Αλβανία: Περισσότεροι θάνατοι από γεννήσεις στο πρώτο τρίμηνο του 2026

Κοινοποίηση:
Albania

Η Αλβανία βρίσκεται ξανά αντιμέτωπη με ένα οξύ δημογραφικό πρόβλημα, καθώς τα στοιχεία του πρώτου τριμήνου του 2026 δείχνουν ότι οι θάνατοι ξεπέρασαν τις γεννήσεις, επιβεβαιώνοντας τη συνεχιζόμενη φυσική μείωση του πληθυσμού. Σύμφωνα με τα επίσημα δεδομένα της στατιστικής υπηρεσίας, καταγράφηκαν 5.146 γεννήσεις και 5.514 θάνατοι, με το ισοζύγιο να κλείνει αρνητικά κατά 368 άτομα.

Παρά τη ζοφερή εικόνα, οι δείκτες εμφανίζουν μια μικρή ανάσα: οι γεννήσεις αυξήθηκαν κατά 1% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα, ενώ οι θάνατοι μειώθηκαν κατά 7,4%, δείχνοντας μια σχετική βελτίωση, χωρίς όμως να αλλάζει η συνολική τάση.

Τα Τίρανα παραμένουν η «καρδιά» της δημογραφικής δραστηριότητας, με 2.438 γεννήσεις και 1.422 θανάτους, αριθμούς που υπερβαίνουν κατά πολύ τις υπόλοιπες περιοχές. Στον αντίποδα, η Γκιροκάστρα κατέγραψε τη μεγαλύτερη πτώση γεννήσεων, με μείωση 23,4% και μόλις 59 μωρά να έρχονται στον κόσμο. Αντίθετα, η Μπεράτι σημείωσε εντυπωσιακή άνοδο 14,5%.

Στους θανάτους, η μεγαλύτερη αύξηση εμφανίζεται στην περιοχή του Ελμπασάν με +3,2%, ενώ η πιο έντονη μείωση καταγράφεται στο Κούκες, όπου οι θάνατοι έπεσαν κατά 28,3%.

Οι ειδικοί προειδοποιούν ότι, εάν η χαμηλή γεννητικότητα και η συνεχής μετανάστευση δεν ανακοπούν, η χώρα θα βρεθεί αντιμέτωπη με σοβαρές κοινωνικές και οικονομικές πιέσεις. Το εργατικό δυναμικό, το συνταξιοδοτικό σύστημα και η αναπτυξιακή προοπτική της Αλβανίας απειλούνται άμεσα, όπως έχουν ήδη επισημάνει διεθνείς οργανισμοί, μεταξύ των οποίων το ΔΝΤ και η Παγκόσμια Τράπεζα.

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ: