Τα μοντέλα αυτοκινήτων που άφησαν εποχή και εξαφανίστηκαν όταν “έπεσε” η Σοβιετική Ένωση (ΦΩΤΟ)

Κοινοποίηση:
219ea4daff105bbdf1c852148c5f2cd8_XL

Τα παρακάτω μοντέλα αυτοκινήτων είχαν στόχο να φέρουν νέα πνοή ζωής στην πάλαι ποτέ σοβιετική αυτοκινητοβιομηχανία, όμως η πτώση της Σοβιετικής Ένωσης είχε ως αποτέλεσμα να μην αρχίσει ποτέ η μαζικής παραγωγή τους. Το rbth.com παρουσιάζει τα κορυφαία concepts των σοβιετικών αυτοκινήτων που τελικά δεν είδαμε ποτέ.

AZLK-2143

azl

Το μοντέλο της AZLK-2143 “Yauza” δημιουργήθηκε στα τέλη της δεκαετίας του ’80. Εόχε φουτουριστικό σχεδιασμό με παράθυρα σε δυο επίπεδα, αλλά  άνοιγε μόνο το κάτω. Κατασκευάστηκαν μόνο τρία πρωτότυπα, ωστόσο το συγκεκριμένο μοντέλο ενέπνευσε τη δημιουργία του VAZ-2110, που είχε περισσότερη τύχη.

VAZ-2702

vaz

Προοριζόταν να λύσει το πρόβλημα της Σοβιετικής Ένωσης με τα βαν που έκαναν διανομές. Ωστόσο, το συγκεκριμένο αποδείχθηκε τόσο εύθραυστο, αφού στην κυριολεξία έσπασε στα δύο κατά τη διάρκεια crash test.

MAZ-2000 “Perestroyka”

pere

Πήρε το όνομά του από τη σειρά των πολιτικών μεταρρυθμίσεων από τον Μιχαήλ Γκορμπατσόφ, απέτυχε όμως εξίσου και δεν κατάφερε να επιβιώσει μετά την κατάρρευση του καθεστώτος. Αν και, για την εποχή εκείνη, περιείχε καινοτομίες, όπως το αεροδυναμικό σχήμα της καμπίνας του οδηγού.

Moskivch-2144 “Istra”

mosk11

Μοντέλο του 1985, με τεράστια παράθυρα και πόρτες που άνοιγαν προς τα πάνω.

Zil-4102 “Mishka” and “Rayka”

zil22
Το αυτοκίνητο σχεδιάστηκε κατόπιν παραγγελίας του Μιχαήλ Γκορμπατσόφ, με έμπνευση από τις Ρολς Ρόις, ωστόσο τελικά κατέληξε να μοιάζει περισσότερο με Κάντιλακ του 1985 και συγκεκριμένα τη λιμουζίνα Fleetwood. Φτιάχτηκαν δύο πρωτότυπα, γνωστά ως “Mishka” και  “Rayka” (χαϊδευτικά των ονομάτων του Γκορμπατσόφ και της συζύγου του). Ωστόσο, στον πρέοδρο δεν άρεσε το αποτέλεσμα και το αυτοκίνητο έμεινε … στα χαρτιά.

Moskvich-3733 “Tonnik”

mm77
Το 8θέσιο μινι-βαν σχεδιάστηκε από Σοβιετικούς και Τσεχοσλοβάκους μηχανικούς. Ωστόσο μετά ήρθε το 1991 με τη διάλυση της ΕΣΣΔ, κι έτσι ούτε η Μόσχα ούτε η Πράγα το είδαν ποτέ να κυκλοφορεί στους δρόμους.

RAF-M1 “Roksana”

raff44
Σχεδιάστηκε από τη RAF με έδρα τη Ρίγα της Λετονίας. Ηταν από τα ελάχιστα αυτοκίνητα της εποχής που επέζησαν μετά την πτώση της ΕΣΣΔ. Αναβαθμίστηκε και λανσαρίστηκε από την ανεξάρτητη πλέον Λετονία το 1993, η οποία ωστόσο δεν μπορούσε  να παραγάγει από μόνη της αυτοκίνητα με αποτέλεσμα κι αυτό το μοντέλο να εκλείψει τελικά.

UAZ-3170 “Simbir”

uaz2

Σοβιετικό off-road προοριζόταν να εξυπηρετήσει και στρατιωτικούς σκοπούς, αλλά με το μετα-σοβιετικό χάος εγκαταλείφθηκε.
NAMI “Ochta”

nami2

Σχεδιάστηκε από το ερευνητικό κέντρο αυτοκινήτου  NAMI με έδρα το Λένινγκραντ και είχε καθαρά αεροδυναμικά χαρακτηριστικά. Ωστόσο, το πρότζεκτ καταστράφηκε από ένα αστείο περιστατικό.   Κατά την επιστροφή του  από μια διεθνή έκθεση, κατασχέθηκε  από Σοβιετικούς τελωνειακούς λόγω απλήρωτων δασμών. Μετά από μακρά παραμονή στην τελωνειακή υπηρεσία στάθμευσης, επιστράφηκε στους δημιουργούς του σε άθλια κατάσταση, με αποτέλεσμα οι ίδιοι να χάσουν κάθε αρχικό ενθουσιασμό για τη δημιουργία του και να παρατήσουν την μαζική  του παραγωγή

NAMI-0290 “Orange”

mani1

Δεν ήταν αξιόλογο μόνο για το λαμπερό του χρώμα. Θεωρείται και ένα από τα καλύτερα σπορ αμάξια  της Σοβιετικής εποχής. Το 1991 ωστόσο μετατράπηκε σε παλιοσίδερα και ξεχάστηκε για πάντα.

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ:

1 Comment

Comments are closed.