Προσωρινές άδειες κυκλοφορίας – Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε

Κοινοποίηση:
adeia-kykloforias

Σήμερα ή το αργότερο αύριο αναμένεται να επαναλειτουργήσει το online πληροφοριακό σύστημα καταχωρήσεων αδειών οδήγησης και αδειών κυκλοφορίας (G-link) του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών το οποίο έχει «πέσει» μετά τη σοβαρή βλάβη που παρουσιάστηκε στις 30 Σεπτεμβρίου.

Σύμφωνα με πληροφορίες του Newsauto.gr την Παρασκευή 9 Οκτωβρίου το βράδυ έφτασε μια ειδική πλακέτα στο αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος από τη Γαλλία η οποία αποτελεί και τη λύση στο πρόβλημα που έχει προκύψει στο online σύστημα και οι τεχνικοί του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών εργάστηκα ακατάπαυστα όλο το Σαββατοκύριακο για να την προσαρμόσουν στο σύστημα και να επαναλειτουργήσει.

Η πλακέτα ήρθε από τη γαλλική εταιρεία Compagnie des Machines Bull (CMB) η οποία στο παρελθόν ονομάζονταν Bull SAS και είχε εγκαταστήσει το πρόγραμμα πριν από πολλά χρόνια στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Η προηγούμενη κυβέρνηση θέλησε να αλλάξει το σύστημα και προκήρυξε διαγωνισμό αλλά οι συνεχείς προσφυγές κρατούν «παγωμένο» έκτοτε τον διαγωνισμό με αποτέλεσμα όταν έπεσε το σύστημα να χρειαστεί η άμεση επέμβαση της πολιτικής ηγεσίας οι οποίοι ήρθαν σε άμεση επικοινωνία με τα κεντρικά γραφεία της γαλλικής εταιρείας ώστε να βρεθεί άμεσα λύση καθώς είχε «παγώσει» η αγορά αυτοκινήτου, δικύκλων και φορτηγών.

Tα στελέχη του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών αφού αντιλήφθηκαν ότι το πρόβλημα δεν λύνεται άμεσα προχώρησαν στην έκδοση προσωρινών χειρόγραφων Αδειών Κυκλοφορίας ώστε να λειτουργήσει και πάλι η αγορά ωστόσο δημιουργήθηκαν νέα προβλήματα καθώς οι παλαιότερες νομοθεσίες όριζαν διαφορετικά πράγματα.

Τα προβλήματα

Οι Προσωρινές χειρόγραφες Άδειες Κυκλοφορίας έλυσαν το πρόβλημα που υπήρχε στις ταξινομήσεις αλλά και πωλήσεις μεταχειρισμένων αυτοκινήτων αλλά διαπιστώθηκε ένα πρόβλημα που είχε να κάνει με τις συνεχείς μεταβιβάσεις.

Ειδικότερα αν κάποιος αποκτούσε ένα όχημα με προσωρινή χειρόγραφη άδεια κυκλοφορίας και μετά από δύο ή τρεις ημέρες ήθελε να το πουλήσει αυτό δεν μπορούσε να καταστεί εφικτό εξαιτίας του προβλήματος που είχε προκύψει και δεν προβλέπονταν κάτι τέτοιο. Δηλαδή μέχρι να εκδοθεί η κανονική άδεια κυκλοφορίας δεν υπήρχε η δυνατότητα δεύτερης μεταβίβασης σε ένα όχημα.

Αυτό δημιουργούσε τεράστια προβλήματα στις εμπορίες αυτοκινήτων οι οποίες αποκτούσαν οχήματα από ιδιώτες ή εταιρείες χρονομίσθωσης και ενοικίασης και δεν μπορούσαν να τα μεταβιβάσουν στους νέους ιδιοκτήτες τους.

Πέραν όμως του παραπάνω προβλήματος έχει δημιουργηθεί ακόμη ένα πρόβλημα το οποίο αν είχε συμβεί προς τα τέλη της χρονιάς θα προκαλούσε μεγάλη αναστάτωση στην αγορά. Ο λόγος είναι η προσωρινή κατάθεση των πινακίδων κυκλοφορίας καθώς με την προσωρινή χειρόγραφη άδεια κυκλοφορίας δεν είναι εφικτή η κατάθεση των πινακίδων κυκλοφορίας στις κατά τόπους εφορίες καθώς ο νόμος ορίζει κάτι διαφορετικό. Δηλαδή η κατάθεση των πινακίδων κυκλοφορίας μπορεί να πραγματοποιηθεί μόνο αν υπάρχει και η κανονική άδεια κυκλοφορίας!

Στελέχη του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών εκτιμούν ότι το σύστημα μετά την αναβάθμισή του δεν θα «ξαναπέσει» ενώ άμεσα θα ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός για να προμηθευτούν και να εγκαταστήσουν κάποιο νέο σύστημα και το οποίο θα είναι διαλειτουργικό και θα μπορεί να συνδεθεί με τα άλλα συστήματα τόσο στο υπουργείο Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ανάπτυξης ώστε να μπορούν να διαπιστωθούν τόσο τα ανασφάλιστα οχήματα όσο και εκείνα που δεν έχουν περάσει από ΚΤΕΟ.

Μέχρι τότε το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θα είναι αναγκασμένο να λειτουργεί με το παλαιό σύστημα G-link που θεωρείται απαρχαιωμένο και δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να γίνει είναι διαλειτουργικό με τα άλλα νεότερα συστήματα άλλων Υπουργείων…

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ: