Πώς οι Μητροπόλεις θα τιμήσουν την Επανάσταση του 1821

Κοινοποίηση:
alexandros_ypsilantis_by_hess_1-666x399

Για την απόδοση της προσηκούσης τιμής στη μνήμη των Αγωνιστών της Ελληνικής Επαναστάσεως του 1821 και δεδομένης της ιδιαιτέρας βαρύτητας του επετειακού έτους 2021 η Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος ανακοινώνει το Πρόγραμμα των εορταστικών εκδηλώσεων, οι οποίες έχουν προγραμματισθεί να πραγματοποιηθούν εντός του μηνός Μαρτίου από τις κατά τόπους Ιερές Μητροπόλεις.

Το Πρόγραμμα πιθανότατα θα υποστεί τροποποιήσεις αναλόγως των μέτρων προφυλάξεως κατά της πανδημίας, τα οποία θα εφαρμοσθούν κατά τις επόμενες εβδομάδες.

Το Σάββατο 13 Μαρτίου:

Η Ιερά Μητρόπολη Λήμνου και Αγίου Ευστρατίου θα διοργανώσει διαδικτυακή Ημερίδα στις 18:30 με θέμα: «Οι Τρεις Σπετσιώτες Νεομάρτυρες και Εθνομάρτυρες» υπό του Πρωτοπρεσβύτερου Ανδρέα Κουμπή, Εφημέριου Σπετσῶν, Μαθηματικόυ – Θεολόγου καὶ ιστορικού ερευνητή.
Το Σάββατο 20 Μαρτίου:

Η Ιερά Μητρόπολη Μεσσηνίας θα διοργανώσει διαδικτυακή Επιστημονική Ημερίδα με θέμα: «Ο πολιτισμός των ολίγων και η αρετή των πολλών».

Η Ιερά Μητρόπολη Λήμνου και Αγίου Ευστρατίου θα διοργανώσει διαδικτυακή εκδήλωση στις 18:30 με θέμα: “Ο ρόλος του Κοινοτικού θεσμού των Ορθοδόξων κατά την περίοδο της Οθωμανοκρατίας έως και το Πρωτόκολλο της Ανεξαρτησίας του Ελληνικού Κράτους (Λονδίνο 1830). Πολιτισμικές όψεις μίας διαθρησκειακής συνάντησης”. Εισηγητής θα είναι ο Φιλόλογος και Θεολόγος κ. Χρήστος Πάτσης.

Η Ιερά Μητρόπολη Μεσογαίας και Λαυρεωτικής  διοργανώνει διαδικτυακή συνάντηση Νέων με θέμα: «Στη γιορτή της Παναγιάς και της Πατρίδας». Η εκδήλωση θα αρχίσει συμβολικά στις 18.21 και θα μεταδοθεί από τον ιστότοπο της Ι. Μητροπόλεως www.imml.gr

Την Κυριακή 21 Μαρτίου:

Η Ιερά Μητρόπολη Καλαβρύτων και Αιγιαλείας θα τελέσει Αρχιερατική Θεία Λειτουργία στα Καλάβρυτα (Ιερός Ναός Κοιμήσεως της Θεοτόκου) για την επέτειο των διακοσίων ετών από την  απελευθέρωση της πόλεως το 1821.

Τη Δευτέρα 22 Μαρτίου:

Η Ιερά Μητρόπολη Φθιώτιδος θα διοργανώσει διαδικτυακή εκδήλωση (www.imfth.gr) με θέμα: «Η Ιερατική εκπαίδευση στα χρόνια της Τουρκοκρατίας». Θα συμμετάσχουν μαθητές του Εκκλησιαστικού Γυμνασίου – Λυκείου Λαμίας.

Η Ιερά Μητρόπολη Νικοπόλεως και Πρεβέζης θα διοργανώσει διαδικτυακή Μουσική εκδήλωση, η οποία θα μεταδοθεί από τον ιστότοπο www.ekklisia1821.gr, με τη Χορωδία της Σχολής Βυζαντινής Μουσικής της Ιεράς Μητροπόλεως «Chorus Nicopolitanus».

Η Ιερά Μητρόπολη Γλυφάδας, Ελληνικού, Βούλας, Βουλιαγμένης και Βάρης θα διοργανώσει διαδικτυακή ομιλία, η οποία θα μεταδοθεί από τον ιστότοπο www.ekklisia1821.gr, με θέμα: «Μάχου υπέρ Πίστεως και Πατρίδος: Το ιδεολογικό υπόβαθρο της Ελληνικής Επαναστάσεως». Ομιλητής θα είναι ο κ. Κωνσταντίνος Χολέβας, Πολιτικός Επιστήμων και συγγραφεας. Η εκδήλωση θα αρχίσει στις 18.30.

Τρίτη 23 έως και Πέμπτη 25 Μαρτίου:

Τριήμερος Πανελλήνιος Πανηγυρικός Εορτασμός. Θα πραγματοποιηθούν σημαιοστολισμός όλων των Ιερών Ναών της Εκκλησίας της Ελλάδος και λατρευτικές εκδηλώσεις και Δοξολογίες σε όλους τους Μητροπολιτικούς Ναούς των Ιερών Μητροπόλεων. Κατά τη Δοξολογία θα αναγνωσθεί η ειδική ευχή για τα 200 χρόνια από την απελευθέρωση της Πατρίδος μας, η οποία συνετάχθη υπό του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Εδέσσης, Πέλλης και Αλμωπίας κ. Ιωήλ. Σε όλους τους Ιερούς Ναούς θα αναγνωσθεί η Εγκύκλιος της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος για τη μεγάλη επέτειο.

Την Τετάρτη 24 Μαρτίου:

Η Ιερά Μητρόπολη Φθιώτιδος θα τελέσει Πανηγυρικό Εσπερινό στον Μητροπολιτικό Ιερό Ναό του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου Λαμίας

Η Ιερά Μητρόπολη Μυτιλήνης θα τελέσει Επιμνημόσυνη Δέηση με κατάθεση στεφάνων στη λάρνακα όπου φυλάσσεται το σκήνωμα του Λεσβίου Μητροπολίτου Ουγγροβλαχίας Ιγνατίου.

Η Ιερά Μητρόπολη Λήμνου και Αγίου Ευστρατίου θα τελέσει Μέγα Πανηγυρικό Εσπερινό στον Ιερό Ναό του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου Μούδρου. Επίσης θα πραγματοποιηθεί ομιλία με θέμα: «Το βαθύτερο νόημα της διπλής εορτής» υπό του Εκπαιδευτικού και Γυμνασιάρχη κ. Εμμανουήλ Ρόκκου

Η Ιερά Μητρόπολη Φωκίδος θα τελέσει Θεία Λειτουργία και Δοξολογία στην Ιερά Μονή Προφήτου Ηλιού Παρνασσίδος, όπου ευλόγησε την Επανάσταση ο Επίσκοπος Σαλώνων Ησαΐας.

Η Ιερά Μητρόπολη Τριφυλίας και Ολυμπίας, αν το επιτρέψουν τα μέτρα προφυλάξεως από την πανδημία, έχει προγραμματίσει να διοργανώσει μία εκδήλωση στο Σιδηρόκαστρο Τριφυλίας με αναφορά στην Ελληνική Επανάσταση του 1821 και μία εκδήλωση στο Άνω Δώριον για να τιμηθούν οι ηρωικοί Ντρέδες.

Την Πέμπτη 25 Μαρτίου, εορτή του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου:

Η Ιερά Μητρόπολη Μηθύμνης θα διοργανώσει διαδικτυακή εκδήλωση με συναυλία Βυζαντινής Μουσικής.

Η Ιερά Μητρόπολη Φωκίδος θα τελέσει Αρχιερατική Θεία Λειτουργία και Επιμνημόσυνη Δέηση εις μνήμην του Εθνομάρτυρος Επισκόπου Σαλώνων Ησαΐα.

Η Ιερά Μητρόπολη Φθιώτιδος θα τελέσει Αρχιερατική Θεία Λειτουργία στον Πανηγυρίζοντα Ιερό Ναό Ευαγγελισμού της Θεοτόκου Λαμίας.

Η Ιερά Μητρόπολη Βεροίας, Ναούσης και Καμπανίας θα διοργανώσει ομιλία με θέμα «Η Υπέρμαχος Στρατηγός του Γένους των Ελλήνων» και ομιλητή τον κ. Κωνσταντίνο Χολέβα, Πολιτικό Επιστήμονα- συγγραφέα. Αν το επιτρέψουν τα μέτρα κατά της πανδημίας η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί στις 18.00 στον Ιερό Ναό του Αγίου Αντωνίου Πολιούχου Βεροίας.

Το Σάββατο 27 Μαρτίου:

Η Ιερά Μητρόπολη Λαρίσης και Τυρνάβου δεν θα πραγματοποιήσει λόγω της πανδημίας το προαναγγελθέν Συνέδριο με θέμα: «Η συμβολή των Λαρισαίων στον κοινό Αγώνα του Γένους». Τα κείμενα των εισηγήσεων θα δημοσιευθούν στο περιοδικό ΑΧΙΛΛΙΟΥ ΠΟΛΙΣ της Ιεράς Μητροπόλεως.

Η Ιερά Μητρόπολη Λήμνου και Αγίου Ευστρατίου θα πραγματοποιήσει διαδικτυακή ομιλία με θέμα: «Ο ήρωας Κωνσταντίνος Κανάρης, ο μπουρλωτιέρης του Αιγαίου» υπό της Φιλολόγου, Δημοτικής Συμβούλου και Προέδρου Ν. Π. Πολιτισμού και Αθλητισμού του Δήμου Κηφισιάς κ. Λίλας Παπαδημητρίου.

Την Κυριακή 28 Μαρτίου:

Η Ιερά Μητρόπολη Θηβών και Λεβαδείας έχει προγραμματίσει την ακόλουθη εκδήλωση εάν και εφ’ όσον το επιτρέψουν τα μέτρα προφυλάξεως από την πανδημία: Θα πραγματοποιηθεί στην Ιερά Μονή Οσίου Λουκά Λουκά Βοιωτίας η Περιφερειακή εκδήλωση των Ιερών Μητροπόλεων της Στερεάς Ελλάδος (πλην Αττικής) παρουσία του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερωνύμου.  Μετά τη Θεία Λειτουργία θα τελεσθεί Μνημόσυνο του Εθνομάρτυρος Επισκόπου Σαλώνων Ησαΐα.

Την ίδια ημέρα η Ιερά Μητρόπολη Φθιώτιδος θα διοργανώσει διαδικτυακή ομιλία με θέμα: «Το κίνημα των Κολλυβάδων».

Την Τετάρτη 31 Μαρτίου:

Η Ιερά Αρχιεπισκοπή Αθηνών θα τελέσει Ιερά Αγρυπνία και Προηγιασμένη Θεία Λειτουργία στον Ιερό Ναό Αγίου Δημητρίου των Όπλων εις ανάμνησιν του θαύματος της διασώσεως των Αγωνιστών της Επαναστάσεως από τον Άγιο Μεγαλομάρτυρα Δημήτριο που συνέβη στον εν λόγω Ιερό Ναό.

Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να επισκέπτεστε τον διαδικτυακό ιστότοπο που η Εκκλησία της Ελλάδος ειδικώς δημιούργησε για το σύνολο των επετειακών δράσεων του έτους αυτού καθώς και τους αντίστοιχους λογαριασμούς στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης: Facebook, Twitter, Instagram, Youtube.

Εκ της Ι­ε­ράς Συ­νό­δου της Εκκλησίας της Ελλάδος

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ:

6 Σχόλια

  1. 24 Φεβρουαρίου του 1821 ήταν η μέρα που ο Αλέξανδρος Υψηλάντης έδωσε το σύνθημα της
    επανάστασης από το Ιάσιο της Μολδαβίας. «ΜΑΧΟΥ ΥΠΕΡ ΠΙΣΤΕΩΣ ΚΑΙ ΠΑΤΡΙΔΟΣ».
    «Η ώρα ήλθεν ώ Άνδρες Έλληνες….» άρχιζε η προκήρυξη.
    Τη μέρα που γράφονταν αυτές οι συγκινητικές γραμμές, στην Ελλάδα,
    το πατριαρχείο στην Κωνσταντινούπολη αφόριζε την επανάσταση!
    Ο oικουμενικός πατριάρχης Γρηγόριος μεταξύ άλλων συναδέλφων αγίων αρχιερέων καταδίκασαν
    τις ενέργειες του Αλέξανδρου. Στιγματίζοντας την επανάσταση, την αναφέρουν σαν «έργον μιαρόν,
    θεοστυγές και ασύνετον, θέλοντες να διαταράξωσι την άνεσιν και ησυχίαν των ομογενών μας
    πιστών ραγιάδων της κραταιάς βασιλείας, την οποίαν απολαμβάνουσιν υπό την αμφιλαφή αυτής
    σκιάν με τόσα ελευθερίας προνόμια, όσα δεν απολαμβάνει άλλο έθνος υποτελές και υποκείμενον,
    ζώντες ανενόχλητοι με τας γυναίκας και τα τέκνα των, με τας περιουσίας και καταστάσεις, και με
    την ύπαρξιν της τιμής των, και κατ’ εξοχήν με τα προνόμια της θρησκείας, ήτις διεφυλάχθη
    και διατηρείται ασκανδάλιστος μέχρι της σήμερον επί ψυχική ημών σωτηρία…»
    Αυτοί οι αχρείοι επινόησαν, γράφει ο αφορισμός «..και εταιρίαν τοιαύτην συστησάμενοι προς αλλήλους συνεδέθησαν και με το δεσμόν του όρκου, γινωσκέτωσαν, ότι ο όρκος αυτός είναι όρκος απάτης, .»
    Αυτά, ο Πατριάρχης Γρηγόριος ο Ε΄ αποφάνθηκε και ο Ιεροσολύμων Πολύκαρπος
    συναποφάνθηκε μαζί με άλλους 21 μητροπολίτες!
    Το συνοδικό αφορισμό υπέγραψαν πάνω στην Αγία Τράπεζα αφού πρώτα ιερούργησαν και μετά
    στάλθηκε με ειδικούς εξάρχους προς την Πελοπόννησο, Στερεά Ελλάδα και Αιγαίο, περιοχές
    που ήταν πιθανές να ξεσπάσει επανάσταση.
    Tο Πατριαρχείο συλλογικά αφόριζε όσους σήκωναν κεφάλι στους Τούρκους, ονομάζοντάς τους
    Κακούργους και Φερμανλίδες (επικηρυγμένους) από το δοβλέτι (κράτος), όπως ήταν οι
    Σουλιώτες ή ατομικά όπως ήταν η Λασκαρίνα Μπουμπουλίνα της οποίας απαγορεύτηκε
    να εκκλησιάζεται, να αγιάζεται, να θυμιατίζεται ή να της δίνεται αντίδωρο!

    Aυτάπεριληπτικά για τους ελεύθερα σκεπτόμενους Έλληνες,
    κατά του ψεύδους περί του ελληνοορθόδοξου 1821!

    1. Δεν βαρέθηκες, ρε Zagkle, να καταφέρεσαι κατά του Οικουμενικού Πατριάρχη και εν γένει της Ελληνορθόδοξης Εκκλησίας ;;; ΕΛΕΟΣ ΠΙΑ με την αμορφωσιά σου και την στενομυαλιά σου …
      ΄Αφησε κατά μέρος τις εμμονές σου, ρε ιδεοληπτικέ και ανεγκέφαλε κακομοίρη και διάβασε κανένα ιστορικό βιβλίο για να είσαι σε θέση να αντιληφθείς αντικειμενικά και αμερόληπτα τα γεγονότα που συνέβησαν τότε (1821), κρίνοντας τις συνθήκες κάτω από τις οποίες συνέβησαν :
      -Ο σουλτάνος Μαχμούτ Β΄, αντέδρασε οξύτατα κατά της Ελληνικής Επανάστασης, ξεσπώντας ανελέητα εναντίον των Ελλήνων της Κωνσταντινούπολης . ΄Επαυσε , εντός ολίγων ημερών, δύο μεγάλους βεζίρηδες (κατηγορώντας τους για επιεική στάση έναντι των Ελλήνων). Κρέμασε τον Σεϊχουλισλάμη (υπέρτατο θρησκευτικό αρχηγό όλου του Ισλάμ), επειδή, με παρέμβαση του Πατριάρχη, δεν συμμορφώθηκε προς τις εντολές του σουλτάνου και δεν εξέδωσε φετβά (διακήρυξη). Διόρισε νέον Σεϊχουλισλάμη (τον Φεΐζ), ο οποίος εξέδωσε φετβά, σύμφωνα με τον οποίον, ιερό χρέος των μουσουλμάνων ήταν να μην μείνει ζωντανός ούτε ένας χριστιανός μέσα στην οθωμανική αυτοκρατορία. Κατ΄εντολήν του σουλτάνου, άρχισαν οι εκτελέσεις επιφανών Ελλήνων της Πόλης που εθεωρούντο απαραβίαστα πρόσωπα (Μουρούζηδες, Μητροπολίτες κλπ.).
      -Ο τσάρος, με έγγραφό του (το πλήρες κείμενο, διέσωσε ο Σπ. Τρικούπης στον Α΄ Τόμο της Ιστορίας της Ελληνικής Επαναστάσεως), ενημέρωσε τον «εν τυραννία αδελφό του» σουλτάνο, ότι καταδικάζει την Ελληνική Επανάσταση, ότι αποκλείει κάθε ενίσχυση προς τους επαναστάτες, ότι αποκηρύττει και παύει από όλα τα εν Ρωσία καθήκοντά του τον πρίγκιπα Αλ. Υψηλάντη και ότι αφήνει ελεύθερο τον σουλτάνο να κατασφάξει τους ΄Ελληνες στασιαστές (βάσει συνθήκης, απαγορευόταν στον Σουλτάνο να παρεμβαίνει στις παραδουνάβιες ηγεμονίες χωρίς άδεια του Τσάρου)..
      -Η Δύση (Αυστρία, Αγγλία, Γαλλία, κλπ.), ήταν με το μέρος των τούρκων, καθ΄όσον, είχε συστήσει (με πρωτοβουλία του Τσάρου Αλεξάνδρου Παύλοβιτς) την περίφημη Ιερή Συμμαχία, που στόχο είχε την πρόληψη και καταστολή κάθε επανάστασης.
      – Ο σύμμαχος του σουλτάνου, Ιμπραήμ, με την εκστρατεία του, διέλυσε τους Έλληνες και γέμισε την Πελοπόννησο θρήνους, αίματα, ερείπια και συμφορές.
      Μπροστά, λοιπόν, στον κίνδυνο της αποτυχία της Επανάστασης [ο ατρόμητος Γέρος του Μοριά «εμβήκεν εις την Εκκλησίαν, έκαμε τον σταυρόν του, έμεινε πολλήν ώραν σύννους και ασπασθείς την εικόνα της Θεοτόκου είπε: «Παναγία μου, βοήθησε τους Χριστιανούς. Τους επήραμε στο λαιμό μας» (Σπ. Τρικούπη, Ιστορία της Ελλην. Επαναστάσεως, τόμος Α΄, σελ.206)]., αλλά και του αφανισμού του Γένους (φετβά : «να μην μείνει ζωντανός ούτε ένας χριστιανός»), ο Πατριάρχης προέβη στον «αφορισμό», προκειμένου να κατευνάσει την οργή του σουλτάνου (και την μήνη των τότε υπερδυνάμεων) .και να διασώσει το Ελληνικό Γένος από την βέβαιη σφαγή.
      Εάν, εσείς που αδυνατείτε να αντιληφθοείτε τον σκοπό του «αφορισμού», γνώριζατε τι έγραφε στους Σουλιώτες ο ίδιος ο (υποτίθεται αφορισθείς) Αλέξανδρος Υψηλάντης («Ο Πατριάρχης βιαζόμενος υπό της Πύλης, σάς στέλνει αφοριστικά και εξάρχους παρακινώντας σας να ενωθείτε με την Πύλην. Εσείς όμως να τα θεωρείτε αυτά ως άκυρα, καθότι γίνονται με βίαν και δυναστείαν και άνευ της θελήσεως του Πατριάρχου»),
      Εάν επίσης γνώριζατε ότι οι ίδιοι οι «αφορισμένοι» αγωνιστές ανακήρυξαν τον Πατριάρχη μέγιστο συμπολεμιστή τους, διότι ήταν πεπεισμένοι ότι «το στόμα του καταριόταν, αλλά η καρδία του ευλογούσε»,
      Εάν λαμβάνατε υπ΄όψιν ότι ο Πατριάρχης [παρότι του επροτάθη από τον πρέσβη της Ρωσίας (Μιχαήλ Στρόγονωφ) και τους Φαναριώτες να φυγαδευτεί στην Ρωσία ή στην Πελοπόννησο] παρέμεινε στην Πόλη και έπεισε και τους άλλους ιερωμένους να μείνουν, τονίζοντάς τους : «θα μείνουμε εδώ και θα σφαγιασθούμε, αλλά τα Χριστιανικά Έθνη θα εκδικηθούν τον θάνατό μας και θα ελευθερώσουν το Γένος μας. Ο θάνατός μας θα είναι η σωτηρία»,
      Εάν επίσης λαμβάνατε υπ’ όψιν τον μαρτυρικότατο θάνατό του, λίγες ημέρες μετά τον υποτιθέμενον αφορισμόν,
      Δεν θα τολμούσατε να αμαυρώνετε την μνήμη Εκείνου που έσωσε από την σφαγή εκατοντάδες χιλιάδες ΄Ελληνες και διέσωσε από την εξόντωση και τον αφανισμό τον Ελληνισμό …
      Πιθανόν να μην γνωρίζετε κιόλας, εσείς οι κατήγοροι του εθνομάρτυρα Γρηγορίου Ε΄, ότι έξι ημέρες πριν τον μαρτυρικό θάνατό του, ο Πατριάρχης με τους συλλειτουργούς του, σε μυστική τελετή στο Πατριαρχείο (Μ. Δευτέρα – 4.4.1821) προέβησαν στην άρση του «αφορισμού» … .
      Και σε ερωτώ, ρε Zagkle, σε τι επηρέασε τους επαναστατημένους ΄Ελληνες ο εικονικός αφορισμός ; Ποιος΄Ελληνας πτοήθηκε και δίστασε –λόγω του αφορισμού- να αγωνισθεί και να θυσιαστεί ; Απέτυχε ή πέτυχε η Επανάσταση ; Δεν μεγαλούργησαν οι ΄Ελληνες με μπροστάρηδες τους θρησκευτικούς τους ηγέτες και δεν αγωνίστηκαν ΠΑΝΤΟΤΕ υπέρ βωμών και εστιών τόσο κατά τους αγώνες της Επανάστασης του 1821 όσο και του 1912 – ’13 – ’14, αλλά και του 1940, κατά τους οποίους, με το σύνθημα «για του Χριστού την Πίστη την Αγία και της Πατρίδος την Ελευθερία», ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΤΗΚΑΝ και ΕΔΟΞΑΣΑΝ την Ελλάδα, γράφοντας χρυσές σελίδες στην Ιστορία ;;;
      Ναι ρε … Είτε σας αρέσει είτε δεν σας αρέσει, η Ορθοδοξία είναι -εδώ και 2000 περίπου χρόνια- απόλυτα ταυτισμένη και συνυφασμένη με τον Ελληνισμό …
      Απομνημονεύματα Στρατηγού Μακρυγιάννη : “Και είπαν οι άθρησκοι που εβάλαμεν εις τον σβέρκο μας να μη μανθάνουν τα παιδιά μας Χριστόν και Παναγίαν, διότι θα μας παρεξηγήσουν οι ισχυροί. Και βγήκαν ακόμη να’ ποτάξουν την Εκκλησίαν, διότι έχει πολλήν δύναμη και την φοβούνται. Και είπαν λόγια άπρεπα δια τους παπάδες. Εμείς, με σκιάν μας τον Τίμιον Σταυρόν, επολεμήσαμεν ολούθε, σε κάστρα, σε ντερβένια, σε μπογάζια και σε ταμπούργια. Και αυτός ο Σταυρός, μας έσωσε. Μας έδωσε την νίκη και έχασε (οδήγησε σε ήττα) τον άπιστον Τούρκον. Τόση μικρότητα στον Σταυρό, τον Σωτήρα μας! Και βρίζουν οι πουλημένοι τους παπάδες μας και τους ζυγίζουν άναντρους και απόλεμους. Εμείς τους παπάδες τους είχαμε μαζί εις κάθε μετερίζι, εις κάθε πόνον και δυστυχίαν. Όχι μόνον δια να βλογάνε τα όπλα τα ιερά, αλλά μαζί μας και αυτοί με ντουφέκι και γιαταγάνι, πολεμώντας σαν λεοντάρια. Ντροπή Έλληνες” …
      Επιστολή Ανδρέα Λασκαράτου προς Αριστοτέλη Βαλαωρίτη : «Ευλογώντας μέσα στην ψυχή του την Επανάσταση βρέθηκε αναγκασμένος να την αφορίσει για να γλυτώσει τους διατρίβοντας εις την Τουρκίαν ομοεθνείς και ομοθρήσκους του !…» …
      Επιστολή Αναστασίου Εμμαν. Παπά : «… τέτοιοι αφορισμοί δεν έχουν πέραση, γιατί είναι φτιαγμένοι κατά διαταγή του Σουλτάνου…» …
      Ως προς τον «αφορισμό» της Λασκαρίνας Μπουμπουλίνας, ο οποίος εξεδόθη -καθ΄υπόδειξιν και προσταγήν της Πύλης- τον Οκτώβριο του 1820 από τον Πατριάρχη Γρηγόριο Ε΄και τους συλλειτουργούς του (Καισαρείας Μακάριο, Νικαίας Μακάριο, Θεσσαλονίκης Ιωσήφ, Τυρνάβου Ιωσήφ, Κυζίκου Γρηγόριο, Σίφνου Σαμουήλ), ο λόγος δεν ήταν ότι «σήκωσε κεφάλι στους τούρκους» (δεν είχεν καν εκδηλωθεί ακόμη η Επανάσταση), αλλά συνέβη εξαιτίας της καταγγελίας των προγονών της, Γιάννη και Παντελή Μπούμπουλη (οι οποίοι ουδέποτε έλαβαν μέρος σε πολεμικές / απελευθερωτικές επιχειρήσεις), για οικογενειακή μεταξύ τους διαφορά κληρονομικής φύσεως. Κι επειδή η Πύλη, ενημερώθηκε από τους αδελφούς Μπούμπουλη (κοινώς καταδότες) για τις προετοιμασίες συγκρότησης του στόλου της Λασκαρίνας για θαλάσσιες πολεμικές επιχειρήσεις, επέβαλε στον θρησκευτικό ηγέτη των Ελλήνων την έκδοση αφορισμού εναντίον της, για να την αποθαρρύνει … Μόνον που η ίδια η Ηρωΐδα Λασκαρίνα Μπουμπουλίνα, γνωρίζοντας το εικονικόν του αφορισμού, ουδέποτε πτοήθηκε ή διαμαρτυρήθηκε …
      Πήγαινε, λοιπόν, κακομοίρη , να διαβάσεις για να ξεστραβωθείς, πριν βγάλεις το μένος σου εναντίον της Εκκλησίας, που προσέφερε ποταμούς αίματος ιερωμένων στον Ιερόν Αγώνα …

      1. ΓΕΛΟΙΕ ΓΕΝΊΤΣΑΡΕ
        .
        Σε πλήρη αρμονια με της δηλώσεις του προκαθημενου της
        ορθόδοξης εκκλησίας Δημητρίου Αρχοντόνη, Bαρθολαιου
        .
        “…ΔΥΣΤΥΧΩΣ οι 2 λαοί διέκοψαν την υπέροχη συμβίωση των 400 χρόνων,
        όταν ξεσηκώθηκαν κάτι ξεβράκωτοι, το 1821 και δημιούργησαν τις γνωστές προστριβές”

        1. ΓΕΛΟΙΕ ΕΛΛΗΝΟΦΩΝΕ ZAGKLE
          Ποτέ ο Βαρθολομαίος δεν έκανε τέτοια δήλωση. Αυτά τα έγραψε τότε η Αυριανή ότι τάχα τα είπε ο Πατριάρχης. Η Αυριανή είχε κόντρα με τον Βαρθολομαίο για πολιτικούς λόγους.
          Συνέχισε να αυτοξεφτιλίζεσαι με αυτά που γράφεις.

          1. Μα ο ίδιος δεν το διέψευσε ποτέ, εσύ πως το αρνείσαι?
            Σε έστειλε γράμμα?

Leave a Response