Ετήσια ΚΤΕΟ για τα παλιά αυτοκίνητα

Κοινοποίηση:
kteo

Με την ηλεκτρονική διασταύρωση των βάσεων δεδομένων των υπουργείων Υποδομών και Οικονομικών, που θα υποδείξει τα ανέλεγκτα από ΚΤΕΟ ΙΧ να βρίσκεται προ των πυλών, τα σενάρια για αλλαγές στους ελέγχους πυκνώνουν.
Συγκεκριμένα, μεταξύ των σεναρίων που βρίσκονται υπό επεξεργασία, είναι η εντατικοποίηση των ελέγχων ΚΤΕΟ για τα παλαιότερα οχήματα, με τις πληροφορίες να θέλουν τον επανέλεγχο να πραγματοποιείται κάθε χρόνο αντί κάθε διετία που ισχύει σήμερα, όπως σημειώνει σε δημοσίευμά της η «Καθημερινή της Κυριακής».
Ο πρώτος τεχνικός έλεγχος ενός οχήματος διενεργείται, σύμφωνα με το ισχύον καθεστώς, τέσσερα χρόνια μετά την πρώτη κυκλοφορία του ΙΧ και στη συνέχεια κάθε διετία μετά τον πρώτο έλεγχο.

Οι υπό επεξεργασία σκέψεις θέλουν τον επανέλεγχο των ΙΧ να γίνεται κάθε χρόνο αντί για κάθε δύο έτη για τα παλαιά αυτοκίνητα.
Αυτό, ωστόσο, που παραμένει να διευκρινιστεί είναι ο ορισμός του παλαιού οχήματος.
Τα επικρατέστερα σενάρια αυτή τη στιγμή θέλουν την πύκνωση των ελέγχων ΚΤΕΟ να αφορά σε οχήματα άνω των 10 ετών (οχήματα με 1η άδεια κυκλοφορίας πριν από το 2010) ή άνω των 15 ετών (οχήματα με 1η άδεια κυκλοφορίας πριν από το 2005).

Η πύκνωση των τεχνικών ελέγχων για τα παλαιά οχήματα αποτελεί, μεταξύ άλλων, μια μορφή αντικινήτρου για τους κατόχους τους.
Η κατεύθυνση της κυβέρνησης παραμένει η ανανέωση του στόλου των οχημάτων, τα οποία μετρούν περίπου 15 χρόνια κατά μέσον όρο ηλικίας.
Ταυτόχρονα, τα μέτρα που προωθούνται για τη βελτίωση των δεδομένων εισαγωγής νεότερων οχημάτων επίσης κινούνται προς την ίδια κατεύθυνση.
Σύμφωνα με τα σημερινά δεδομένα, περίπου το 8% των οχημάτων απορρίπτεται λόγω εκπομπής υπερβολικών ρύπων, ενώ 4 στα 10 ΙΧ εκτιμάται ότι παραμένουν ανέλεγκτα από ΚΤΕΟ.
Το ποσοστό των επικίνδυνων για το περιβάλλον οχημάτων υπολογίζεται ότι είναι σημαντικά μεγαλύτερο, καθώς οι ιδιοκτήτες ΙΧ που αποφεύγουν τον έλεγχο ΚΤΕΟ είναι συνήθως εκείνοι που έχουν υποψίες ότι το όχημά τους δεν θα «περάσει» τον έλεγχο.

Σε εκκρεμότητα η ηλεκτρονική διασταύρωση

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, οι απώλειες για τα δημόσια ταμεία ανέρχονται σε 100 εκατ. ευρώ ετησίως. Εάν από την άλλη, αύριο περνούσαν από ΚΤΕΟ όλα τα υπόχρεα οχήματα, τότε τα δημόσια ταμεία θα συγκέντρωναν 200 εκατ. ευρώ και 100 εκατ. ευρώ κάθε επόμενο έτος.
Οπως επισημαίνουν μάλιστα εκπρόσωποι των ιδιωτικών ΚΤΕΟ, όσο παραμένει σε εκκρεμότητα η ηλεκτρονική διασταύρωση τόσο διατηρείται πρόσφορο το έδαφος σε επιτήδειους να διακινούν πλαστά πιστοποιητικά ελέγχου από ΚΤΕΟ.

Το ύψος των προστίμων για εκπρόθεσμο έλεγχο σχετίζεται με την ημερομηνία εκπνοής της προθεσμίας και τον τύπο του οχήματος και κυμαίνεται από 10 έως 124 ευρώ.
Την ίδια στιγμή, εκτιμάται ότι ανέλεγκτα παραμένουν και 700.000 δίκυκλα, τα οποία υποχρεούνται πλέον να «περάσουν» την πόρτα των ΚΤΕΟ.
Ακόμη ένα φαινόμενο το οποίο άρχισε πρόσφατα να μπαίνει σε τάξη είναι αυτό της πώλησης μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, με «πειραγμένους» χιλιομετρητές.
Σήμερα στους δρόμους όλης της χώρας εκτιμάται ότι κυκλοφορούν 500.000 έως 1 εκατ. οχήματα με «γυρισμένους» μετρητές.
Η μεγάλη απόκλιση στις εκτιμήσεις συνίσταται στο γεγονός ότι δεν υπάρχει ακόμη σαφής εικόνα ή καταγραφή των περιπτώσεων αυτών.
Ωστόσο, η πρόσφατη νομοθεσία επιτρέπει το τσεκάρισμα των χιλιομέτρων κατά παλαιότερους ελέγχους ΚΤΕΟ, καλύπτοντας ένα μέρος του κενού της καταγραφής.

www.bankingnews.gr

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ:

21 Σχόλια

  1. Αποψη μου:
    1.Ελεγχο μπορω να κανω στο συνεργειο μου και στο ιδιωτικο κτεο τα σαββατα για να δω αν ολα στο αυτοκινητο πανε καλα.
    2.Τους ηλικιωμενους πρεπει να περνατε( κτεο )καθε μηνα γιατι πιανουν τιμονι και πινουν τα κερατα τους απο φαρμακα που εχουν παρενεργειες,μειωνουν τα αντανακλαστικα τους(οχι οτι εχουν και καλυτερα χωρις αυτα)
    3.Στα 65 ΚΑΙ ΠΟΛΛΑ ΛΕΩ τιμονι τελος.
    4.Εχω ενα nissan sunny 1992 κοφτο πισω, δηλαδη 26 χρονων αυτοκινητο με 300.000 χιλιομετρα, δεν ειναι καθολου σαπακι και απο βλαβες δεν μου χει βγαλει ποτε τιποτα.Μονο απο μπαταρια με εχει αφησει μια φορα.
    Και θα το κρατησω μεχρι να ψοφησω.Εκτος και αν μου πεσει κανενας πανω.ΣΩΣΤΟ ΚΑΙ ΑΥΤΟ!!!
    5.Ολα για να μαζεψετε χρημα
    6.Φτιαχτε και κανενα δρομο της προκοπης,σε αυτη τη νεροποντη που εριξε,σε αποσταση 15 χιλιομετρων περασα απο 7 ποταμια κατα μηκος της εθνικης οδου ελεος πια δηλαδη,χαντακια ρυακια ολα αφαντα δεξια και αριστερα.Και λακουβες,παρα πολλες λακουβες.
    ΥΓ Ασχετο, αλλα ξερει καποιος αν απαγορευεται να εχω camera καταγραφης πορειας στο αυτοκινητο για να καταγραφω τα τρελα που συναντω κατα καιρους;

  2. Αμα είσαι μάγκας,στρίμωξε τους γύφτους(έτσι τους λέει και ο Χατζής χαχχ…) και τις άλλες δημοκρατικές δυνάμεις,να περνούν ΚΤΕΟ,να συντηρούν και να ασφαλίζουν τα αυτοκίνητά τους,καθ’ όσον είναι μόνιμοι δημόσιοι κίνδυνοι…

  3. σωμφωνώ να περνούν κάθε 1 χρόνο τα παλιά αυτοκίνητα ,πάνω απο 10-15 ετη ,
    και το δικό μου 12 ετών ειναι ,αλλά αν θέλεις ΠΡΟΔΟΤΑΡΕ @ΑΠΑΡΑ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ και εχεις τα @@ίδια να αποδείξεις για να κονομήσουν τα κτεο ….να πληρώνουμε 25 ευρώ κάθε χρόνο και οχι 50 ευρώ κάθε φορά που θα το περνάμε ,αλλά πρέπει να βρείς λεφτά για να φροντίζεις τούς …φίλους σου του ΣΚΑΤΟΛΑΘΡΟΜΕΤΑΝΑΣΤΕΣ ,
    για οσους δεν ξέρουν ,πληρώνει ο μαλάκας ελληνας το 50% κ τα υπόλοιπα 50% η ευρώπη …

  4. Οι Ευρωπαικες αποθηκες ειναι γεματες με καινουργια βενζινοκινητα κ πετρελαιοκινητα.
    Εν οψει της επελασης των ηλεκτρικων αυτοκινητων λογικο(!) ειναι οι αυτοκινητοβιομηχανιες να πιεζουν τις καταναλωτριες χωρες προκειμενου να αποσυμφορησουν τους αποθηκευτικους τους χωρους.
    Επειδη ομως οι Ελληνες διανυουν μια παραδοξη συνεχιζομενη κριση στα κατωτερα επιπεδα,θαρρω πως το συστημα θα αναγκασει τις τραπεζικες κανουλες να ανοιξουν.
    Το ερωτημα ειναι αν αυτος ο πακτωλος χρημματων που θα διοχετευσουν στην Ελληνικη αγορα,θα εχει κρατικη εισπρακτικη ρητρα ωστε να μη επαναληφθει το παρελθον λαθος της ερυθρας αποχρωσης των δανειακων συμβασεων.Ιδωμεν.

  5. Όλα για να πουλάει η Γερμανία και η Γαλλία αυτοκίνητα. Να πάνε να γαμηθούν. Τόσες δεκαετίες δεν έχουν βγάλει ένα νόμο να βάζει πρόστιμο σε όποιον δε τρώει φέτα ή ελαιόλαδο, να πουλήσουμε κι εμείς τίποτα.

  6. Κούλη,γαμιέσαι,και γαμιέσαι ασύστολα.Χειρότερος από το φασιστερό τον Τσίπρα είσαι.Σου αξίζει πολιτική λήθη για πάντα,τομάρι.

  7. Λες και τώρα τα ΚΤΕΟ ελέγχουν την ασφάλεια των αυτοκινήτων.
    Με ένα 10ευρο λάδωμα περνάς και σαράβαλο.Σαn τις ξένες πόρνες κατάντησαν που έχουν ξεφτυλίσει τις τιμές.
    Ρε δεν πάει από κει που ήρθε ο γιός της αδελφής με τον παππού για πατέρα.

  8. ΓΙΑ ΤΑ ΑΝΑΣΦΑΛΙΣΤΑ ΤΣΙΜΟΥΔΙΑ ΠΑΡΤΑΛΙΑ Ε????ΜΕ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΤΟΙΜΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΑΣΦΑΛΙΣΤΗΚΕΣ…….ΣΙΓΑ ΜΗΝ ΔΟΥΛΕΨΟΥΝ ΟΙ ΔΗΜΟΣΙΟΙ ΚΟΠΡΗΤΕΣ ΚΑΙ ΤΑ ΔΙΑΣΤΑΥΡΟΣΟΥΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ ΣΙΓΑ ΟΛΟ ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΙΑ ΚΑΙ ΟΤΙ ΠΟΙΑΣΟΥΝ ….ΤΟΥΣ ΤΗΝ ΕΙΠΑΙ Η ΜΑΜΑ ΜΕΡΚΕΛ ΚΑΙ ΤΡΕΞΑΝ ΟΙ ΑΠΕΙΛΕΣ ΑΠΟ ΤΑ ΑΝΘΡΩΠΗΔΙΑ ΤΗΣ ΕΔΩ ΣΤΟ ΕΛΛΑΔΙΣΤΑΝ……….ΠΑΡΤΕ ΦΟΡΑ ΚΑΙ ΚΛΑΣΤΑΙ ΜΑΣ ΤΑ ΤΕΤΤ..Α ΑΛΗΤΑΡΑΔΕΣ

  9. Οπως παει ο Κουλης με την πλουσια αδερφη την Ντορα με τα σσσσοκολατακια δεν θα βγαλει τετραετια. Σας το ελεγα εγω ραγιαδες οτι η Νδουλα ειναι ιδια ακριβως με το Τσυριζα του Αλεξη…

  10. Κουλης ο εντολοδοχος της μερκελ.Εντολη της, “πιεστε και τους ελληνες να αγορασουν καινουργιο αυτοκινητο γαι να οικονομησουμε εμεις”.Τωρα που θα τα βρουν οι φτωχοποιημενοι ελληνες ειναι αλλη ιστορια.

  11. Τι εγινε παιδια πιεζει η ΕΕ να ξηλωθουν οι πελατες (Ελληνες) για να ενισχυσουν τις αυτοκινητοβιομηχανιες.

  12. Τώρα με την κρίση το σκέφτηκαν αυτό ? Ρωτούν τον κόσμο αν έχει να αγοράσει νέο αυτοκίνητο ? Μεγάλη μπούρδα είναι αυτό που σκέφτηκαν και άδικο αν εφαρμοστεί. Δηλαδή αν κάποιος διαθέτει ένα όχημα 15 ετών ή 10 και το προσέχει και το διατηρεί σε άψογη κατάσταση, γιατί να πρέπει κάθε χρόνο να το πηγαίνει για ΚΤΕΟ ? Καθαρά εισπρακτικό μέτρο θα είναι αν εφαρμοστεί.

  13. Έτσι που γίναμε που να βρεθούν χρήματα για αλλαγή αυτοκινήτου πως να γίνει αυτό ρε μακακες. Δεν θέλει ο κοσμάκης να έχει καλό αυτοκίνητο. Πώς θα το πάρει ρε ορνια

  14. Ας κάνουμε ότι κάνουν οι αγρότες όλα τα αυτοκίνητα έξω από την βουλή να είναι χιλιάδες όμως και να Κορνάρου με χωρίς σταματημό αλήτες την ίδια τύχη με το Τσίπρα θα έχετε

  15. Αν θελετε να λεγεστε δικαιοι απεναντι στους πολιτες πρωτα περαστε κτεο ολα τα ΣΑΡΑΒΑΛΑ του δημοσιου και των νομαρχιων και μετα μηλιστε για κτεο καθε χρονο

  16. ΕΙΝΑΙ ΜΕΓΑΛΗ ΑΥΤΗ Η ΜΑΛΑΚΙΑ ΚΑΙ ΔΕΝ ΘΑ ΕΦΑΡΜΟΣΤΕΙ.ΤΟ ΛΕΝΕ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΤΟ ΕΦΑΡΜΟΣΟΥΝ.

  17. Oλα για την εισπραξη!..Δεν σας φθανουν τα 2 χρονια? Ποιος μπορει με τα 4 μνημονια και την ισοπεδωση της μεσαιας ταξης να αγορασει νεο αυτοκινητο? Αντι να ελεγξετε- πολυ ευκολα- τα ανασφαλιστα αυτοκινητα, μηχανευεσθε στα γραφεια σας πως θα μας λυωσετε!..Εισθε ιδια γευση με τους προηγουμενους, γιατι παιρνετε τις ιδιες εντολες απο τις θειες Μερκελ & Λαγκαρτ.

  18. ΝΤΡΟΠΉ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΚΟΥΦΑΛΕΣ, παλια αυτοκινητα επι το πλειστον εχουν οι φτωχοτατοι, ΝΤΡΟΠΗ λοιπον πολιτικες κουφαλες… της δεξιας, των γεματων πορτοφολιων, με κρατικα χρηματα, ανιδρωτων χαραμοφαηδων…

Leave a Response