Είναι το drifting χρήσιμο για τους σύγχρονους οδηγούς WRC; – Ένας drifter στο Οτάγκο…

Κοινοποίηση:
ford

Το ράλι του WRC σήμερα έχει να κάνει με την ακρίβεια στην στροφή – χαμηλώνοντας την ταχύτητα πριν την κορύφωση της στροφής και καρφώνοντας το γκάζι όσο το δυνατόν νωρίτερα για πιο αποτελεσματική γραμμή μέσα από την στροφή.

Αλλά τα πράγματα στις προηγούμενες γενιές ήταν λίγο πιο παράξενα. Λίγο πιο όμορφο. Λίγο πιο πλάγια… Το τιμόνι “έστριβε από τους πίσω τροχούς” και ένα υγιές γκάζι, χωρίς να υπήρχε μια τόσο υπολογιστική νοοτροπία.

Οι οδηγοί των ράλι ήταν ουσιαστικά drifters, πλαγιάζοντας τακτικά το αυτοκίνητό τους από γωνία σε γωνία προκαλώντας και την ευχαρίστηση των θεατών.

Αλλά καθώς τα αυτοκίνητα αναπτύχθηκαν και η ανάλυση μεγάλωνε και μεγάλωνε, αυτό είναι μια τεχνική που εξαφανίστηκε από το ρεπερτόριο του σύγχρονου οδηγού ράλι.

Ή μήπως όχι;

Το ‘Fanga’ Dan Woolhouse απέδειξε στο Ράλι Otago του περασμένου Σαββατοκύριακου ότι η σχέση μεταξύ drifting και ράλι ίσως να μην έχει πεθάνει τελικά. Ένας δύο φορές πρωταθλητής στο drifting στη Νέα Ζηλανδία, ο Fanga Dan συμμετείχε στο πρώτο του ράλι – με το διάσημο Ford Escort Mk2 της Team Rossendale – και παρατήρησε κάποιες ομοιότητες μεταξύ του επαγγέλματός του και της οδήγησης ράλι.

OtagoRally2022_CopyrightGeoffRidder_GR507270 (1)

«Όταν βρισκόμαστε στην άσφαλτο (drifting) ρίχνουμε όσο το δυνατόν μεγαλύτερη γωνία και προσπαθούμε να πάμε όσο πιο γρήγορα μπορούμε», είπε στο DirtFish.»

«Τώρα στο χαλίκι (οδήγηση ράλι) προσπαθούμε να μπαίνουμε πολύ πιο ομαλά, όχι σε τόσο μεγάλη γωνία, αλλά κι έτσι ακόμα βρίσκω τα όρια της πρόσφυσης και της κίνησης για να φτάσω στην κορύφωση της στροφής και είναι ακριβώς σαν αυτό που κάνουμε και στο drifting.»

Τα παιχνίδια του Katsuta στη Φινλανδία
300821_TGR_DRIFT_TEST37

Ο Takamoto Katsuta της Toyota σίγουρα… το νιώθει. Είπε στο DirtFish πέρυσι: «Όταν μπαίνεις σε αυτά τα αυτοκίνητα, όλα αλλάζουν. Είναι πολύ δύσκολο και πολύ εύκολο να βγεις εκτός πίστας. Πρέπει να αφιερώσεις χρόνο για να μάθεις, αλλά σίγουρα σε βοηθάει στην οδήγηση στο WRC. Εντάξει, τα αυτοκίνητα είναι πολύ διαφορετικά από το Yaris, αλλά εξακολουθεί να σε κάνει να καταλαβαίνεις καλύτερα κάποια πράγματα».

Στον συνάδελφό του, Kalle Rovanperä, αρέσει να “πλαγιάζει” με ένα (κατά παραγγελία) τέρας 1000 ίππων για διασκέδαση. Αλλά είναι εξίσου σίγουρος ότι τον βοηθά και στο ράλι.

WRC_2021_Rd.9_315

«Η όλη ιδέα του drift είναι να είσαι συνεχώς στα όρια της πρόσφυσης, έτσι κατά κάποιο τρόπο σου δίνει την αίσθηση και κάθε φορά που βρίσκεσαι σε ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο, έχεις μεγαλύτερη αντίληψη».

«Απλώς σου δίνει λίγο περισσότερη αίσθηση».

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ: