Χαλκιδική: Γιατί δεν λειτούργησε η γραμμή έκτακτης ανάγκης «112»;

Κοινοποίηση:
112-500

Μια ακόμη τεράστια φυσική καταστροφή βρίσκει την πολυσυζητημένη γραμμή έκτακτης ανάγκης «112» εκτός λειτουργίας.

Μετά την καταστροφή και τις ανθρώπινες απώλειες στο Μάτι, το σκηνικό επαναλήφθηκε και στην καταιγίδα που έπληξε την Χαλκιδική όπου έχασαν την ζωή τους 7 άνθρωποι και τραυματίστηκαν ακόμη 120.

Την άμεση αντίδραση του κρατικού μηχανισμού στην αντιμετώπιση της φονικής κακοκαιρίας, τόνισε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Στέλιος Πέτσας, ο οποίος εξέφρασε τα συλληπητήρια εκ μέρους της κυβέρνησης στους συγγενείς των θυμάτων και τη συμπαράσταση στους πληγέντες, κατά τη διάρκεια των ανακοινώσεων μετά τη θεομηνία.

Ωστόσο ο κ. Πέτσας σημείωσε ότι δεν λειτουργεί ο αριθμός 112 για την έκτακτη ενημέρωση των πολιτών. Όπως υπογράμμισε η ενεργοποίηση του αριθμού αποτελεί προτεραιότητα για τον πρωθυπουργό και ενημέρωσε ότι θα υπάρξει σύσκεψη με τους υπευθύνους των εταιρειών κινητής τηλεφωνίας ώστε την Παρασκευή να γίνει πειραματική δοκιμή του αριθμού.

Σύμφωνα με πρόσφατο δημοσίευμα του Ελεύθερου Τύπου το πρόγραμμα είναι συγχρηματοδοτούμενο, κάτι που σημαίνει πως μπορεί να τεθεί σε πλήρη λειτουργία με την παραλαβή του, η οποία προσδιορίζεται χρονικά στις 10 Σεπτέμβρη.

Πάντως αυτό το πρόβλημα φαίνεται πως θα μπορούσε να παρακαμφθεί, καθώς αυτή τη στιγμή τα δύο κέντρα που λειτουργούν πιλοτικά στο Ενιαίο Συντονιστικό Κέντρο Επιχειρήσεων στο Χαλάνδρι και το δεύτερο στο Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, προκειμένου να γίνουν ρυθμίσεις για την διόρθωση ενδεχόμενων ατελειών και προβλημάτων που παρουσιάζονται, θα μπορόύσαν να τεθούν άμεσα σε λειτουργία από τις 30 Ιουνίου, με 50 και 50 άτομα προσωπικό, αντίστοιχα.

Ο πρώην ο υπουργός Επικρατείας Χριστόφορος Βερναρδάκης είχε επισκεφθεί το Συντονιστικό Επιχειρησιακό Κέντρο του Πυροσβεστικού Σώματος, μαζί με τον τότε Γενικό Γραμματέα Πολιτικής Προστασίας Γιάννη Ταφύλλη και στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ, προκειμένου να ενημερωθεί για την προετοιμασία εν όψει της αντιπυρικής περιόδου 2019.

Ο κ. Βερναρδάκης αφού ξεναγήθηκε και στα τρία κέντρα επιχειρήσεων και συγκεκριμένα στο κέντρο του Ευρωπαϊκού Αριθμού Έκτακτης Ανάγκης «112», είχε αναφέρει ότι αυτό είναι έτοιμο. Ο κ. Ταφύλλης με την σειρά του, είχε ισχυριστεί πως το 112 έχει ολοκληρωθεί ως υποδομή και ως έργο, έχουν γίνει και τα έργα από πλευράς των παρόχων σταθερής και κινητής τηλεφωνίας και είναι στο στάδιο της πιλοτικής δοκιμής και έχει συγκροτηθεί ομάδα που κάνει τα σενάρια των δοκιμών. Τότε είχε δηλώσει πως «παρ’ όλο που το έργο είναι στο στάδιο της πιλοτικής δοκιμής, αν χρειαστεί θα χρησιμοποιηθεί»

Σημειώνεται ότι το κόστος του προγράμματος, ανέρχεται σε 7,5 εκατομμύρια ευρώ, εκ των οποίων τα 2 έχουν εκταμιευτεί και τα υπόλοιπα θα δοθούν με την παραλαβή του. Ανάδοχος εταιρείας είναι ο ΟΤΕ και υλοποιείται από την Κοινωνία της Πληροφορίας, την Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας και το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη.

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ: