Σε «ετοιμότητα» για την Black Friday – O «πεντάλογος» του καταναλωτή

Κοινοποίηση:
Holiday shoppers take part in early Black Friday shopping deals at the Gap store on the Thanksgiving holiday in Times Square in New York, U.S., November 28, 2019. REUTERS/Brendan McDermid

Παραμένουν λίγες μόνο ώρες από την Black Friday

Τόσο οι καταναλωτές όσο και τα καταστήματα σε όλο τον κόσμο αλλά και στην Ελλλάδα προετοιμάζονται για την «φρενίτιδα» των επόμενων ωρών.

Τι σημαίνει «Μαύρη Παρασκευή»

Στην Αμερική, όπου ξεκίνησε, η Black Friday είναι η Παρασκευή μετά την Ημέρα των Ευχαριστιών.

Η ονομασία «Μαύρη Παρασκευή» θεωρείται πως προέρχεται από τα κέρδη των επιχειρήσεων, τα οποία ήταν αυξημένα στη συγκεκριμένη περίοδο.

Όπως λέγεται, οι ιδιοκτήτες των καταστημάτων χρησιμοποιούσαν κόκκινο στυλό όταν σημείωναν στα βιβλία τους τα ελλείμματα και μαύρο όταν είχαν πλεόνασμα- εξ ου και η Black Friday.

Οι καταναλωτές θα έχουν την ευκαιρία να πραγματοποιήσουν την συγκεκριμένη ημέρα τα ψώνια τους σε αρκετά χαμηλότερες τιμές, εκμεταλλευόμενοι τις προσφορές σε μια μεγάλη λίστα με προϊόντα.

Ωστόσο, κατά την διάρκεια των αγορών χρειάζεται μεγάλη προσοχή από το καταναλωτικό κοινό για τυχόν παραπλανητικές προσφορές. Γι’ αυτόν ακριβώς τον λόγο ο τετραψήφιος αριθμός 1520 της Γενικής Διεύθυνσης Προστασίας Καταναλωτή θα βρίσκεται σε λειτουργία προκειμένου οι καταναλωτές να προχωρούν σε καταγγελίες

Ο πεντάλογος του έξυπνου καταναλωτή

Η Ε.Ε.Κ.Ε. προτείνει την τήρηση πέντε κανόνων που διασφαλίζουν ότι οι καταναλωτές δεν θα πέσουν θύματα “προσφορών”:

  •  Να κάνουν έρευνα αγοράς και να ελέγχουν όχι μόνο την τιμή (αρχική και νέα) αλλά και την ποιότητα των προϊόντων. Επίσης να αναζητούν στο διαδίκτυο την τιμή του προϊόντος που πρόκειται να επιλέξουν βάσει κωδικού ή αριθμού μοντέλου, ώστε να είναι βέβαιοι ότι η τιμή που έχουν εντοπίσει είναι η πιο συμφέρουσα.
  • Να οριοθετήσουν τις ανάγκες τους και να προγραμματίσουν με λίστα τις αγορές που πρόκειται να κάνουν, οι οποίες  θα συμβαδίζουν με τον προσωπικό ή οικογενειακό τους προϋπολογισμό αποφεύγοντας αλόγιστες δαπάνες.
  •  Να ενημερωθούν για τις λεπτομέρειες και τους όρους της συναλλαγής τους όταν αγοράζουν προϊόντα με δόσεις. Ιδίως για αγορές με πιστωτική κάρτα, να είναι πάντα ενημερωμένοι για τους όρους και τις προϋποθέσεις της συγκεκριμένης αγοράς.
  • Τα προϊόντα πρέπει να φέρουν την αρχική τιμή και την τιμή προσφοράς (όχι το ποσοστό έκπτωσης). Προσοχή! Στις προσφορές συχνά αναγράφεται ότι δεν γίνονται αλλαγές, γι’ αυτό εάν μετανιώσετε, δεν έχετε τη δυνατότητα αλλαγής.
  • Να ζητάνε πάντα την απόδειξη για τα προϊόντα που έχουν αγοράσει. Σε περίπτωση που το προϊόν είναι ελαττωματικό και θελήσουν να το επιστρέψουν ή να το αλλάξουν, η επίδειξη της απόδειξης είναι απαραίτητη.
  • Καλό θα ήταν να γνωρίζουν όλοι ότι η καταναλωτική φρενίτιδα που με τεχνικές marketing δημιουργούν μεγάλοι παράγοντες του εμπορίου (Βlack Friday, άνοιγμα καταστημάτων τις Κυριακές, λευκές νύκτες κ.λπ.) έχει ως αποτέλεσμα την υποσυνείδητη άσκηση ψυχολογικής πίεσης στον καταναλωτή, ο οποίος αισθάνεται ότι “πρέπει” να εκμεταλλευτεί τις προσφορές σπεύδοντας στα μαγαζιά.

Για οποιοδήποτε πρόβλημα, παράπονο ή καταγγελία, που αφορά τις συναλλαγές σας, μπορείτε να απευθύνεστε στην Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδος.

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ: