Οδηγία για εξοικονόμηση χρημάτων κατά την αγορά εισιτηρίων μετακίνησης έλαβαν πρόσφατα οι Ρώσοι καταναλωτές, καθώς ήρθαν στο φως ενδιαφέροντα στοιχεία για τις διαφορές τιμολόγησης ανάλογα με τη συσκευή που χρησιμοποιείται για την αγορά. Σύμφωνα με ανάλυση του Mikhail Trebukhov, επικεφαλής του τμήματος διαφήμισης για κινητά στο ψηφιακό πρακτορείο RTA, οι κάτοχοι iPhone πληρώνουν κατά μέσο όρο 5-7% περισσότερο για εισιτήρια τρένων και αεροπλάνων σε σύγκριση με τους χρήστες Android ή όσους κάνουν τις αγορές τους μέσω υπολογιστή.
Η διαφορά αυτή στο κόστος δεν οφείλεται απαραίτητα στις προτιμήσεις των ίδιων των χρηστών, αλλά μάλλον στο πώς οι αλγόριθμοι τιμολόγησης των πλατφορμών προσαρμόζουν τις τιμές με βάση διάφορους παράγοντες – μεταξύ των οποίων και το λειτουργικό σύστημα της συσκευής. Όπως σημειώνει ο Trebukhov, «η τιμή ποικίλλει από υπηρεσία σε υπηρεσία, όμως ακόμα και μη προφανείς παράγοντες, όπως το αν χρησιμοποιείται iOS ή Android, επηρεάζουν τη διαμόρφωση του κόστους».
Παρότι υπάρχουν αρκετοί αντικειμενικοί παράγοντες που επηρεάζουν την τιμή ενός εισιτηρίου –όπως η κατεύθυνση του ταξιδιού, η ώρα αναχώρησης ή η κατηγορία θέσης– η ανάλυση δείχνει ότι, όταν όλα τα άλλα είναι ίσα, οι κάτοχοι iPhone τείνουν να πληρώνουν περισσότερα.
Ο Trebukhov εξηγεί ότι οι υπηρεσίες δεν εστιάζουν τόσο στην προσωπικότητα ή το εισόδημα του χρήστη, αλλά χρησιμοποιούν γεωγραφικά και τεχνολογικά δεδομένα για να δημιουργήσουν μοντέλα τιμολόγησης. «Η περιοχή έχει σημασία.
Με βάση αυτά τα στοιχεία, αναπτύσσονται συστήματα που επιτρέπουν την καλύτερη εμπορική απόδοση ανά αγορά», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Η αποκάλυψη αυτή φέρνει στο προσκήνιο ερωτήματα για τη διαφάνεια των διαδικτυακών τιμολογήσεων και ενισχύει τη σημασία της χρήσης διαφορετικών μέσων (π.χ. υπολογιστή ή Android) για την εύρεση καλύτερων τιμών στις αγορές εισιτηρίων. Οι καταναλωτές καλούνται πλέον να είναι πιο προσεκτικοί και να συγκρίνουν τιμές σε διαφορετικές πλατφόρμες πριν προχωρήσουν σε οποιαδήποτε αγορά.