Τέλος εποχής – Αποσύρονται τα τελευταία φωτοαναγνωριστικά RF-4Ε της ΠΑ (ΒΙΝΤΕΟ)

Κοινοποίηση:
RF-4E Phantom II 4

Τον δικό τους κύκλο στους ελληνικούς αιθέρες ετοιμάζονται να κλείσουν τα της Πολεμικής Αεροπορίας τα οποία πριν από έναν περίπου μήνα πήραν οριστικά τον δρόμο για το μουσείο της Αεροπορίας για να συναντήσουν και τα τελευταία αεροσκάφη τύπου RF-4Ε.

Την Παρασκευή 5 Μαΐου 2017, πραγματοποιήθηκε η τελετή αναστολής λειτουργίας της 348 Μοίρας Τακτικής Αναγνώρισης (348 ΜΤΑ) και η απόσυρση των αεροσκαφών RF-4E Phantom II ​, στην 110 Πτέρυγα Μάχης, στην Αεροπορική Βάση Λάρισας.

Η εκδήλωση θα περιλαμβάνει δοξολογία, επιμνημόσυνη δέηση και προσκλητήριο Πεσόντων Αεροπόρων της 348 ΜΤΑ, στατική έκθεση αεροσκαφών, έκθεση φωτογραφίας, πτήσεις/διελεύσεις αεροσκαφών, καθώς και επίδειξη των Ομάδων Αεροπορικών Επιδείξεων Μεμονωμένου Αεροσκάφους F-16 «Ζευς» και Τ-6 «Δαίδαλος».

Ποια είναι η 348 Μοίρα Τακτικής Αναγνώρισης

Η 348 ΜΤΑ έχει ως αποστολή τη διεξαγωγή Τακτικών Αναγνωρίσεων επ’ ωφελεία και των τριών κλάδων των Ενόπλων Δυνάμεων, με σκοπό τη συλλογή πληροφοριών, ημέρα και νύχτα και με κάθε καιρό. Επιπλέον, εκτελεί αποστολές επ’ ωφελεία υπηρεσιών και κοινωνικών φορέων όπως φωτογράφηση πυρκαγιών, οικισμών, οριοθέτηση εκτάσεων κ.α. Επίσης, εκτελεί αποστολές γενικής υποστηρίξεως Ηλεκτρονικού Πολέμου (ΗΠ), και συλλογής ηλεκτρονικών πληροφοριών (ELINT), σε περίοδο ειρήνης, κρίσης και πολέμου.

Το ιστορικό της 348 ΜΤΑ

H 348 MTA είναι μία από τις αρχαιότερες και ιστορικές Μοίρες της Π.Α. και η μοναδική σε ρόλο Τακτικής Αναγνώρισης.

Συγκροτήθηκε αρχικά ως Σμήνος στις 26 Νοεμβρίου του 1953, στην 112 Πτέρυγα Μάχης (Ελευσίνα) με αεροσκάφη F-84G. Οι αποστολές αναγνώρισης εκτελούνταν με τις φωτομηχανές κατακόρυφης σάρωσης τοποθετημένες στο εμπρός τμήμα της αριστερής δεξαμενής καυσίμου στο ακροπτερύγιο.

Στις 5 Ιουλίου του 1954, το Σμήνος μεταστάθμευσε στο αεροδρόμιο της Λάρισας.

Στις 5 Μαΐου του 1955, το Σμήνος οργανώθηκε σε Μοίρα, ενώ με την απόσυρση των F-84G άρχισε η παραλαβή των αεροσκαφών RT-33A.

Στις 6 Αυγούστου του 1956, εκτελείται η πρώτη αποστολή με το νεοαποκτηθέν αεροσκάφος RF-84F Thunderflash. Τα νέα αεροσκάφη ήταν εξοπλισμένα με τρεις φωτομηχανές στο ρύγχος για ημερήσιες αποστολές αναγνώρισης. Παράλληλα, άρχισε η σταδιακή απόσυρση των RT-33A, η οποία ολοκληρώθηκε το 1957.

Στις 3 Νοεμβρίου του 1978, το πρώτο Recce Phantom με s/n 77-1761 (το πρώτο από τα συνολικά 8 νέα αεροσκάφη) προσγειώνεται στον διάδρομο της Λάρισας.

Στις 29 Μαρτίου του 1991, τα αξιόπιστα RF-84F αποσύρονται από την ενεργό δράση, αφού υπηρέτησαν επάξια στους ελληνικούς ουρανούς για 35 ολόκληρα χρόνια.

Το Μάιο του 1993, άρχισε η παραλαβή 27 αεροσκαφών RF-4E από τη Γερμανική Αεροπορία προκειμένου να αυξηθεί ο στόλος της Μοίρας. Η παραλαβή των αεροσκαφών ολοκληρώθηκε τον Ιούλιο του 1994. Είκοσι αεροσκάφη εντάχθηκαν στη δύναμη της Μοίρας, ενώ τα υπόλοιπα χρησιμοποιήθηκαν ως πηγή ανταλλακτικών για την υποστήριξη του τύπου.

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ: