Γυμναστική: Ξεχάστε το πόσα βήματα κάνετε και μετρήστε την απόδοσή σας έτσι

Κοινοποίηση:
Smart,Watch,Showing,A,Heart,Rate,Of,Exercising,Woman,In

Πρόσφατη μελέτη αποκάλυψε ότι η εστίαση στο χρόνο που αφιερώνετε στη γυμναστική αντί στον αριθμό των βημάτων σας μπορεί να είναι ένας εξίσου αποτελεσματικός τρόπος για να χάσετε κιλά και να μειωθεί ο κίνδυνος εμφάνισης καρδιαγγειακών παθήσεων.

Για τις ανάγκες την εν λόγω μελέτης, οι ερευνητές από το Brigham and Women’s Hospital στη Βοστώνη εξέτασαν δεδομένα για περίπου 5.000 υγιείς γυναίκες ηλικίας με μέση ηλικία τα 72 έτη για 4 συνολικά χρόνια. Κάθε συμμετέχουσα φορούσε έναν ιχνηλάτη φυσικής κατάστασης έτσι ώστε να μετρηθούν τα επίπεδα δραστηριότητας. Επιπλέον, οι συμμετέχουσες συμπλήρωναν ερωτηματολόγια υγείας κάθε χρόνο.

Τα ευρήματα των επιστημόνων

Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι όσες γυναίκες έκαναν 8.000 έως 8.500 βήματα την ημέρα είχαν μειωμένο κίνδυνο εμφάνισης καρδιακής νόσου κατά 40% σε σύγκριση με εκείνες που έκαναν περίπου 3.000 βήματα σε καθημερινή βάση.

Επιπλέον, διαπίστωσαν ότι η ίδια μείωση κινδύνου ίσχυσε και για όσες ασκούνταν για 75 λεπτά την ημέρα σε σύγκριση με εκείνες που αφιέρωναν ένα δεκάλεπτο, υποδηλώνοντας ότι η μέτρηση των βημάτων μπορεί είναι μάλλον περιττή.

O Δρ Ρικούτα Χαμάγια, επικεφαλής συγγραφέας της νέας μελέτης και ερευνητής στο Brigham and Women’s Hospital, δήλωσε:

«Για μερικούς, ειδικά για τα νεότερα άτομα, η άσκηση μπορεί να περιλαμβάνει δραστηριότητες όπως τένις, ποδόσφαιρο, περπάτημα ή τζόκινγκ και άλλες αθλητικές δραστηριότητες κατά τις οποίες τα βήματα είναι πιο εύκολο να καταγράφονται. Ωστόσο, για άλλους, άσκηση μπορεί να σημαίνει βόλτες με το ποδήλατο ή κολύμπι, κατά τις οποίες είναι εφικτή μόνο η παρακολούθηση της διάρκειας. Γι’ αυτό είναι σημαντικό οι οδηγίες ως προς τη σωματική δραστηριότητα να προσφέρουν πολλούς τρόπους καταμέτρησης της επίτευξης των στόχων».

Καταρρίπτοντας τον κανόνα των 10.000 βημάτων

Η μελέτη αυττή είναι παράλληλα μία από τις πολλές που καταρρίπτουν τον κανόνα των 10.000 βημάτων, με ορισμένους ειδικούς επί του θέματος να ισχυρίζονται ότι μάλλον δεν υπάρχει ένας συγκεκριμένος «μαγικός» αριθμός.

Για πολλά χρόνια, τα 10.000 βήματα την ημέρα αποτελούσαν τον χρυσό κανόνα για όποιον επιθυμούσε να βελτιώσει την υγεία του, να χάσει βάρος και να ζήσει περισσότερο. Ωστόσο, έρευνα του London School of Economics έδειξε ότι το περπάτημα 5.000 βημάτων μόλις τρεις φορές την εβδομάδα, για περισσότερα από δύο χρόνια, προσθέτει 2,5 χρόνια στο προσδόκιμο ζωής των σωματικά αδρανών – εκείνων δηλαδή που κάνουν λιγότερα από 150 λεπτά μέτριας άσκησης την εβδομάδα – ανδρών και τρία χρόνια για τις γυναίκες.

Μάλιστα, τα οφέλη είναι πιο έντονα όσο πιο ηλικιωμένοι ήταν οι άνθρωποι. Οι άνω των 65 θα μπορούσαν δυνητικά να μειώσουν τον κίνδυνο θανάτου τους κατά 72% εάν έκαναν 7.500 βήματα μερικές φορές την εβδομάδα. Διαπιστώθηκε επίσης ότι οι 55χρονοι με διαβήτη τύπου 2 θα μπορούσαν να μειώσουν τον κίνδυνο θανάτου τους κατά 40% αν άρχιζαν να περπατούν μόλις 5.000 βήματα τρεις φορές την εβδομάδα.

Άλλη μελέτη που δημοσιεύθηκε στο British Journal of Sports Medicine έδειξε ότι τα 4.000 βήματα καθημερινά μειώνουν τον κίνδυνο πρόωρου θανάτου κατά 20% και ότι κάθε βήμα πάνω από 2.200 βήματα την ημέρα βελτιώνει την υγεία και μειώνει τη θνησιμότητα.

Κάθε μορφή άσκησης είναι ευεργετική για την υγεία

«Η κίνηση διαφέρει από άτομο σε άτομο και βέβαια όλες οι μορφές της είναι ευεργετικές για τη συνολική υγεία. Τα ευρήματα υποδεικνύουν ότι για να μειωθεί ο κίνδυνος εμφάνισης καρδιαγγειακής νόσου, θα πρέπει να υπάρχει ευελιξία ως προς τις επίσημες οδηγίες καταμέτρησης. Να μπορούμε να επιλέξουμε μεταξύ της μέτρησης των βημάτων ή/και του χρόνου, ανάλογα με τις προσωπικές μας προτιμήσεις έτσι ώστε να παρακολουθούμε πιο εύκολα αν τα αποτελέσματά μας συνάδουν με τους συνιστώμενους στόχους», κατέληξαν οι ερευνητές.

Η μελέτη δημοσιεύτηκε στο ακαδημαϊκό περιοδικό JAMA Internal Medicine.

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ:

Leave a Response