ΝΤΡΟΠΗ ΚΑΙ ΑΙΣΧΟΣ: ΣΕ ΒΙΒΛΙΟ ΤΗΣ Γ΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΔΙΔΑΣΚΟΥΝ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΟΤΙ ΤΑ ΙΜΙΑ ΔΕΝ ΑΝΗΚΟΥΝ ΠΟΥΘΕΝΑ – ΚΑΜΙΑ ΑΝΑΦΟΡΑ ΣΤΙΣ ΘΥΣΙΕΣ ΤΩΝ ΤΡΙΩΝ ΗΡΩΩΝ ΠΟΥ ΧΑΘΗΚΑΝ ΤΟ 1996 – ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΝΑ ΠΟΥΝ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ

Κοινοποίηση:
imia

Ποια γεγονότα διαδραματίσθηκαν στα Ίμια; Μήπως η Ελλάδα σήκωσε… μπαϊράκι και τα διεκδικεί από την Τουρκία; Ο μαθητής της Γ’ Γυμνασίου δεν γνωρίζει εάν τα Ίμια ανήκουν στην Ελληνική Επικράτεια και υιοθετεί τη θεωρία της Τουρκίας περί «γκρίζων ζωνών».

Συγκεκριμένα, στο βιβλίο της ιστορίας της Γ” Γυμνασίου (που εκδόθηκε το 1997) τα παιδιά μας μαθαίνουν ότι οι βραχονησίδες των Ιμίων “δεν ανήκουν στην Ελλάδα” και ότι τα διεκδικούμε με την Τουρκία ! Ναι, ναι καλά διαβάσετε.

biblia

Εντέχνως παραμένει ασαφές το γεγονός ότι η Τουρκία έκανε απόβαση σε αυτά και θεωρείται «ασήμαντη» – και φυσικά μη αναφερόμενη – λεπτομέρεια το ότι έχασαν τη ζωή τους τρεις αξιωματικοί του Πολεμικού μας Ναυτικού. Επίσης, δεν γίνεται πουθενά λόγος για πολεμική επιχείρηση, εκ μέρους της Τουρκίας, με στόχο την κατάληψή τους, πόσο μάλλον δε ότι τα Ίμια είναι δύο βραχονησίδες και όχι μία.

Στο βιβλίο «Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία» [(ΙΤΥΕ (ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ), ISBN 978-960-06-02774-9, έκδοση (2013)] στην ενότητα 58 (σελίδα 163) με τίτλο : «Η Ελλάδα στη μεταψυχροπολεμική εποχή(1989-2001)» αναφέρεται επί λέξει : «Την ίδια εποχή, με αφορμή τη διεκδίκηση της βραχονησίδας Ίμια, στα Δωδεκάνησα, ξέσπασε κρίση στις ελληνοτουρκικές σχέσεις που αποκλιμακώθηκε με αμοιβαίες υποχωρήσεις (1996)». Αυτή και μόνον αυτή είναι η αναφορά που γίνεται για τα γεγονότα των Ιμίων.

 

Παρά το γεγονός ότι τα προηγούμενα έτη υπήρξαν έντονες διαμαρτυρίες για τα λάθη του βιβλίου, και τις σχετικές διορθωτικές κινήσεις που έκανε το Υπουργείο Παιδείας και Δια Βίου Μάθησης, (αποστέλλοντας διευκρινιστική εγκύκλιο προς τους εκπαιδευτικούς λέγοντάς τους να προσθέσουν ότι η διεκδίκηση της Βραχονησίδας Ίμια έγινε από την Τουρκία), το βιβλίο ξανατυπώθηκε και το 2013 με το ίδιο «λάθος».

 

Από το 1997 που εκδόθηκε για πρώτη φορά το βιβλίο μέχρι σήμερα άλλαξαν πολλά. Το Υπουργείο Παιδείας μετακόμισε από την οδό Μητροπόλεως στο Μαρούσι. Στον υπουργικό θώκο κάθισαν διαδοχικά πέντε Υπουργοί Παιδείας (Ε. Στυλιανίδης, Α. Σπηλιωτόπουλος, Α. Διαμαντοπούλου Γ. Μπαμπινιώτης και Κ. Αρβανιτόπουλος), απολύθηκαν χιλιάδες εκπαιδευτικοί, έκλεισαν σχολεία, αλλά το βιβλίο της Ιστορίας Γ΄ Γυμνασίου, παρέμεινε το ίδιο και διδάσκεται με ιστορικά «λάθη» στα παιδιά.

 

Τι γίνεται όμως εάν κάποιο παιδί γράψει σε ενδεχόμενη ενδοσχολική γραπτή εξέταση ότι τα Ίμια ανήκουν στην Ελλάδα, ότι η Τουρκία έκανε απόβαση σε αυτά και ότι τρεις αξιωματικοί βρήκαν τραγικό θάνατο; «Είμαστε υποχρεωμένοι να βαθμολογήσουμε με χαμηλό βαθμό το γραπτό του μαθητή καθώς βρίσκεται εκτός θέματος», επισημαίνει στο http://www.crashonline.gr , καθηγητής της Μέσης Εκπαίδευσης και προσθέτει: «Οι οδηγίες που έχουμε από το Υπουργείο Παιδείας είναι σαφείς, οφείλουμε να βαθμολογούμε τα γραπτά με βάση τα όσα περιλαμβάνονται στο βιβλίο. Εάν μάλιστα κάποιος εκπαιδευτικός μιλήσει στα παιδιά για ιστορικά γεγονότα, όπως για παράδειγμα τα Ίμια, και αναφέρει περισσότερες λεπτομέρειες, κινδυνεύει να κατηγορηθεί ότι εγείρει εθνικό θέμα και να περάσει από πειθαρχικό».

 

 

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ:

6 Σχόλια

  1. ΚΑΙ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΑΥΤΩΝ ΠΟΥ ΠΕΘΑΝΑΝ ΣΤΑ ΙΜΙΑ ΒΓΑΙΝΟΥΝ ΣΤΗΝ ΤΒ ΜΕ ΤΟΝ ΤΣΟΛΑΚΟΓΛΟΥ ΚΡΙΜΑ ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΣΦΑΤΟ ΤΟ ΓΕΓΟΝΟΣ ΟΥΤΕ ΜΩΡΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΠΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΞΕΡΟΥΝ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ ΕΛΕΟΣ

  2. ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΕΙΝΑΙ ΑΠΛΑ. ΠΟΙΟΣ ΕΔΩΣΕ ΤΗΝ ΕΝΤΟΛΗ ΝΑ ΓΡΑΦΤΟΥΝ ΑΥΤΕΣ ΟΙ ΑΝΑΛΗΘΕΙΕΣ ΚΑΙ ΑΥΤΑ ΤΑ ΨΕΜΜΑΤΑ? ΝΑ ΑΠΟΛΥΘΕΙ ΑΜΕΣΑ ΚΑΙ ΝΑ ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΘΟΥΝ ΟΙ ΑΝΑΚΡΙΒΕΙΕΣ ΜΕ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΕ ΠΡΟΔΟΤΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΑΡΙΣΤΕΡΩΝ ΑΝΘΕΛΛΗΝΩΝ…ΑΛΛΑ ΦΕΥ..ΑΥΤΑ ΘΑ ΓΙΝΟΝΤΑΝ ΜΟΝΟ ΣΕ ΣΟΒΑΡΕΣ ΧΩΡΕΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΣΤΟ ΜΠΑΝΑΝΙΣΤΑΝ…

  3. Χιο γραψε δυο λογια τους συγγενεις των θυματων που για πολλους απο εμας ηταν ηρωες που χωρις ιχνος ντροπης και σεβασμου πηγαν και βγηκαν φωτογραφιουλες με τον σαμαρα που θυμηθηκε οτι ειχαμε νεκρους μετα απο 18 χρονια

    ΑΠΛΑ ΞΕΦΤΥΛΑ ΚΑΙ ΝΤΡΟΠΗ

  4. ΧΙΟ γραψε δυο λογια για του συγγενεις των θυματων που για πολλους απο εμας ηταν ηρωες που χωρις ντροπη και σεβασμο προς τους νεκρους τους πηγαν και βγηκανε φωτογραφιουλες με τον σαμαρα που θυμηθηκε οτι ειχαμε νεκρους μετα απο 18 χρονια

    ΑΠΛΑ ΝΤΡΟΠΗ

  5. NA AΦHΣOYN TIΣ ΕΘΝΟMEIΩΔOΣIEΣ ΠΑΤΡΟΓΟΝΙΚΩΝ ΕΔΑΦΩΝ ΜΑΣ ΟΙ “ΠΡΟΟΔΕΥΤίΚΑΡΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΑΔΕΣ” ΤΟΥ “ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΡΑΠΑΙΔΕΙΑΣ – ΠΑΡΑΘΡΗΣΚΕΙΑΣ, ΕΝΔΟΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΣΚΟΤΑΔΙΣΜΟΥ”

    ΚΑΙ ΝΑ ΤΣΑΚΙΣΤΟΥΝ ΝΑ ΔΙΔΑΣΚΟΥΝ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ ΤΗΝ Α Λ Η Θ Ι Ν Η Ι Σ Τ Ο Ρ Ι Α Τ Η Σ Π Α Τ Ρ Ι Δ Ο Σ Μ Α Σ !!!

    ΣΤΙΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΟΙ ΜΑΘΗΤΑΙ ΜΑΣ, ΕΧΟΥΝ ΤΟ ΑΝΑΦΑΙΡΕΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΝΑ ΑΝΑΦΕΡΟΥΝ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΤΟΣΟ ΔΟΛΙΩΣ ΚΑΚΟΠΟΙΗΜΕΝΑ ΑΝΑΓΡΑΦΟΝΤΑΙ ΣΤΟ “ΒΙΒΛΙΟ ΠΑΡΑιΣΤΟΡΙΑΣ ΤΩΝ ΠΡΟΔΟΤΩΝ” ΚΑΙ ΚΑΤΟΠΙΝ ΝΑ ΤΟΝΙΣΟΥΝ ΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΑΛΗΘΕΙΑ, (ΤΗΝ ΟΠΟΙΑΝ ΠΡΟΣ ΤΙΜΗΝ ΣΑΣ ΕΣΕΙΣ ΑΝΑΦΕΡΕΤΕ ΣΤΟ ΠΑΡΟΝ ΣΧόΛΙΟ ΣΑΣ, ΦΙΛΟΙ ΥΟΥ ΜΑΚΕΛΕΙΟΥ),

    ΚΑΙ Ο Χ Ι ΤΗΝ “ΓΙΑΛΑΤΖί” ΠΛΑΣΤΟΓΡΑΦΙΑ ΤΩΝ “ΠΡΟΔΟΤΑΡΩΝ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΡΑΠΑΙΔΕΙΑΣ” ΜΕ ΤΗΝ ΠΕΡΑΠΟΙΗΣΗ – ΑΛΛΟΙΩΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ………

    ΑΛΛΑ ΚΥΡΙΩΣ, ΔΙΧΩΣ ΝΑ ΤΟΛΜΗΣΟΥΝ ΝΑ ΤΟΥΣ ΒΑΛΛΟΥΝ ΚΑΚΟΝ ΒΑΘΜΟ ΟΙ “ΓΡΑΙΚΥΛΟΚΑΘΗΓΗΤΑΔΕΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ, ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΗ ΒΕΒΑΙΑ, ΝΑ ΑΝΑΦΕΡΘΟΥΝ ΚΑΙ ΣΤΟ ΠΑΡΑΠΟΙΗΜΕΝΟ ΒΙΒΛΙΟ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΑΛΗΘΕΙΑ.-

Comments are closed.