Αυτή η πατέντα υπόσχεται να γλιτώσει τους μοτοσυκλετιστές από πτώσεις

Κοινοποίηση:
b2

Η οδήγηση μοτοσυκλέτας πέρα από την αίσθηση ελευθερίας που χαρίζει στον αναβάτη εμπεριέχει και αρκετό ρίσκο.

 

Όπως και να το κάνουμε η ισορροπία πάνω σε δύο τροχούς ελλοχεύει σαφώς περισσότερους κινδύνους από το να κάθεσαι άνετος στο μπάκετ κάθισμα του αυτοκινήτου και να οδηγείς.

Φυσικά, εκεί ο οδηγός έρχεται αντιμέτωπος με κινδύνους, σε καμία περίπτωση όμως δεν είναι το ίδιο εκτεθειμένος όπως ο αναβάτης μοτοσυκλέτας.

Δεν είναι μόνο η απροσεξία των άλλων οδηγών ή ενδεχομένως και του ίδιου του αναβάτη, αλλά και οι κακοτεχνίες στους δρόμους που μπορούν ανά πάσα ώρα και στιγμή να προκαλέσουν το απευκταίο.

Οι εταιρείες έχουν ήδη οραματιστεί ένα μέλλον με μοτοσυκλέτες που θα ισορροπούν και θα μπορούν να αποφεύγουν μόνες τους τις κακοτοπιές. Μέχρι να φτάσουμε όμως σε αυτό το σημείο, υπάρχουν κάποιες πιο «απτές» τεχνολογίες πάνω στον τομέα της ασφάλειας που ήδη δοκιμάζονται και δεν αποκλείεται σύντομα να τις δούμε να ενσωματώνονται στις μοτοσυκλέτες.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η καινοτομία που εξελίσσει η Bosch και η οποία βασίζεται στη διαστημική τεχνολογία.

Η βασική ιδέα του συστήματος της γερμανικής εταιρείας είναι η τοποθέτηση ρουκετών πρόωσης σαν αυτές που εξοπλίζουν τις στολές των αστροναυτών για να μπορούν να μετακινούνται και να αλλάζουν κατεύθυνση όταν βρίσκονται στο διάστημα.

Σε κάθε πλευρά της μοτοσυκλέτας θα υπάρχει και μία τέτοια ρουκέτα η οποία θα εκτοξεύει πεπιεσμένο αέρα μόλις η κεντρική μονάδα ελέγχου της μοτοσυκλέτας αντιληφθεί απώλεια πρόσφυσης κάποιου τροχού σε μια στροφή.

Αν η μοτοσυκλέτα έχει γύρει για να στρίψει αριστερά για παράδειγμα και κάποιος από τους τροχούς, είτε ο μπροστινός είτε ο πίσω, αποσταθεροποιηθεί, τότε η ρουκέτα που βρίσκεται στη δεξιά πλευρά της θα απελευθερώσει στιγμιαία πεπιεσμένο αέρα προσφέροντας πλευρική ώθηση ώστε να βρει το ελαστικό ξανά πρόσφυση και να αποφευχθούν δυσάρεστες καταστάσεις.

Προς το παρόν το σύστημα βρίσκεται στο στάδιο των δοκιμών και είναι άγνωστο το πότε θα είναι έτοιμο για μαζική παραγωγή.

Ένα από τα ζητήματα πάντως που θα πρέπει να διευθετήσει η Bosch αφορά στο κόστος καθώς κάθε ρουκέτα είναι μιας χρήσεως, όπερ σημαίνει πως θα πρέπει να αντικαθίσταται κάθε φορά που ενεργοποιείται…

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ: