Μαζικές «κοπάνες» στα σχολεία την Παρασκευή – Υστερία λόγω «Black Friday»

Κοινοποίηση:
UfgkgVtS-750x430

Φόβος για μαζικό… σκασιαρχείο επικρατεί στην εκπαιδευτική κοινότητα λόγω της καθιερωμένης, πλέον «Black Friday». Οι μαθητές, ειδικά στις μεγάλες πόλεις, αναμένεται και φέτος να… τιμήσουν το απουσιολόγιο, για να διαγωνιστούν στο κυνήγι προσφορών, όπως τονίζει σε ανακοίνωση η Γ΄ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης. Μεταξύ άλλων στην ανακοίνωση τους αναφέρουν: «Αν στην εφηβεία ποδοπατήσεις τον διπλανό σου για να αποκτήσεις ένα φθηνό κινητό, αργότερα θα “σπρώξεις” τον συνάδελφο για μια επίσης φθηνή θέση εργασίας», σημειώνει η ανακοίνωση και καταλήγει πως οι εκπαιδευτικοί έχουν χρέος «χωρίς νουθεσίες, απαγορεύσεις και πνεύμα συντηρητισμού να αναδείξουν μέσα στο μάθημα και με διάλογο αυτές τις αξίες στους μαθητές μας ενάντια στον άκρατο καταναλωτισμό, τον ατομισμό και την αγελαία συμπεριφορά».

Το φαινόμενο έχει παρατηρηθεί και στις δύο προηγούμενες χρονιές που η Black Friday διοργανώθηκε και στην Ελλάδα ενώ ο «βομβαρδισμός» με διαφημιστικά μηνύματα στο διαδίκτυο αναμένεται να στείλει τους μαθητές από νωρίς στην ουρά των πολυκαταστημάτων ώστε να «γραπώσουν» τα πολυπόθητα προϊόντα, πολλές φορές διαγκωνίζοντας συμμαθητές και φίλους.

Καταναλωτική υστερία και επιβεβαιωμένοι θάνατοι

Οι εικόνες πανικού και οι κανιβαλικές συμπεριφορές είναι, δυστυχώς, ο κανόνας στην Αμερική με τα ήθη να εξαπλώνονται και στον υπόλοιπο κόσμο. Πλήθη ανθρώπων, διαφόρων ηλικιών, στριμώχνονται από τις πρώτες πρωινές ώρες στις εισόδους των πολυκαταστημάτων και όταν ανοίγουν οι πόρτες ξεχύνονται στους διαδρόμους, δημιουργώντας συνθήκες ασφυξίας και υψηλής επικινδυνότητας.

Η ιστοσελίδα Black Friday Death Count έχει καταγράψει 10 θανάτους και 111 σοβαρούς τραυματισμούς πελατών και εργαζομένων, ενώ μόνο το 2016 σημειώθηκαν 3 θάνατοι ανθρώπων που ποδοπατήθηκαν. Ακόμη, το 2008 ένας 34χρονος υπάλληλος της αλυσίδας καταστημάτων Wal-Mart έχασε τη ζωή του, όταν ποδοπατήθηκε από 200 (!) περίπου καταναλωτές.

Δεν λείπουν ακόμη και περιστατικά βίας μεταξύ «διαγωνιζόμενων», επιβεβαιώνοντας μια εικόνα ζούγκλας όπου οι επίδοξοι «κυνηγοί» αλληλοεξουδετερώνονται διεκδικώντας την «λεία» τους. Στο υποσυνείδητο των «μονομάχων», είναι η μέρα που οι χαμηλόμισθοι και οι μικρομεσαίοι μπορούν να λοξοκοιτάξουν στον κόσμο των «μεγάλων», κουβαλώντας μια 43άρα οθόνη στο διαμέρισμα ακόμη και αν χρειαστεί να πατήσουν τον γείτονα.

«Καμπανάκι» από τους εκπαιδευτικούς

Σε κάθε περίπτωση, η ανησυχία των εκπαιδευτικών δεν βασίζεται τόσο στις χαμένες ώρες διδασκαλίας, όσο στην κουλτούρα χάους, άκρατου καταναλωτισμού και ασύδοτου ανταγωνισμού που καλλιεργεί η συμμετοχή στο «κυνήγι» του Black Friday. Άλλωστε, όπως σημειώνουν οι εκπαιδευτικοί, οι καμπάνιες εστιάζουν και επενδύουν πολύ στο δυναμικό (και με μελλοντικές προοπτικές) εφηβικό κοινό με εμφανή σκοπό να καλλιεργηθούν συνειδήσεις.

 

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ: