Αυτός είναι ο Έλληνας που σχεδίασε το θρυλικό αυτοκινητο «Μίνι» (ΒΙΝΤΕΟ)

Κοινοποίηση:
0c88e3a9ee2b814f63aadd6a05399908

Σαν σήμερα το 1906 γεννήθηκε στη Σμύρνη ο «Έλληνας Θεός».

Βρετανός σχεδιαστής αυτοκινήτων, ελληνικής καταγωγής, γνωστός με την αγγλική εκδοχή του ονόματός του, Alec Issigonis. Έμεινε στην ιστορία, επειδή σχεδίασε και ανέπτυξε το θρυλικό Μίνι Κούπερ.

Ο Αλέξανδρος Άρνολντ Ισιγώνης γεννήθηκε στη Σμύρνη της Μικράς Ασίας στις 18 Νοεμβρίου 1906. Ο πατέρα του Κωνσταντίνος ήταν μηχανικός με καταγωγή από την Πάρο και η μητέρα του Χίλντα Πρόκοπ ήταν Γερμανίδα, κόρη πλούσιου ζυθοποιού της Σμύρνης.

Το 1922 αποτέλεσε καμπή για τη ζωή του νεαρού Αλέξανδρου. Ο πατέρας του έφυγε από τη ζωή και στη συνέχεια ήλθε η Μικρασιατική Καταστροφή. Για καλή του τύχη, τον παρέλαβε ένα αγγλικό πολεμικό και δια μέσω Μάλτας βρέθηκε το 1923 με τη μητέρα του στο Λονδίνο, εκμεταλλευόμενος τη βρετανική υπηκοότητα του πατέρα του.

Με προτροπή της μητέρας του ξεκίνησε σπουδές μηχανικού στο Πολυτεχνείο του Μπάτερσι, αν και επιθυμούσε να σπουδάσει Καλές Τέχνες. Αντιμετώπισε πρόβλημα με τα μαθηματικά, καθώς απέτυχε τρεις φορές στις εξετάσεις, αλλά αρίστευσε στο σχέδιο. Αργότερα, συνήθιζε να λέει ότι «τα μαθηματικά είναι εχθρός κάθε δημιουργικού μυαλού». Συνέχισε και ολοκλήρωσε τις σπουδές του στο Πανεπιστήμιο του Λονδίνου.

Μετά την αποφοίτησή του κι έπειτα από μια περίοδο ξενοιασιάς αρχίζει την επαγγελματική του διαδρομή στην ακμαία εκείνη την περίοδο αυτοκινητοβιομηχανία της Μεγάλης Βρετανίας. Δουλεύει αρχικά για τη Humber και στη συνέχεια για τη Morris Motor Company στο τμήμα των αναρτήσεων. Στη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, η εταιρεία του αναλαμβάνει διάφορα συμβόλαια για τον Βρετανικό Στρατό και ο Ισσιγόνης παίζει πρωταγωνιστικό ρόλο στην κατασκευή ενός ελαφρού αναγνωριστικού οχήματος, αποφεύγοντας τη στράτευση και τον πόλεμο.

Μετά τον πόλεμο επανέρχεται στη σχεδίαση αυτοκινήτων και το 1948 παρουσιάζει το «Μοσκίτο», που ως Morris Minor θα κάνει μεγάλη καριέρα, καθώς θα παράγεται έως το 1971.Ήταν ένα αυτοκίνητο κομμένο και ραμμένο για την ανερχόμενη τότε εργατική τάξη, που συνδύαζε τη χαμηλή τιμή με τις ανέσεις ενός ακριβού αυτοκινήτου.

Το 1952, η Morris Motor Company θα συγχωνευθεί με την Austin Motor Company και θα δημιουργηθεί ο κολοσσός της British Motor Corpotation (BMC). Ο Ισιγώνης θα αποχωρήσει από την εταιρεία και θα μετακομίσει στην Alvis Car, που παράγει αυτοκίνητα πολυτελείας.

Το 1955 επιστρέφει στην ΒMC για τη μεγάλη στιγμή στην καριέρα του. Η κρίση στο Σουέζ το 1956 προκαλεί άνοδο των τιμών του πετρελαίου και η ανάγκη για ένα μικρό και φθηνό τετραθέσιο αυτοκίνητο είναι απαραίτητη όσο ποτέ. Στρώνεται στη δουλειά και τον Αύγουστο του 1959 παρουσιάζει το Morris Mini Minor ή Mini Cooper, όπως είναι γνωστό στην Ελλάδα, ένα αυτοκίνητο σπαρτιάτικης λογικής, χωρίς ραδιόφωνο και αξεσουάρ, καθότι o δημιουργός του πίστευε ότι αποσπούν την προσοχή του οδηγού.

Πολύ γρήγορα το «Μίνι» θα γίνει παγκόσμιο μπεστ σέλερ, με πωλήσεις 5,3 εκατομμυρίων τεμαχίων, χαρίζοντας στον Ισιγώνης μια θέση στο Πάνθεον των σχεδιαστών του 20ου αιώνα. Το «Μίνι», σύμβολο της νεανικής ανεξαρτησίας, κυκλοφορεί ως το 2000 με βελτιώσεις και παραλλαγές και έκτοτε ως «New Mini» από την BMW. To 1961, o Ισιγώνης από τη θέση του τεχνικού διευθυντή της BMC παρουσιάζει το νέο του δημιούργημα, το Morris 1100 ή Austin 1100, που σημείωσε και αυτό εμπορική επιτυχία.

Ο «Έλληνας Θεός», όπως ήταν το παρατσούκλι του, χρίστηκε σερ από τη βασίλισσα Ελισάβετ το 1969 και δύο χρόνια αργότερα συνταξιοδοτήθηκε. Έφυγε από τη ζωή στις 2 Οκτωβρίου 1988.

 

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ:

5 Σχόλια

  1. ΔΕΚΑΕΤΙΑ 80 ΜΕΧΡΙ ΖΑΝΤΕς ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΦΑΡΔΙΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΖΑΜΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΤΟ ΚΟΥΠΕΡΑΚΙ ΑΛΛΑ Ως ΣΥΝΗΘΟΣ ΚΛΕΙΣΑΜΕ ΚΑΙ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΒΙΟΤΕΧΝΙΑ ΟΠΩς ΟΛΕς ΣΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

    1. Πες τα στα φασιστακια που στην 7 εστία ρήμαξαν τα πάντα…

  2. ΤΟΤΕ ΔΕΝ ΥΠΗΡΧΑΝ ΤΑ ΔΑΝΕΙΑ ΤΟ ΔΑΝΕΙΚΟ ΧΡΗΜΑ ΠΟΥ ΜΑΣ ΚΑΤΕΣΤΡΕΨΕ. ΤΟ ΑΠΟΚΤΟΥΣΕΣ ΜΕ ΤΑ ΓΡΑΜΜΑΤΙΑ Η ΝΤΟΥΚΟΥ ΤΟ ΧΡΗΜΑ…ΥΠΗΡΧΑΝ ΟΥΚ ΟΛΙΓΑ ΕΞΕΣΟΥΑΡ ΑΠΟ ΚΑΝΤΡΑΝ ΝΤΕ ΤΟΜΑΖΟ ΙΤΑΛΙΚΟ ΣΑΝ ΠΙΛΟΤΗΡΙΟ ΑΕΡΟΠΛΑΝΟΥ ΗΤΑΝ ΤΗΝ ΝΥΧΤΑ…ΜΙΚΡΟ ΤΙΜΟΝΗ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ ΦΑΡΔΙΑ ΛΑΣΤΗΧΑ ΞΥΛΙΝΟ ΛΕΒΙΕ ΤΑΧΥΤΗΤΩΝ ΕΞΑΤΜΙΣΗ ΣΤΙΝ ΜΕΣΗ ΜΠΑΚΕΤ ΚΑΘΗΣΜΑΤΑ ΠΡΟΒΟΛΙΑ ΜΕ ΜΑΣΚΑ ΝΙΚΕΛΙΝΗ ΜΠΡΟΣΤΑ…ΤΩΡΑ ΕΧΟΥΝ ΦΤΑΣΗ ΣΤΙΝ ΑΓΓΛΙΑ ΜΕΧΡΙ ΜΟΤΕΡ ΑΠΟ ΣΟΥΖΟΥΚΙ ΜΗΧΑΝΗς 1300ΑΡΑς ΤΟΥΡΜΠΟ ΒΑΖΟΥΝ ΠΙΣΩ ΚΑΙ ΜΠΡΟΣΤΑ ΤΑ ΨΥΓΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΑΜΑΞΙ ΟΠΩΣ ΚΑΙ Ο ΣΚΑΡΑΒΑΙΟΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΠΑΙΘΑΙΝΗ ΠΟΤΕ..

  3. Γινεται και 1300 κυβικα τουρμπο ΝΤΕ ΤΟΜΑΖΟ ΜΗΧΑΝΗ ΙΤΑΛΙΑΣ

  4. Μεχρι και το ελληνικο πολυκαταστημα ΜΙΝΙΟΝ πουλουσε Κουπερακια με γραμματια το παιρνες ο ελληνας βολευοταν με πρακτικα δυνατα απλα οχηματα τοτε οχι πλαστικουρες με λαμπακια οπως τωρα…..

Comments are closed.