Γιατί οι θηλυκές γάτες «αγριεύουν» μετά το ζευγάρωμα – Η απάντηση που ξαφνιάζει

Κοινοποίηση:
gata

Μια συμπεριφορά που συχνά ξαφνιάζει όσους τη βλέπουν, είναι η επιθετική αντίδραση των θηλυκών γατών αμέσως μετά το ζευγάρωμα. Αν και μπορεί να μοιάζει ακατανόητη ή ακόμη και ανησυχητική, πρόκειται για μια απολύτως φυσική διαδικασία που συνδέεται με τη βιολογία και τα ένστικτα των ζώων.

Ένας βασικός λόγος είναι ο πόνος που προκαλείται κατά τη διάρκεια της πράξης. Η μορφολογία του αρσενικού γεννητικού οργάνου προκαλεί ερεθισμό στο θηλυκό, γεγονός που οδηγεί σε έντονη αντίδραση αμέσως μετά τη συνουσία, όπως γρύλισμα ή ακόμη και επίθεση.

Παράλληλα, σημαντικό ρόλο παίζουν οι ορμονικές αλλαγές. Μετά το ζευγάρωμα, το σώμα της γάτας βιώνει έντονη ορμονική «έκρηξη», η οποία μπορεί να εκδηλωθεί με νευρικότητα και επιθετικότητα, καθώς το ζώο προσπαθεί να επανέλθει σε φυσιολογική κατάσταση.

Δεν αποκλείεται επίσης η συμπεριφορά αυτή να σχετίζεται με την αναπαραγωγική στρατηγική του είδους. Οι γάτες δεν είναι μονογαμικές και ένα θηλυκό μπορεί να επιδιώξει να απομακρύνει το αρσενικό για να ζευγαρώσει ξανά με άλλο σύντροφο μέσα στην ίδια περίοδο οίστρου.

Σε ορισμένες περιπτώσεις, η αντίδραση μπορεί να συνδέεται και με επιλεκτικότητα. Αν το θηλυκό δεν «αποδέχεται» πλήρως το συγκεκριμένο αρσενικό, είναι πιθανό να εκδηλώσει επιθετική στάση μετά τη συνουσία.

Αξίζει να σημειωθεί ότι επιθετική συμπεριφορά μπορεί να εμφανίσουν και τα αρσενικά κατά τη διάρκεια του ζευγαρώματος, καθώς χρησιμοποιούν φυσικές κινήσεις για να συγκρατήσουν το θηλυκό.

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ: