδικό μαχητικό τύπου Tejas συνετρίβη κατά την διάρκεια εναέριας επίδειξης στην αεροπορική έκθεση Dubai Air Show εχθές αργά το μεσημέρι. Το μαχητικό της ινδικής αεροναυπηγικής εταιρείας HAL κατέπεσε γύρω στις 15:45 τοπική ώρα. Μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα η πλατφόρμα μετατράπηκε σε πύρινη σφαίρα, σκοτώνοντας ακαριαία τον πιλότο.

Η ινδική πολεμική αεροπορία, η οποία είδε το δεύτερο μαχητικό τύπου Tejas της να συντρίβεται από τότε που παράχθηκε η πρώτη μονάδα της πλατφόρμας, επιβεβαίωσε την απώλεια του πιλότου και πρόσθεσε πως έχουν ήδη ξεκινήσει έρευνες για την ανεύρεση της ακριβούς αιτίας του δυστυχήματος.

Το HAL Tejas είναι ένα ελαφρύ, μονοκινητήριο μαχητικών πολλαπλών ρόλων ινδικού σχεδιασμού και παραγωγής που βρίσκεται σε λειτουργία από την πολεμική αεροπορία και το πολεμικό ναυτικό της χώρας. Η ανάπτυξή του ξεκίνησε το 1983, ωστόσο η πρώτη μονάδα τέθηκε σε λειτουργία μόλις το 2016. Εδώ και σχεδόν έναν χρόνο παράγεται η αναβαθμισμένη έκδοση Tejas Mk1A με σύγχρονα ηλεκτρονικά συστήματα και άλλες βελτιώσεις.

Ποια ήταν η αιτία της τραγωδίας

Αν και η ομάδα της ινδικής πολεμικής αεροπορίας που έχει αναλάβει τις έρευνες στο Ντουμπάι δεν έχει αποκαλύψει προκαταρκτικές εκτιμήσεις της για τα αίτια της τραγωδίας, στρατιωτικοί ειδικοί που μίλησαν στην Financial Express εξέφρασαν την δική τους άποψη για τον λόγο της συντριβής.

Σύμφωνα με αυτούς, πρέπει να εστιάσουμε στην ελιγμό που εκτελούσε ο πιλότος του Tejas λίγο πριν χάσει τον έλεγχο του μαχητικού του. Ο εντυπωσιακός αυτός ελιγμός αποκαλείται Negative G (αρνητική δύναμη G) και κατά την διάρκεια εκτέλεσής του, ο πιλότος και το μαχητικό βρίσκονται ανάποδα για κάποια δευτερόλεπτα. Ουσιαστικά όλο το αεροσκάφος γυρνάει ανάποδα εν πτήσει. Η κίνηση αυτή είναι αρκετά επικίνδυνη, κυρίως λόγω των έντονων αναταράξεων.

Εξαιτίας αυτού, αν ο πιλότος δεν καταφέρει να ελέγξει την κατάσταση, η αρνητική δύναμη G μπορεί να του προκαλέσει απώλεια αισθήσεων. Η απώλεια αυτή οφείλεται στην απότομη εισροή αίματος στον εγκέφαλο εξαιτίας της ανάποδης θέσης που βρίσκεται ο αεροπόρος. Για αυτόν ακριβώς τον λόγο οι πιλότοι περνούν από ειδική εκπαίδευση πριν εκτελέσουν τέτοιους επικίνδυνους ελιγμούς. «Κατ’ επέκταση, ο Ινδός πιλότος του Tejas μπορεί να έχασε τις αισθήσεις του κατά την διάρκεια του ελιγμού με αποτέλεσμα την συντριβή του μαχητικού του» κατέληξαν οι ειδικοί.

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ:

Leave a Response