Κίνα vs Ελλάδα: Όταν οι υποδομές είναι όνειρο θερινής νυκτός για εμάς!

Κοινοποίηση:
ΦΩΤΟ: X (screenshot)

Η Κίνα προγραμματίζει ένα από τα πιο φιλόδοξα και κοστοβόρα μηχανολογικά έργα στην ιστορία της, με στόχο την αντιμετώπιση της λειψυδρίας που πλήττει τον βόρειο τομέα της χώρας. Το έργο αυτό, γνωστό ως South-North Water Transfer Project, έχει σχεδιαστεί για να μεταφέρει γλυκό νερό από τον ποταμό Γιανγκτζέ στη νότια Κίνα προς τις πιο ξηρές περιοχές του βορρά.

 

Το South-North Water Transfer Project στοχεύει στη μεταφορά 44,8 δισεκατομμυρίων κυβικών μέτρων νερού ετησίως μέσω τριών κύριων καναλιών. Αυτή η πρωτοβουλία είναι αποτέλεσμα εκτενούς προγραμματισμού που ξεκίνησε πριν από πάνω από 50 χρόνια, με τις εργασίες να αρχίζουν το 2003. Παρά την πρόοδο που έχει σημειωθεί, οι ειδικοί εκτιμούν ότι το έργο δεν θα ολοκληρωθεί πριν περάσουν άλλες δύο δεκαετίες.

Η συνολική επένδυση για το έργο ανέρχεται σε περίπου 59 δισεκατομμύρια λίρες, καθιστώντας το ένα από τα πιο ακριβά μηχανολογικά έργα στην ανθρώπινη ιστορία. Η χρηματοδότηση αυτή περιλαμβάνει την κατασκευή των υποδομών που απαιτούνται για τη μεταφορά του νερού, καθώς και τις τεχνολογίες που θα διασφαλίσουν την αποτελεσματικότητα και τη βιωσιμότητα του εγχειρήματος.

Η υλοποίηση ενός τέτοιου μεγάλου έργου δεν είναι χωρίς προκλήσεις. Οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις, η κοινωνική αποδοχή και οι τεχνικές δυσκολίες είναι μερικά από τα ζητήματα που πρέπει να αντιμετωπιστούν κατά τη διάρκεια της ανάπτυξης του έργου. Ωστόσο, οι αρχές πιστεύουν ότι η επιτυχία αυτού του εγχειρήματος μπορεί να προσφέρει σημαντική ανακούφιση στις περιοχές που πλήττονται από την έλλειψη νερού και να ενισχύσει την οικονομική ανάπτυξη στον βορρά.

 

Το έργο θα δει τρεις διαδρομές να κατασκευαστούν, για να συνδέσουν τους τέσσερις κύριους ποταμούς της Κίνας, Yangtze, Yellow River, Huaihe και Haihe, απλωμένα στην τεράστια χερσαία μάζα της χώρας και εκτροπή του νερού προς τα βόρεια.
Το Eastern Route Project (ERP) είναι μια αναβάθμιση στο Μεγάλο Κανάλι στον ποταμό Yangtze και θα παίξει μικρό ρόλο στη συνολική παροχή νερού προς τα βόρεια.

 

Το νερό από τον ποταμό Yangtze θα διοχετευθεί στο κανάλι στο Jiangdu, όπου ένα υπάρχον, γιγαντιαίο αντλιοστάσιο θα αντλήσει στη συνέχεια το νερό κατά μήκος του Grand Canal και μέσω μιας σήραγγας κάτω από τον Κίτρινο Ποταμό και κάτω από ένα υδραγωγείο σε ταμιευτήρες κοντά στην Tianjin.

Η κεντρική διαδρομή, γνωστή ως Μεγάλο Υδραγωγείο, εκτείνεται από τη δεξαμενή Danjiangkou στον ποταμό Han, παραπόταμο του Yangtze, προς το Πεκίνο.

Αυτό το έργο περιελάμβανε την αύξηση του ύψους του φράγματος Danjiangkou από 162 μέτρα σε 176,6 μέτρα πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας, για να επιτραπεί η στάθμη του νερού στη δεξαμενή να ανέβει πάνω από 10 μέτρα και η ροή στο κανάλι εκτροπής νερού προς τα κάτω. .

Αυτή η διαδρομή διασχίζει την πεδιάδα της Βόρειας Κίνας. Το κανάλι κατασκευάστηκε για να δημιουργεί συνεχή κατηφορική ροή ώστε να μην απαιτούνται αντλιοστάσια.

Η κατασκευή της κεντρικής διαδρομής ξεκίνησε το 2004. Το 2008, ολοκληρώθηκε το βόρειο τμήμα της κεντρικής διαδρομής μήκους 190 μιλίων με κόστος 2 δισεκατομμύρια δολάρια (1,5 δισεκατομμύρια λίρες).

Υπάρχουν μακροχρόνια σχέδια για εκτροπή περίπου 200 km3/έτος νερού από τα τμήματα έξι ποταμών στη νοτιοδυτική Κίνα, συμπεριλαμβανομένων των Mekong και Tarlung Zangbp στους ποταμούς Yangtze και Yellow και τελικά στις ξηρές περιοχές της βόρειας Κίνας μέσω ενός συστήματος των δεξαμενών, των σηράγγων και των φυσικών ποταμών στην πορεία γνωστή ως δυτική διαδρομή.

Ο εκτοπισμός εκατοντάδων χιλιάδων κατοίκων που προκλήθηκε από αυτό το έργο προκαλεί ανησυχία. Καθώς η περιοχή είναι επιρρεπής σε σεισμούς, υπάρχουν επίσης ανησυχίες για πιθανές εκτεταμένες ζημιές στο σύστημα που θα μπορούσε να δημιουργήσει ένας σεισμός. Αυτό το μέγα έργο έχει επίσης εγείρει συναγερμούς σχετικά με τη διαταραχή του οικοσυστήματος και την απώλεια οικοτόπων.

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ:

1 Comment

  1. Πως να μην έχουν λειψυδρία όταν στη περιφέρεια Hebei που έχει το μέγεθος της Ελλάδας, έχουν μαζευτεί 75.000.000 κόσμος και χιλιάδες εργοστάσια που παράγουν 3 φορές το ΑΕΠ της Ελλάδας;

Comments are closed.