ΜΕΤΕΤΡΕΨΑΝ την ΕΛΛΑΔΑ σε ΦΥΛΑΚΗ ΦΟΡΩΝ! – [2060] Εκατομμύρια Ελληνες ετοιμάζονται να εγκαταλείψουν τη χώρα!  H μεγαλύτερη κτηνωδία από γεννήσεως του ελληνικού κράτους!

Κοινοποίηση:
tsk

H  μεγαλύτερη κτηνωδία από γεννήσεως του ελληνικού κράτους φέρει την υπογραφή ενός δήθεν αριστερού πρωθυπουργού κι ενός φαφλατά δήθεν αριστερού υπουργού Οικονομικών. Οι δύο τους μετέτρεψαν την Ελλάδα σε Φυλακή Φόρων ως το 2060 και τους κατοίκους της σε βαρυποινίτες. Κι αυτό σε απόλυτη συμπαιγνία με τοδιεφθαρμένο κράτος των Βρυξελλών. Μετά από αυτή τη χυδαία συμφωνία εκατομμύρια Ελληνες ετοιμάζονται να εγκαταλείψουν τη χώρα και να αναζητήσουν την τύχη τους εκτός του φορολογικού Γκουαντάναμου. Σε δύο σελίδες συμπυκνώνουν οι δανειστές την μετά μνημόνιο εποχή, η οποία πολύ απλά συνίσταται σε σκληρή κηδεμονία με λιτότητα δίχως έλεος.

Το πιο ενδιαφέρον είναι πως η κυβέρνηση θα μεταμφιέσει τη συμφωνία, παρουσιάζοντάς την ως νίκη και απελευθέρωση από τα μνημόνια.

Αυτό που συμφωνήθηκε είναι ένα πακέτο χρέους που επιμηκύνει το δεύτερο δάνειο, του EFSF, κατά 10 έτη, δίνοντας μεν άμεσα μια ανάσα στα κρατικά ταμεία, και έχοντας ως αντάλλαγμα μία κουρεμένη τελική δόση.

Η δόση κλείδωσε τελικά στα 15 δισ. ευρώ έναντι 21,7 δισ. ευρώ και με αυτήν η Ελλάδα θα πρέπει να καλύψει τις υποχρεώσεις της αλλά και να κρίνει αν θα προχωρήσει, ή όχι, σε εξαγορά μέρους του δανείου του ΔΝΤ

Με αυτά τα 15 δισ. ευρώ, το συνολικό ποσό που θα λάβει η Ελλάδα από το τρίτo δάνειο του ESM φτάνει στα 61,9 δισ. ευρώ επί συνόλου 86 δισ. ευρώ και άρα περίπου 25 δισ. ευρώ μένουν εκτός, κάτι που επιβεβαιώνει ότι υπήρχε γερμανικής πρότασης για τη σύνδεση της επιμήκυνσης του χρέους με το ποσό του δανείου που δεν θα διατεθεί.

Μάλιστα από τα 15 δισ. ευρώ της δόσης, μόνο 9,6 δισ. ευρώ κατευθύνεται στο «μαξιλάρι» και σε αυτό προστίθενται υπόλοιπα προηγούμενων δόσεων, και το ποσό που έχει συγκεντρώσει η χώρα από εκδόσεις ομολόγων, repos, διαθέσιμα φορέων και πλεονάσματα.

Συνολικά, το «μαξιλάρι διαθεσίμων» φθάνει τα 24,1 δισ. ευρώ, ποσό που η κυβέρνηση θεωρεί ότι είναι αρκετό για 22 μήνες μέχρι η χώρα να βγει (;) στις αγορές.

Οι αδυναμίες της συμφωνίας είναι αρκετές και κυρίως ότι φέρνει μαζί της μια σκληρή μεταμνημονιακής «παρακολούθηση», στην οποία εντάσσονται τα μέτρα μείωσης του αφορολόγητου και των συντάξεων, οι τριμηνιαίες αξιολογήσεις από τους Θεσμούς οι οποίοι θα έχουν τη δυνατότητα να ζητούν και νέα μέτρα αν η Ελλάδα αποκλίνει από το στόχο για τη διατήρηση πρωτογενούς πλεονάσματος 3,5% ως το 2022.
Η συμφωνία προβλέπει τη διατήρηση πρωτογενούς πλεονάσματος 2,2% του ΑΕΠ από το 2023 ως το 2060, και μεταφράζεται σε λιτότητα για δεκαετίες.

Ενώ στο πρόγραμμα στήριξης προβλεπόταν 86 δισ. ευρώ για την Ελλάδα, και για αυτά τα δάνεια η χώρα έλαβε πολύ σκληρά μέτρα από τον Ιούλιο του 2015 μέχρι σήμερα, αυτά δεν αξιοποιούνται.

Μετά τη δόση των 15 δισ. ευρώ, θα επιστρέψουμε στον ESM περίπου 24 δισ. ευρώ, αν και αυτά θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για την πλήρη αποπληρωμή των δανείων του Δ.Ν.Τ. που είναι περίπου 11 δισ. ευρώ ή σημαντικού μέρους από τα διμερή δάνεια από το πρώτο πρόγραμμα στήριξης (GLF).

Τελικά δόθηκε στην Ελλάδα μόνον ένα ποσό ύψους 3,3 δισ. ευρώ ως μέρος της δόσης των 15 δισ. ευρώ για να εξαγοράσει όποτε κρίνει μέρος αυτών των χρεών στο μέλλον.

Η επιστροφή των κερδών των κεντρικών τραπεζών των κρατών μελών της Ευρωζώνης και της Ευρωπαΐκής Κεντρικής Τράπεζας (ΕΚΤ) από αγοραπωλησίες ελληνικών ομολόγων, τα λεγόμενα ANFAs και SMPs, θα γίνεται υπό όρους και μόνο αν η Ελλάδα τηρεί τις δεσμεύσεις.

Η συμφωνία εξασφαλίζει την μεσοπρόθεσμη βιωσιμότητα του ελληνικού χρέους αλλά όσο για τη μακροπρόθεσμη βιωσιμότητά του το ΔΝΤ θα διατυπώσει αντιρρήσεις.

Το ανακοινωθέν του Eurogroup περιγράφει λεπτομερώς τα μέτρα ελάφρυνσης του χρέους, το πλαίσιο του προγράμματος μεταμνημονιακής παρακολούθησης και συνοδεύεται από παράρτημα δύο σελίδων, στο οποίο σημειώνονται ξερά οι δεσμεύσεις των επόμενων ετών.

Στο παράρτημα, κάτω από την διατύπωση «fiscal structural measures», δηλαδή δημοσιονομικά, διαρθρωτικού χαρακτήρα μέτρα, περιλαμβάνεται η επαναβεβαίωση της μείωσης των συντάξεων και του αφορολόγητου, καθώς αυτή είναι η ορολογία με την οποία περιγράφουν τα μέτρα αυτά οι θεσμοί και στο παράρτημα σημειώνεται ότι η Ελλάδα θα σεβαστεί απολύτως τη δέσμευσή της να διασφαλίσει την επίτευξη πρωτογενούς πλεονάσματος 3,5% του ΑΕΠ έως το 2022 και 2,2% από το 2023 έως το 2060.

1) Δημοσιονομικά

– Προβλέπεται πρωτογενές πλεόνασμα 3,5% του ΑΕΠ ως το 2022 και 2,2% από το 2023 ως το 2060

– Σημειώνεται ότι “οι συμφωνηθείσες δεσμεύσεις πολιτικής που σχετίζονται με το πρόγραμμα θα συνδεθούν με την επιστροφή των ANFAs και SMP” κάτι που σημαίνει ότι η σταδιακή επιστροφή αυτού του ποσού που υπολογίζεται σε 4,5 δισ ευρώ θα γίνεται ανάλογα με την τήρηση των δεσμεύσεων του προγράμματος μεταμνημονιακής παρακολούθησης

– Γίνεται έμμεση αναφορά στις περικοπές συντάξεων και στη μείωση αφορολόγητου καθώς ζητά απ’ την Ελλάδα να σεβαστεί όλες τις δεσμεύσεις της για τη διασφάλιση των ετήσιων δημοσιονομικών στόχων.

– Ζητείται η επαρκής στελέχωση της Ανεξάρτητης Αρχής Εσόδων. Συγκεκριμένα οι μόνιμοι απασχολούμενοι ως το τέλος της χρονιάς θα πρέπει να φθάσουν τις 12.000. Ως το τέλος του 2019 τις 12.500 και ως το τέλος του 2021 τις 13.322

– Η Ελλάδα θα συνεχίσει τις μεταρρυθμίσεις για να αποφύγει τη συσσώρευση ληξιπρόθεσμων και τις μεταρρυθμίσεις που υποδεικνύει το ελεγκτικό συνέδριο

– Θα ολοκληρώσει τη παρακολούθηση και πρόβλεψη μετρητών για το σύστημα λογαριασμού του Γενικού Δημοσίου, το Σχέδιο Λογαριασμών για την κεντρική διοίκηση

– Μέχρι τα μέσα του 2020 θα πρέπει ο ΕΝΦΙΑ και οι λοιποί φόροι στην ακίνητη περιουσία να μπορούν να υπολογίζονται με βάση αντικειμενικές αξίες που θα είναι πλήρως ευθυγραμμισμένες με τις τρέχουσες εμπορικές τιμές.

– Η Ελλάδα θα πρέπει να συνεχίσει τις μεταρρυθμίσεις στη διαχείριση των δημόσιων οικονομικών και θα πρέπει να ολοκληρώσει αυτές που έχει προτείνει το Ελεγκτικό Συνέδριο ως τα μέσα του 2021

– Ως το τέλος του 2019 πρέπει να έχει ολοκληρωθεί το σύστημα παρακολούθησης

2) Κοινωνική πρόνοια

– Η Ελλάδα θα πρέπει να συνεχίσει τις προσπάθειες για εκσυγχρονισμό του συστήματος πρόνοιας με την τεχνική βοήθεια της Υπηρεσίας Στήριξης Διαρθρωτικών Μεταρρυθμίσεων (SRSS)

– Ως τα μέσα του 2020 θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί η δημιουργία ενός ενιαίου ταμείου συντάξεων (ΕΦΚΑ).

– Να εκσυγχρονίσει το σύστημα υγείας ανοίγοντας 120 κέντρα πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας (ΤΟΜΥ) ως τα μέσα του 2018. Ως τα μέσα του 2020 θα πρέπει να έχουν ανοίξει και τα 240 που έχουν προβλεφθεί.

– Ως το τέλος της χρονιάς θα πρέπει να λειτουργεί η Εθνική Κεντρική Αρχή Προμηθειών Υγείας (ΕΚΑΠΥ), η οποία ως τα μέσα του 2020 θα πρέπει να έχει καταφέρει να είναι υπεύθυνη για την κάλυψη τουλάχιστον του 30% των νοσοκομειακών δαπανών και 40% ως τα μέσα του 2022.

– Να ολοκληρώσει τα κοινωνικά δίκτυα ασφαλείας και τη μεταρρύθμιση τους εφαρμόζοντας τα συμφωνηθέντα για τον τρόπο υπολογισμού της αναπηρίας ως τα μέσα του 2019, αναθεωρώντας τις επιχορηγήσεις των τοπικών μέσων μεταφοράς ως το τέλος του 2019 και ολοκληρώνοντας τους τρεις πυλώνες του Εισοδήματος Κοινωνικής Αλληλεγγύης ως το τέλος του 2019.

3) Χρηματοοικονομική σταθερότητα

– Η Ελλάδα θα συνεχίσει να εφαρμόζει τις μεταρρυθμίσεις για την αποκατάσταση της υγείας του τραπεζικού συστήματος, που συμπεριλαμβάνουν και τη διαχείριση των κόκκινων δανείων διασφαλίζοντας τη διαρκή αποτελεσματικότητα του σχετικού νομικού πλαισίου (πτωχευτική διαδικασία νοικοκυριών και επιχειρήσεων, εξωδικαστικοί συμβιβασμοί, ηλεκτρονικοί πλειστηριασμοί, πωλήσεις κόκκινων δανείων κοκ)

– Θα λάβει μέτρα βελτίωσης της λειτουργίας της δικαιοσύνης με χρηματοοικονομική εκπαίδευση των δικαστών ως το τέλος της χρονιάς και ολοκλήρωση της Πύλης Ψηφιακών Υπηρεσιών Δικαστηρίων – ΟΣΔΔΥ ως τα μέσα του 2020

– Το Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας θα πρέπει ως το τέλος της χρονιάς να αναπτύξει μία στρατηγική εξόδου για την πώληση των μεριδίων που κατέχει στις συστημικές τράπεζες. Θα παραμείνει αυτόνομο από τη πολιτική και θα συνεχίσει να λειτουργεί με εμπορικούς όρους. Η απόφαση για τη ρευστοποίηση θα ληφθεί ως τα μέσα του 2022.

– Θα συνεχιστεί η χαλάρωση των capital controls, σύμφωνα με τον οδικό χάρτη

4) Αγορά εργασίας – αγορές προϊόντων

– Η Ελλάδα θα περιφρουρησει την ανταγωνιστικότητα μέσω μιας διαδικασίας επικαιροποίησης του κατώτατου μισθού, που θα είναι ευθυγραμμισμένη με τις προβλέψεις 4172/2012.

– Η εφαρμογή του σχεδίου για την καταπολέμηση της αδήλωτης εργασίας θα ολοκληρωθεί ως τα μέσα του 2019

– Η Ελλάδα θα ολοκληρώσει τη μεταρρύθμιση για την αδειοδότηση των επενδύσεων

– Θα ολοκληρώσει το κτηματολόγιο ως τα μέσα του 2021, εντάσσοντας μέσα πλήρεις πληροφορίες για τις δασικές εκτάσεις ως τα μέσα του 2019.

– Για την ενεργειακή μεταρρύθμιση, η αποεπένδυση της ΔΕΗ απ’ τα λιγνιτικά θα έχει ολοκληρωθεί ως το τέλος της χρονιάς

– Ως τα μέσα του 2019 θα λειτουργεί πλήρως το Target Model ενώ τα μέτρα που συμφωνήθηκαν από κοινού για το σύστημα δημοπρασιών ενέργειας ΝΟΜΕ θα εφαρμοστούν ως τα μέσα του 2019

5) Υπερταμείο και ιδιωτικοποιήσεις

– Το Πρόγραμμα Αξιοποίησης της Δημόσιας Περιουσίας και το Στρατηγικό Σχέδιο της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας (Υπερταμείου) θα εφαρμόζεται σε μία διαρκή βάση

– Η Ελλάδα δεσμεύεται να ολοκληρώσει τις συναλλαγές του ΔΑΑ «Ελ. Βενιζέλος» και του ΔΕΣΦΑ (ως τα μέσα 2018), των ΕΛΠΕ (συμπεριλαμβανομένης της μεταφοράς υπολοίπων μετοχών στο Υπερταμείο) και της Μαρίνας Αλίμου (ως τα μέσα 2019), της Εγνατίας, του εμπορικού σκέλους της ΔΕΠΑ, των μετοχών του ΔΑΑ, της ΕΥΔΑΠ, της ΕΥΑΘ και των λιμανιών Αλεξανδρούπολης και Καβάλας (ως το τέλος 2019).

– Την πώληση ή άλλη μορφή νομισματοποίησης των μετοχών της ΔΕΗ, του δικτύου της ΔΕΠΑ, των περιφερειακών λιμένων Ηγουμενίτσας και Κερκύρας και της υπόγειας αποθήκης της Καβάλας (ως τα μέσα του 2021) καθώς και άλλα περιφερειακά λιμάνια (ως τα μέσα του 2022) που θα προταθούν απ’ τους συμβούλους του ΤΑΙΠΕΔ και βάσει της συμφωνηθείσας διαδικασίας μεταξύ της κυβέρνησης και του Ταμείου.

– Τη μεταφορά του ΟΑΚΑ στο Υπερταμείο και την αναδιάρθρωση της εταιρείας ακινήτων του Δημοσίου (ΕΤΑΔ) που θα ολοκληρωθούν στα τέλη του 2018

– Αξιολόγηση/αντικατάσταση όλων των ΔΣ των ΔΕΚΟ ως τα μέσα 2019

6) Δημόσια Διοίκηση

– Η εφαρμογή των μεταρρυθμίσεων για τον εκσυγχρονισμό της δημόσιας διοίκησης θα συνεχιστεί

– Θα ολοκληρωθούν οι μεταρρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό της διαχείρισης των ανθρώπινων πόρων στο Δημόσιο. Στο πλαίσιο αυτό η Ελλάδα πρέπει να εξασφαλίσει το διορισμό Διοικητικών Γενικών Γραμματέων και όλων των Γενικών Διευθυντών σύμφωνα με το νόμο 4369/2016 ως το τέλος του 2018 με ανεξάρτητη αξιολόγηση της διαδικασίας

– Ολοκλήρωση του τρίτου κύματος κινητικότητας στο Δημόσιο ως τα μέσα του 2019

– Ολοκλήρωση του κεντρικού συστήματος διαχείρισης ανθρώπινων πόρων (ψηφιακό οργανόγραμμα για όλους τους δημόσιους φορείς και σύνδεση με μία αρχή πληρωμών) ως το τέλος του 2019

-Εφαρμογή όλων των συστάσεων του Συμβουλίου της Ευρώπης κατά της διαφθοράς ως τα μέσα του 2021.

kourdistoportocali

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ: