Απλήρωτα τέλη κυκλοφορίας! Το ταμείο βγαίνει μείον και η κυβέρνηση “πονοκεφαλιάζει”

Κοινοποίηση:
Τέλη Κυκλοφορίας

Το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης, αναζητά διαρκώς τρόπους για να ξεπεράσει την απόφαση του ΣτΕ για διαγραφή των οφειλών από απλήρωτα τέλη πέραν της 5ετίας. Μία απόφαση που είναι ικανή να εκτροχιάσει τον προϋπολογισμό και να δημιουργήσει μεγάλη οικονομική “τρύπα”.

Εντός των επόμενων ημέρων αναμένεται η επίσημη αντίδραση της κυβέρνησης, σχετικά με τις οφειλές που προκύπτουν από απλήρωτα τέλη κυκλοφορίας. Το συγκεκριμένο ζήτημα είναι μείζονος σημασίας καθώς αγγίζει τον κρατικό προϋπολογισμό και τα δημοσιονομικά έσοδα που κινδυνεύουν να τιναχθούν στον αέρα εν μέσω πανδημίας.

Το οικονομικό επιτελείο αναμένει να καθαρογραφεί η απόφαση του ΣτΕ για συγκεκριμένη υπόθεση και κατόπιν να αναλάβει δράση το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους ώστε να αποφανθεί τι μέλλει γενέσθαι. Οικονομικοί κύκλοι τονίζουν πως μέχρι να συμβούν όλα τα παραπάνω, οι ιδιοκτήτες οχημάτων που χρωστούν Τέλη Κυκλοφορίας καλό θα είναι να τα διευθετήσουν και σε καμία περίπτωση μην αναμένουν να παραγραφούν τα χρέη τους καθώς στελέχη του υπουργείου Οικονομικών επισημαίνουν ξεκάθαρα ότι: «Τα χρέη προς την Εφορία παραγράφονται μετά την 20ετία!».

Πάντως σε περίπτωση που η απόφαση του ΣτΕ ισχύσει για άλλους που χρωστούν Τέλη Κυκλοφορίας από παλαιά έτη και το υπουργείο Οικονομικών διαγράψει τα συγκεκριμένα χρέη τότε είναι πολύ πιθανό να προκληθεί ακόμη ένας επιπλέον «εκτροχιασμός» στον Προϋπολογισμό, αφού σύμφωνα με την τελευταία επίσημη ενημέρωση που πραγματοποιήθηκε,  τα χρέη ανέρχονταν σε πάνω από 252 εκατ. ευρώ, με τις εκτιμήσεις να ανεβάζουν το λογαριασμό σε άνω των 300. εκατομμυρίων ευρώ..

Επίσης, επειδή η υπόθεση που εξέτασε το ΣτΕ είναι ιδιόμορφη και δεν αφορά σε ΙΧ επιβατικό όχημα, εγκυμονεί ο κίνδυνος να ερμηνευθεί διαφορετικά από το ΥΠΟΙΚ και το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους και η παραγραφή χρεών από Τέλη Κυκλοφορίας στην 5ετία να ισχύσει μόνο για ειδικές περιπτώσεις όπως για παράδειγμα αποχαρακτηρισμένα Ταξί, οχήματα που άλλαξαν οι εκπομπές CO2 με αποτέλεσμα να επηρεάζεται και το ύψος των ετήσιων Τελών Κυκλοφορίας ή οχήματα με Μικτή Άδεια Κυκλοφορίας (Επαγγελματικό – ΙΧ), κ.ά.

Ολοένα και περισσότεροι ιδιοκτήτες οχημάτων, κυρίως αυτοκινήτων, αφήνουν απλήρωτα τα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας με αποτέλεσμα οι οφειλές να ξεπερνούν κατά πολύ τα 300 εκατ. ευρώ!

Χαρακτηριστικά θα αναφέρουμε πως η τελευταία επίσημη ενημέρωση για τα χρέη που προέρχονται από τα Τέλη Κυκλοφορίας πραγματοποιήθηκε τον Φεβρουάριο του 2016 όπου σύμφωνα με επίσημο έγγραφο του ΥΠΟΙΚ που κατατέθηκε στη Βουλή ανέρχονταν στο αστρονομικό ποσό των 252.826.757,82 ευρώ!

Έκτοτε εκατοντάδες χιλιάδες ιδιοκτήτες οχημάτων δεν εξοφλούν τα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας αυξάνοντας κατά πολύ το παραπάνω ποσό και σύμφωνα με πληροφορίες αυτή τη στιγμή έχει ξεπεράσει κατά πολύ τα 300 εκατ. ευρώ και βέβαια ότι και αν αποφασιστεί επειδή δεν έχει παρέλθει η 5ετία θα πρέπει να εξοφληθούν.

Το 2017 επίσης υπήρξε μία ακόμη ενημέρωση σύμφωνα με την οποία δεν είχαν πληρώσει τα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας εκείνου του έτους πάνω από 40.000 ιδιοκτήτες οχημάτων δημιουργώντας νέο χρέος πάνω από 15,4 εκατ. ευρώ.

Το 2018 έως και το 2020 εκατοντάδες χιλιάδες ιδιοκτήτες οχημάτων δεν πλήρωσαν τα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας αυξάνοντας επίσης κατά πολύ το χρέος που προκαλείται από την μη εξόφλησή τους.

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ:

12 Σχόλια

  1. 690 ευρώ για ένα αυτοκίνητο 2000 κυβικών 14ετίας το οποίο αν πουλήσω δεν θα πιάσει ούτε 5000 ευρώ. Γιατί δεν μείωσε τουλάχιστον τα τέλη κυκλοφορίας λόγω covid και απαγόρευσης κυκλοφορίας ?Μας ρώτησε εμάς η κυβέρνηση πως τα βγάζουμε πέρα και αν τα βγάζουμε? Στην χειρότερη η να δώσει παράταση δύο μήνες ή να μας δώσει την δυνατότητα να πληρώσουμε με δόσεις.

  2. Μα γιατί να πληρώσουν τέλη κυκλοφορίας! Αφού το 2020 περίπου 5 μήνες υπήρχε απαγόρευση κυκλοφορίας !!! Θα έπρεπε να πληρώσουμε τέλη κυκλοφορίας για τους 7 μήνες που υπήρχε ελεύθερη κυκλοφορία και όχι για 12 μήνες.. Οπότε καλά κάνουν και δεν τα πληρώνουν, αφού μας κοροϊδεύουν. Η απαγόρευση της κυκλοφορίας συνεχίζεται και δεν φαίνεται να φεύγει πριν τον Απρίλιο, αλλά ζητάνε χρήματα για 12 μήνες !!!! Ας το πάρουν απόφαση, αφού οι δημόσιες συγκοινωνίες είναι σε άθλια κατάσταση, ας παραδεχτούν ότι το αυτοκίνητο είναι είδος πρώτης ανάγκης και να σταματήσει η υπερφορολογηση στην αγορά και την χρήση του ….

  3. ΝΑ ΜΗΝ ΠΛΗΡΩΣΗ ΚΑΝΕΝΑΣ , ΕΦΟΣΟΝ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΤΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΝΑ ΚΙΝΗΘΟΥΝ , ΝΑ ΜΕΙΩΘΟΥΝ ΤΑ ΤΕΛΗ 90% ΑΛΛΙΩΣ ΔΕΝ ΠΕΡΝΟΥΝΕ ΜΙΑ , ΟΛΟΙ ΓΙΑ ΒΟΥΓΑΡΙΑ ΕΙΝΑΙ Ε.Ε. ΓΙΑ ΠΙΝΑΚΙΔΕΣ ΝΟΜΙΜΕΣ ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ ΓΙΑ ΝΑ ΤΑΙΖΟΥΝΕ ΤΑ ΛΑΘΡΟ-ΟΡΚ , ΟΥΤΕ ΣΕΝΤΣ !!!

  4. Έδωσα το πολύ καλό 2λιτρο , Όχι γιατί δεν μπορούσα να πληρώσω τα τέλη 660 νομίζω, +300 φόρο πολυτελείας, + μικρή ασφάλεια 700.. Αλλά γιατί σιχάθηκα να με μαδανε οι άχρηστοι υπάλληλοι… πήρα υβριδικό και δεν δίνω μια.. Όμως η νύχτα με την μερα σαν αμάξια.. το κωλοκρατος που έλεγε πάρτε μεγάλα SUV…. αλήτες, άχρηστοι, αμόρφωτοι ΑΛΛΑ εμείς τους ψηφίζουμε.. οπότε βρίσκουμε λύσεις νόμιμες… με τα 660 τέλη κυκλοφορίας περνάω 2χρονια και βενζίνη.. υβριδικό είπαμε, άλλωστε 1 χρόνο συν άγνωστο ακόμα Πόσο.. Δεν κυκλοφορούμε καθόλου.. έκανα ήδη απόσβεση..

  5. Μια δε θα πάρετε.Σε 20 χρόνια διαγραφή.
    Δε τα τρώνε τα παιδιά μου πάρα τα μουνοπανα.

  6. Μια ζωή ακούμε διάφορες ελαφρύνσεις και βολές, πού ποτέ δεν γίνονται. Μετά με τέτοιους δρόμους αποζημίωση θα έπρεπε να δίνουν κι όχι τέλη. Απ την άλλη εδώ απαγορεύουν την μετακίνηση, κι απ’ ότι βλέπω κι αυτό το έτος έτσι θα φύγει. Άρα ναι τσάμπα χρήματα δίνεις υπό τύπου ο νονός της νύχτας πού σου παριστάνει το κράτος. Πλήρωσε και να δούμε αν θα πας βόλτα.

  7. Έχουμε σύμφωνα με τους πληρωμένους πουλημένους καναλάρχες 10 μήνες πανδημία με απαγόρευση κυκλοφορίας, και θέλετε και τέλη κυκλοφορίας .πα πα ρια πρέπει να πάρουν τέλος.

  8. ΚΟΥΛΗ τον Σεπτεμβριο πουλησα ενα 1800αρι 17ετων ητανε να δωσω 300 στα τελη και 220 στην ασφαλεια παρε τα @ρχιδια μου Τωρα.Μπορει να μην εχω ιχ αλλα εχω ησυχο το κεφαλι μου.

  9. αμα διαγραψουν παλια απληρωτα τελη κυκλοφοριας, δεν ξαναπληρωνω τελη κυκλοφοριας.

    δηλαδή εγω που τα πληρωνα ΜΑΛΑΚΑΣ είμαι?

Γράψτε απάντηση στο ΠΕΓΚΑΣ Ακύρωση απάντησης