Απόφαση σταθμός: Αποζημίωση 16.250 ευρώ σε Έλληνες κατόχους POLO για το σκάνδαλο της Volkswagen

Κοινοποίηση:
LONDON, ENGLAND - SEPTEMBER 25:  Used cars by German manufacturer Volkswagen are parked at a dealership in Battersea on September 25, 2015 in London, England.  The Department for Transport's Vehicle Certification Agency, the UK's national approval authority for new road vehicles, has announced that it will re-run laboratory tests on engines and compare the results with emissions from on-the-road tests in the wake of the VW test-rigging scandal. The German car manufacturer has admitted selling vehicles in the US with diesel engines that could detect when they were being tested for emission, changing the vehicles performance accordingly in order to improve results.  (Photo by Rob Stothard/Getty Images)

Nίκη κατά της γερμανικής πολυεθνικής Volkswagen,

πέτυχαν δύο καταναλωτές κάτοχοι αυτοκινήτων POLO στη χώρα μας, οι οποίοι προσφεύγοντας στη δικαιοσύνη κέρδισαν το δικαίωμα προς αποζημίωση. Πρόκειται για τις πρώτες καταδικαστικές αποφάσεις που επιδικάζονται στη χώρα μας κατά της Volkswagen σε ότι αφορά το σκάνδαλο παραποίησης του λογισμικού εκπομπών ρύπων.

Οι δύο σχετικές αποφάσεις εκδόθηκαν την περασμένη εβδομάδα από το Ειρηνοδικείο Αθηνών και αναγνωρίζουν στον κάτοχο του αυτοκινήτου αφενός το δικαίωμα υπαναχώρησης από τη σύμβαση αγοράς του οχήματος και επιστροφής από τον εμπορικό αντιπρόσωπο της κατασκευάστριας αυτοκινητοβιομηχανίας του ποσού των 11.050 ευρώ και αφετέρου την ευθύνη για εξαπάτηση του καταναλωτή και το δικαίωμα προς αποζημίωση για το ποσό των 5.200 ευρώ.

Το γνωστό πλέον σκάνδαλο ως «dieselgate» που αποκαλύφθηκε στις 18 Σεπτεμβρίου του 2015 από την Ομοσπoνδιακή Υπηρεσία Προστασίας του Περιβάλλοντος των ΗΠΑ και αφορά στην παραποίηση του λογισμικού σε συγκεκριμένα μοντέλα που κατασκευάστηκαν από τον όμιλο της Volkswagen την περίοδο από το 2009 έως και το 2015, αποτέλεσε ένα από τα μεγαλύτερα εμπορικά σκάνδαλα των τελευταίων χρόνων, που αναμένεται να στοιχίσει στο γερμανικό όμιλο περί τα 25 δις ευρώ σε αποζημιώσεις και απώλεια φήμης.

Σημειώνεται ότι σύμφωνα με τις δηλώσεις του παραιτηθέντος συμβούλου της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας Μάρτιν Βίντερκορν το προβληματικό λογισμικό επηρεάζει τουλάχιστον 11 εκατομμύρια αυτοκίνητα σε όλο τον κόσμο που χρησιμοποιούν κινητήρες ντίζελ, και τα οποία δεν θα έπρεπε να διαθέτουν την πιστοποίηση Euro 5 αναφορικά με τις εκπομπές οξειδίου του αζώτου. Η σχετική πιστοποίηση εξασφαλίζει ότι οι εκπομπές είναι στο επίπεδο των 0,18 γραμμαρίων ανά χιλιόμετρο όταν στην πραγματικότητα οι πραγματικές εκπομπές των συγκεκριμένων αυτοκινήτων ήταν 0,62 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο και συνεπώς δεν πληρούσαν τις ευρωπαϊκές προδιαγραφές.

Η μία από τις δύο αποφάσεις των Ελληνικών δικαστηρίων αναγνωρίζει το δικαίωμα στην κάτοχο του αυτοκινήτου να επιστρέψει το αυτοκίνητο στον αντιπρόσωπο της Volkswagen και να λάβει αποζημίωση 11.050 ευρώ – όση δηλαδή το κόστος αγοράς του οχήματος – και η δεύτερη αναγνωρίζει το δικαίωμα σε αποζημίωση ύψους 5.200 ευρώ, ως αποτέλεσμα της ζημιάς που υπέστη η κάτοχος καταβάλλοντας υπερβάλλον τμήμα σε σχέση με την πραγματική αξία του αυτοκινήτου, αλλά και ως ηθική βλάβη για την ταλαιπωρία στην οποία υποβλήθηκε.

MONONEWS.GR

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ: