“Υγίαινε. Τοξεύειν, ιππεύειν και αληθίζεσθαι: Τόξευέ τους καβάλα στο άλογο λέγοντας πάντα την αλήθεια!!!”. H σπουδαία επιστολή του καθηγητή Χρ. Γούδη, για τα τεσσεράμιση χρόνια κυκλοφορίας του “ΜΑΚΕΛΕΙΟΥ”

Κοινοποίηση:
Goudis-Xristos

ΥΠΕΡ ΑΔΥΝΑΤΟΥ

Αγαπητέ Στέφανε,

Με αφορμή τη συμπλήρωση τεσσεράμισι χρόνων κυκλοφορίας της εφημερίδας «Μακελειό», σκέφτηκα να σου στείλω μια προσωπική επιστολή – που φυσικά αν το επιθυμείς μπορείς και να την δημοσιεύσεις – στήριξης των προσπαθειών σου για την ανάδειξη των πολλών «κακώς κειμένων εν Ελλάδι». Και παράλληλα να σου εκθέσω τη σημερινή στάση μου απέναντι στα λεγόμενα, τα θεώμενα και τα δρώμενα της ελλαδίτικης πολιτικής και κοινωνικής σκηνής, αυτού του απίθανου καραγκιοζμπερντέ που με αναγκάζει να χρησιμοποιώ τον όρο «ελλαδίτικη» (παραπλήσιο και αυτόν του «ελασίτικη»), σε αντιδιαστολή με την πολιτισμικά και διαχρονικά διαλάμπουσα λέξη «ελληνική», που φοβούμαι ότι δεν μας αξίζει πλέον.

 

—-Όπως ίσως θα έχεις παρατηρήσει, έχω σταματήσει, εδώ και δυόμισι περίπου χρόνια, να αρθρογραφώ, καθότι πάσχω πλέον από το «σύνδρομο Σολωμού».

Ο εθνικός μας ποιητής, μετά τον νεανικό ενθουσιασμό του και το μοναδικό πάθος του για τους αγώνες των Ελλήνων, τον «Ύμνο της Ελευθερίας» και τους «Ελεύθερους Πολιορκημένους», πέρασε στην οδυνηρή φάση της βαθύτερης γνωριμίας του με τους ελλαδίτες κατοίκους της ηπειρωτικής ενδοχώρας μας (όχι τους Έλληνες, αυτοί ήσαν πάντα λίγοι), γεγονός που αρχικά αποτύπωσε στη δεσπόζουσα φυσιογνωμία του θηλυκού όντος που ονόμασε «Η γυναίκα της Ζάκυθος». Ο Διονύσιος Σολωμός τελικά δεν ήθελε ούτε να δει ούτε να ακούσει για ελλαδίτες και γι’ αυτό τον λόγο ουδέποτε επισκέφθηκε μέχρι το τέλος της ζωής του την «απελευθερωμένη» πλέον Ελλάδα.

Εσύ ως νεώτερος συνεχίζεις έναν αγώνα πραγματικά ελληνικό, ανιδιοτελή, ρομαντικό, καθαρό και ασυμβίβαστο. Με την αριστοφανική «τεατράλε» αισθητική σου καυτηριάζεις τις ηθικές πληγές της χώρας μας, όχι της πατρίδας μας, γιατί η Ελλάδα είναι πατρίδα μόνον για τους λίγους Έλληνες που ζουν εδώ, ενώ για τους άλλους, τους πολλούς, τους επιδοτούμενους ελληνόφωνους και βαρβαρόφωνους (με την αρχαιοελληνική έννοια της λέξεως), είναι απλά η χώρα γιατί χωράει πολλούς, «η Ελλάδα των πολλών», όπως μας το υπενθύμισε πρόσφατα ο συριζέϊκος πολυπολιτισμικός αχταρμάς, καταχειροκροτούμενος και υπερψηφιζόμενος από το εκκωφαντικό ποσοστό του 32% των έμβιων δίποδων ανθρώπινων όντων (όχι των κηφήνων, αυτοί στο βασίλειο των μελισσών εκπληρώνουν τουλάχιστον ένα σκοπό της φύσεως), των εχόντων δικαίωμα ψήφου.

Βλέπω ότι αγανακτείς με την εκκολαπτόμενη συνεκμετάλλευση του πλούτου του Αιγαίου. Δυστυχώς όμως για μια χώρα σε προϊούσα ηθική σήψη δεν υπάρχει άλλη λύση. Μια κοινωνία της οποίας οι εναλλακτικοί της πολιτικής πυλώνες (δικαιοσύνη, στρατός, αστυνομία, διανοούμενοι) δέχονται μοιρολατρικά και παθητικά νόμους των πολιτικών που επιτρέπουν και ευνοούν την αποφυλάκιση βαρυποινιτών και ειδεχθών εγκληματιών είναι μια κοινωνία υποταγμένων ραγιάδων. Μια κοινωνία που στο όνομα μιας ψευδεπίγραφης δημοκρατίας αφήνει ελεύθερο το γήπεδο στους πολιτικούς για τέτοιου είδους εκτρωματικά και δολοφονικά νομοθετήματα στήριξης και θωπείας προς τον υπόκοσμο, είναι μια κοινωνία ψοφοδεής και φοβική που δεν πολεμά αλλά υποτάσσεται. Αυτό ως ένα τυπικό παράδειγμα της πτώσης, της έκπτωσης και του εκφυλισμού. Ο αναγνώστης μπορεί να συμπληρώσει τον κατάλογο της ανομίας, της αθλιότητας και της παραβατικότητας κατά το δοκούν.

Στην Αργεντινή πάντως, σε ανάλογες περιπτώσεις, οι πιέσεις από την ηγεσία του στρατού απέτρεπαν την ψήφιση αντιλαϊκών και εθνοκτόνων νομοθετημάτων, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι επεδίωκαν την ανατροπή του δημοκρατικού πολιτεύματος. Αναφέρομαι στον δημοφιλή ταξίαρχο Σεϋνελντίν (1933-2009) και τους κομάντος του, τους «κάραπινταδας» όπως ήταν γνωστοί από τα «βαμμένα πρόσωπά» τους στα πλαίσια της καμουφλαρισμένης ενδυμασίας τους. Αν κι εμείς ήμασταν όντως ικανοί να προστατεύσουμε την μείζονα πατρίδα από τις τουρκικές προκλήσεις στον θαλάσσιο χώρο μας, τα «Μπαρμπαρός» και τα «Φατίχ» θα βρίσκονταν τώρα στο βυθό από τις χελώνες των βατραχανθρώπων μας, που πολύ φοβούμαι ότι το μόνο «πεδίο δόξης λαμπράς» στο οποίο διαπρέπουν είναι αυτό των παρελάσεων και οι μόνες χελώνες που γνωρίζουν είναι οι καρέτα-καρέτα.

Ας μην όμως αδικούμε το σήμερα της ελλαδικής επικράτειας. Γνωστή άλλωστε η ρήση του Θουκυδίδη για τους πολιτικούς ότι γινόμαστε μονίμως «θεατές λόγων και ακροατές έργων», ότι αντί να βλέπουμε τα έργα τους και να ακούμε τους λόγους τους, βλέπουμε τις ομιλούσες φάτσες τους και ακούμε για έργα που πρόκειται να γίνουν και που ίσως να μην δούμε ποτέ.  Ακόμα χειρότερο, οι γνώστες της Ιστορίας μας ξέρουν ότι οι Πέρσες δεν ήρθαν μόνοι τους στην Ελλάδα. Υποκινητές και σύμμαχοί τους οι  άπειροι ημεδαποί μηδίσαντες, πολλοί εξ αυτών «μεγάλα ονόματα» που χρηματίζονταν και κατέφευγαν «οδοιπόροι στα Σούσα», στην αυλή του Μεγάλου Βασιλέως. Το ίδιο συνέβη και με τους Ρωμαίους και τους Τούρκους. Ήρθαν προσκληθέντες από τις «συμπολιτείες» και τους βυζαντινούς αυτοκράτορες αντιστοίχως, ως σύμμαχοι!!! Όταν μάλιστα ο Σπαρτιάτης βασιλεύς Αγησίλαος ο Μέγας γύρω στο 395 π.Χ. εισέβαλε ως τιμωρός στην Περσική αυτοκρατορία απειλώντας την με πλήρη κατάλυση, η Κόρινθος, η Αθήνα και άλλα λουλούδια στην κυρίως Ελλάδα χρηματίσθηκαν από τους Πέρσες και ξεσηκώθηκαν στο εσωτερικό, αναγκάζοντας τον Σπαρτιάτη βασιλιά να γυρίσει πίσω. Το μάθημα ελήφθη, γι’ αυτό και ο Αλέξανδρος ο Μέγας, εξήντα πέντε χρόνια μετά, τους άρπαξε όλους αυτούς από τα αυτιά και κάτω από τη στιβαρή του διοίκηση τους ανάγκασε να γίνουν και να συμπεριφερθούν σαν Έλληνες τη δεδομένη χρονική περίοδο στην οποία κυριάρχησε ο μεγάλος μας στρατηλάτης. Αντιδημοκράτης μεν, Έλληνας δε!!! Και ο νοών νοείτω.

Έτσι βάδιζε μέχρι τώρα η Ελλάδα, μια «χώρα ελάχιστων ηρώων και μυρίων προδοτών», όπως έγραψα κάποτε σε ένα ποίημά μου. Αυτούς τους ελάχιστους ήρωες αποζητάμε, αυτούς που αναδύθηκαν ξαφνικά μέσα στην κρίση και οδήγησαν το έθνος των Ελλήνων τουλάχιστον για κάποιο κρίσιμο χρονικό διάστημα στην αξιοπρεπή του επιβίωση. Όπως το έθεσε κάποτε ο Ίων Δραγούμης στο «Μαρτύρων και Ηρώων Αίμα», μας φτάνουν πια οι μάρτυρες, χρειάζονται ήρωες, αυτούς επιζητούμε.

Από αυτήν τη σκοπιά αξίζει και ο δικός σου αγώνας αφύπνισης των Ελλήνων. Έστω και αν το σύστημα σε λοιδορεί και σε αγνοεί. Δεν είναι τυχαίο ότι στη καθημερινή παρουσίαση των πρωτοσέλιδων των εφημερίδων από τα τηλεοπτικά κανάλια δεν υπάρχει «Μακελειό». Δεν είναι τυχαίο ότι αποκόπηκαν όλες οι τηλεοπτικές εκπομπές σου (και εκπομπές μας). Το σύστημα όταν δεν μπορεί να σε εξαγοράσει προσπαθεί να σε καταρρίψει. Υπάρχει όμως πάντα και η φωνή του Μαχάτμα Γκάντι: «Στην αρχή σε αγνοούν, μετά προσπαθούν να σε γελοιοποιήσουν, μετά να σε πολεμήσουν, και μετά… τους νικάς».

Υγίαινε. Τοξεύειν, ιππεύειν και αληθίζεσθαι: Τόξευέ τους καβάλα στο άλογο λέγοντας πάντα την αλήθεια!!!

 

Χρίστος Γούδης

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ:

15 Σχόλια

  1. ο γουδης περα απο καλος επιστημονα θα μπορουσε να εχει κανει μεγαλο ονομα ως ποιητης και συγγραφεας για τα ελληνικα δεδομενα τυπου παλαμα.σολωμου.σεφερη,ελυτη,παπαδιαμαντη,καβαφη κλπ.ομως οι επιλογες και η ενασχοληση του με την πολιτικη τον αδικησαν πιστευω και τον χαντακωσαν.
    διοτι μπορει να ειναι εθνικιστης και πολυ καλα κανει αλλα οταν εμπλεξε με ακροδεξια ναζιστικα μορφωματα πολιτικων οργανωσεων καπου εκει χαθηκε η μπαλα και το ιδιο το συστημα τον εθαψε κανονικα.
    αν ενας σκιτσογραφος του ελεγαν να χαρακτηρισει την προσωπικοτητα του γουδη με εικονα πιστευω οτι θα τον ειχε καταταξει και εικονογραφησει με μια μαυρη μπλουζα της χρυσης αυγης και ενα ροπαλο στο χερι να καταστρεφει παγκους πακιστανων σε πανηγυρι.τι δουλεια εχει ενας γουδης με αυτη την εικονα?
    δεν μπορω τοσα χρονια να καταλαβω πως ενα τετοιο ατομο υψηλοτατης ευφυιας εμπλεξε με κατι ουγκανους οπου οι πραξεις τους και μονο καταδεικνυαν την χαμηλη ποιοτητα και ιδεολογια που κουβαλουσαν που ειναι το εντελως αντιθετο ακρο απο την αξια ενος γουδη.
    ηταν μια προσωπικη επιλογη γιατι επρεπε να υπαρχει καπου ενταγμενος ωστε να διατηρει την καθηγητικη του εδρα και την επαγγελματικη του εξασφαλιση?γιατι ολοι ξερουμε τι γινεται οσον αφορα την επαγγελματικη σταδιοδρομια μεσα στα ακαδημαικα ιδρυματα και το πως μπορει να ανελιχθει καποιος.το εκανε δηλαδη απο αναγκη γιατι δεν γινοταν διαφορετικα? ενω του αξιζε δηλαδη να βρισκεται εκει που ειναι αλλα αν δεν εντασσοταν καπου θα βρισκοταν μονιμα σε θεση κατωτερη ακαδημαικα οποτε αναγκαστηκε πολιτικα να ενταχθει καπου?το εκανε για επαγγελματικους λογους?
    ηταν κατι το ανιδιοτελες που το πιστευε πραγματικα μεσα του?
    εγω προσωπικα τοσα χρονια δεν εχω απαντηση σε αυτα τα ερωτηματα.

    ειμαι ομως για ενα πραγμα σιγουρος.αν δεν εμπλεκε με ολες αυτες τις πολιτικες αηδιες θα ειχε ανελιχθει σε ενα σπουδαιο συγγραφεα και ποιητη οπως και ειναι φυσικα αλλα το ιδιο το συστημα φροντισε να τον θαψει κανονικα οταν ελαβε γνωση για τις πολιτικες του πεποιθησεις οπου μονο ζημια προκαλεσαν στον ιδιο.
    πραγματικα θα ηθελα να μου λυσει την απορια αυτη ο ιδιος αν γινοταν με μια απαντηση εδω οπως εκανε στον προηγουμενο σχολιαστη.
    και επαναλαμβανω οτι εξακολουθω να τον θεωρω σπουδαιο επιστημονα,ποιητη και συγγραφεα με ιδιαιτερη προσωπικοτητα και αξια για τα ελληνικα δεδομενα αλλα τις πολιτικες του επιλογες τις θεωρω απο ατυχεις εως λανθασμενες.
    επισης με λυπει το γεγονος πως μια τετοια προσωπικοτητα ειναι εκτος τηλεοπτικων εκπομπων και δεν εμφανιζεται πλεον με συνεντευξεις κλπ.

  2. Σας έβλεπα στις εκπομπές του Χαρδαβέλλα, τελικά πως από την επιστήμη κάποιος ξανοίγεται στα πεδιά των εξωγήινων και μετά της πολιτικής μένα προσωπικά με ξεπερνά και δεν το καταλαβαίνω.

    Πιστεύω ο επιστήμωνας πρέπει να είναι ερωτευμένος με την επιστήμη του όπως οι μεγάλοι καλλιτέχνες με τη τέχνη.

    Η πολιτική ανέκαθεν ήταν βρωμοδουλιά. Άμεση δημοκρατία και εδώ η Νέα Δημοκρατία καταργεί την απλή αναλογική…………. ποιά δέξια μιλάμε τώρα και ποιός εθνικός χώρος και κουραφέξαλα.

  3. ΑΝ ΠΡΟΤΙΜΑΣ ΤΟΝ ΣΥΡΙΖΑ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΤΟΤΕ ΑΦΟΥ ΑΛΛΑΞΕΙΣ ΤΟ ΟΝΟΜΑ <> ΝΑ ΠΑΣ ΣΕ ΕΝΑΝ ΚΑΛΟ ΨΥΧΙΑΤΡΟ ΓΙΑΤΙ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΣΟΥ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΣΟΒΑΡΟ !!

  4. Τέτοια ώρα, τέτοια λόγια κ Γούδη μου !
    Από τη στιγμή που δεν μπορείτε και εσείς οι σπουδαγμένοι να ξεχωρίσετε τι εστί εθνικόν και πατριωτικόν από τους ναζιστές και τους φασίστες που εμπλέκονται σε δίκες για εγκλήματα τι να πεί και ο κόσμος ;

  5. κι εγώ να μην παρεξηγηθω… δεν ειμαι ΝΔ και ή ΠΑΣΟΚ ΑΛΛΑ προτιμω ΝΔ ή ΠΑΣΟΚ από τον γαμημενο συριζα που πούλησε ενυπόγραφα τη Μακεδονία μας. Οι κατσαπλιαδες αυτοι θα ήταν πιο πολυ με μενα το φτωχουλη άν πούλαγαν την κρήτη ή τη πελοπόννησο αντί της Μακεδονίας… να λεμε την αληθεια…

  6. Ποιος θα μπορούσε να διαφωνήσει με τον τρόπο που ο αρθρογράφος περιγράφει την σημερινή κατάπτωση;

  7. Ο Σολωμος μετα τη νεανικη του ποιητικη δημιουργια κατα τη διαρκεια της παραμονης του στη ζακυνθο και την οικογενειακη του περιπετεια περασε στην απομονωση της κερκυρας για να συγγραψει τα μεγαλα και ανολοκληρωτα ποιητικα του δημιουργηματα, αυτος ηταν ο λογος που μεχρι το επιγειο τελος του δεν επισκεφθηκε την ηπειρωτικη ελλαδα και οχι η γνωριμια του με ελλαδιτες! Η γυναικα της ζακυνθος ειναι ποιημα σε προζα με θεμα τη σατιρα καποιας επιλιψημης κοινωνικα και εθνικα γυναικα της ζακυνθινης κοινωνιας!

    1. Όποιος ασχοληθεί στοιχειωδώς με την βιογραφία του Σολωμού γνωρίζει για την βαθιά απογοήτευσή του για τους ελλαδιτες. Ξέρετε πολλούς που δεν προλαβαίνουν να έρθουν στην πατρίδα τους επειδή έχουν δουλειά; Η δε γυναίκα της Ζάκυθος είναι χαρακτηριστικός τύπος “έχθρισσας” του έθνους, όπως την αποκαλεί ο Σολωμός, σαν κι αυτές τις εθνομηδενιστριες που αποκαλούν την καταστροφή της Σμύρνης “συνωστισμό”. Και ως ο ίδιος ο ποιητής ελαλησε: πρέπει όλοι να μάθουμε ότι εθνικό είναι ότι είναι αληθές
      Ακόμη κι αν μας πονάει.

      1. Γνωρίζουμε πολλούς που άφησαν την πατρίδα τους για να βρούν δουλειά αλλά δε γύρισαν ποτέ πίσω, τούτο φυσικά δεν έχει να κάνει με τον Σολωμό γιατί ο Εθνικός μας ποιητής βρισκόταν ήδη στην πατρίδα του από τη στιγμή που πατούσε το προαιώνιο ελληνικό χώμα είτε αυτό ήταν της Ζακύνθου, ή της Κέρκυρας δε χρειαζόταν δηλαδή να περάσει στην ηπειρωτική χώρα για να βρίσκεται στην Ελλάδα. Όσο για τους ανόητους διχαστικούς τοπικισμούς αυτόχθονες-ετερόχθονες, πελλοπονήσιοι-ρουμελιώτες, επτανήσιοι-φαναριώτες( που μόνο δεινά εκόμισαν στην δύστυχη Ελλάδα) αυτοί δεν είχαν θέση στο σολωμικό πνεύμα. Η ελευθερία και η λαϊκή γλώσσα είναι για τον Σολωμό έννοιες συλλογικές όχι ατομικές. Ο ώριμος Σολωμός απομονώθηκε στην Κέρκυρα σε μια προσπάθεια αναζήτησης του ιδανικού και του μεταφυσικού <> λέει ο ποιητής που λίγο πρίν εξυμνούσε τα παλληκάρια της επανάστασης, τώρα όμως έχει άλλες φροντίδες. Στην Κέρκυρα θα έρθει σε επαφή με την ιδεαλιστική φιλοσοφία του Hegel θα επηρεαστεί απο τον γερμανικό ρομαντισμό και θα δημιουργήσει τα σπουδαιότερα ανολοκλήρωτα έργα του Κρητικός,Ελεύθεροι Πολιορκημένοι, Πόρφυρας. Προς επιβεβαίωση των ανωτέρω αναγράφω τη σχετική βιβλιογραφία, Ι.Ε.Ε. Νεώτερος Ελληνισμός απο το 1833-1881 τ. Β. , Ε.Α.Π. Νεότερη Ελληνική Λογοτεχνία (19ος & 20ος αιώνας), Ιστορία της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας εκδ. ΜΙΕΤ. Συμφωνώ πώς εθνικό είναι ότι είναι αληθές. Ότι όμως πραγματικά είναι αληθές και όχι ότι πλάθουμε ως αληθινό για να ικανοποιήσουμε τους ευσεβείς εθνικούς μας πόθους, όσο και αν αυτό μας πονάει.
        Η ιστορία ως γνωστό γράφεται από της πηγές, ας προσκομίσουν της πηγές που αναφέρουν ότι ο Σολωμός ουδέποτε ήθελε να ακούσει για ελλαδίτες και γιαυτό το λόγο δεν επισκέφθηκε ποτέ την ηπειρωτική Ελλάδα. Αναμένουμε.

      2. Συμφωνα με τον Καιροφυλλα στο εργο του ο αγνωστος σολωμος η αιτια που δεν ηρθε ποτε στην ελευθερη Ελλαδα ηταν η εικονα του ιδανικου που ειχε πλασει στο μυαλο του γιαυτη και ο φοβος του οτι αυτη η εικονα θα κατερεε αντικριζοντας τα μιση και τα παθη που μαστιζαν τους Ελληνες!

  8. για να μην παρεξηγηθω… δεν ειμαι συριζα ΑΛΛΑ προτιμω τον συριζα απο την γαμημενη ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ. Οι κατσαπλιαδες αυτοι ειναι πιο πολυ με μενα το φτωχουλη… να λεμε την αληθεια…

    1. κι εγώ να μην παρεξηγηθω… δεν ειμαι ΝΔ και ή ΠΑΣΟΚ ΑΛΛΑ προτιμω ΝΔ ή ΠΑΣΟΚ τον γαμημενο συριζα που πούλησε ενυπόγραφα τη Μακεδονία μας. Οι κατσαπλιαδες αυτοι θα ήταν πιο πολυ με μενα το φτωχουλη άν πούλαγαν την κρήτη ή τη πελοπόννησο αντί της Μακεδονίας… να λεμε την αληθεια…

  9. οριστε ανθρωπος για προεδρος επιτροπης για τα 200 χρονια ελληνικης επαναστασης.

Comments are closed.