ΑΣΧΗΜΑ ΤΑ ΝΕΑ! Στο… πυρ το εξώτερον τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα – Σειρά μέτρων από την κυβέρνηση για να μειωθεί η ρύπανση

Κοινοποίηση:
45-1-750x430

Σταδιακά… έξωση! Αυτό είναι το σχέδιο για τα πετρελαιοκίνητα οχήματα τουλάχιστον σε ό,τι αφορά τα µεγάλα αστικά κέντρα. Στόχος είναι ακόμη η µείωση και των βενζινοκίνητων, με παράλληλη ενίσχυση της ηλεκτροκίνησης, µέσω της παροχής κινήτρων ώστε κυρίως τα ντίζελ να… εκλείψουν.

Όλα αυτά προκειµένου να επιτευχθεί ο ευρωπαϊκός στόχος της ελαχιστοποίησης του αποτυπώµατος του άνθρακα, με την ελληνική κυβέρνηση να έχει κάνει ήδη τους απαραίτητους σχεδιασμούς.

«Το ντίζελ είναι κάτι από το οποίο αποµακρυνόµαστε, όπως είναι το πετρέλαιο και η βενζίνη. Εµείς, ως Πολιτεία, θα δώσουµε έµφαση στα θέµατα των αυτοκινήτων και των µεταφορών, µε στόχο να φύγουµε σταδιακά από τη λογική των ντίζελ οχηµάτων» επισηµαίνει µε  δήλωσή του στο «Έθνος» ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Γιώργος Σταθάκης, αναφερόμενος στα πετρελαιοκίνητα.

Αυτό είναι το σχέδιο για να αποτελέσουν τα πετρελαιοκίνητα… παρελθόν

Η ηγεσία του υπουργείου αναµένεται τις προσεχείς ηµέρες να ανακοινώσει ένα «πακέτο» κινήτρων για την ενίσχυση της ηλεκτροκίνησης. Ανάλογα µέτρα θα περιληφθούν και στο Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίµα, το οποίο καταρτίζεται αυτήν την περίοδο.

Στα µέτρα… ενθάρρυνσης της ηλεκτροκίνησης έναντι των ντίζελ, εντάσσονται:

– Η 10ετής προσαρµογή της αγοράς στην ηλεκτροκίνηση.
– Η επιδότηση της τοποθέτησης ρευµατοδοτών (φορτιστών ηλεκτρικών οχηµάτων)
– Η συνεργασία µε τις εταιρείες ηλεκτρισµού για την τοποθέτηση ρευµατοδοτών κατά µήκος των αυτοκινητοδρόµων.

Οι «καθαρές» και ασφαλείς µετακινήσεις αποτελούν προτεραιότητα για την ΕΕ. Ήδη πολλές ευρωπαϊκές πόλεις έχουν προγραµµατίσει απαγόρευση κυκλοφορίας των οχηµάτων µε κινητήρες ντίζελ. Βασικός λόγος είναι ότι οι µεταφορές εξακολουθούν να αποτελούν την πρωταρχική πηγή εκποµπής ρύπων.

Αυτό προέκυψε από την έκθεση του Εθνικού Κέντρου Περιβάλλοντος και Αειφόρου Ανάπτυξης για την κατάσταση του περιβάλλοντος στη χώρα µας.

Η έκθεση συμπεραίνει πως αν και η γενική εικόνα των ρύπων έχει βελτιωθεί σηµαντικά τα τελευταία χρόνια, δεν συµβαίνει το ίδιο µε τα αιωρούµενα σωµατίδια, τα οποία υπολογίζεται ότι καταγράφουν υπερβάσεις σε περιοχές όπου ζει το 21% του αστικού πληθυσµού.

Οι κατηγορίες των οχηµάτων για να… ξεφύγουμε από τα ντίζελ

Στο πρόσφατο πρώτο άτυπο Συµβούλιο Υπουργών Υποδοµών και Περιβάλλοντος, οι Ελληνες εκπρόσωποι Χρήστος Σπίρτζης και Σωκράτης Φάµελλος χαρακτήρισαν σηµαντική την παροχή φορολογικών κινήτρων από την ΕΕ για την αγορά ηλεκτροκίνητων τουλάχιστον στις επαγγελµατικές κατηγορίες οχηµάτων, όπως τα ταξί και τα λεωφορεία: «Προτάθηκε η µείωση φόρων ειδικά για τοµείς όπου αυτό είναι σχετικά εύκολο, όπως τα ταξί και τα λεωφορεία, και µε αντικίνητρα που θα αποθαρρύνουν τη χρήση ρυπογόνων οχηµάτων».

Προτάθηκαν οικονοµικά κίνητρα για τη γρήγορη ανάπτυξη υποδοµών για δηµόσιες µεταφορές, αλλά και υποδοµές ρευµατοδότησης για ηλεκτροκίνηση από τους δύο υπουργούς. Γεγονός είναι, πάντως, ότι η ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα παραµένει σε εµβρυϊκό στάδιο, όπως διαπιστωνόταν στο Εθνικό Πλαίσιο Πολιτικής για την Ανάπτυξη της Αγοράς Υποδοµών Εναλλακτικών Καυσίµων στον τοµέα των Μεταφορών, το οποίο ολοκληρώθηκε πέρυσι από το καθ’ ύλην υπουργείο, σε συνεργασία µε τα συναρµόδια υπουργεία.

Η παλαιότητα… τρέφει τα πετρελαιοκίνητα

Βάσει των στοιχείων, το 2016 στην Ελλάδα κυκλοφορούσαν µόνο 397 ηλεκτροκίνητα οχήµατα, ενώ ειδική αναφορά γινόταν στην παλαιότητα των οχηµάτων.

Κι αυτό διότι τα τέσσερα στα δέκα είναι ηλικίας άνω των 17 ετών, ποσοστό το οποίο στα αυτοκίνητα δηµόσιας χρήσης διαµορφώνεται στο 30%. Στην παλαιότητα των οχηµάτων αποδίδεται η µεγάλη εξάρτησή τους από τα συµβατικά καύσιµα. Έτσι, υπολογίζεται ότι το 86% του στόλου κινείται µε κάποιου είδους βενζίνη (απλή ή αµόλυβδη), ενώ τα πετρελαιοκίνητα αντιστοιχούν σε ποσοστό της τάξεως του 13,3%.

Ειδικά στα λεωφορεία, το πετρέλαιο αποτελεί το βασικό καύσιµο (95%), ενώ µε εναλλακτικά καύσιµα, δηλαδή υγραέριο και φυσικό αέριο, κινείται µόλις το 1,8% του συνόλου. Φυσικό αέριο καταναλώνουν σήµερα µόνο 310 λεωφορεία στην Αθήνα.

πετρελαιοκίνητα ντίζελ

 

Το σχέδιο έδινε προτεραιότητα στις υποδοµές ηλεκτρικής φόρτισης, αλλά και στην τόνωση της αγοράς ηλεκτροκίνητων οχηµάτων, κάνοντας συγκεκριµένη αναφορά σε µέτρα όπως η υποχρεωτική πρόβλεψη χρήσης φορτιστών στα νεοανεγειρόµενα και ριζικά ανακαινιζόµενα κτίρια, και προτείνοντας την εξέταση µέτρων υποστήριξης της ηλεκτροκίνησης, µεταξύ των οποίων η παροχή άµεσων ή έµµεσων οικονοµικών κινήτρων (για παράδειγµα, οι φορολογικές απαλλαγές στα ηλεκτρικά οχήµατα και άλλα «καθαρά» οχήµατα), η εφαρµογή ευνοϊκών ρυθµίσεων για τη στάθµευση των ηλεκτροκίνητων οχηµάτων ή την κίνηση στις λεωφορειολωρίδες, η χρηµατοδότηση υποδοµών φόρτισης, η δηµιουργία θεσµικού πλαισίου χρηµατοδότησης ερευνητικών έργων και προγραµµάτων.

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ:

6 Σχόλια

  1. Ρε κατσαπλιαδες καραγκιοζηδες αρχιστε απο τα κρατικα σαπακια και τοτε θα παρω κι εγω duratsellll….Εδω δεν εχετε ευρω να δωσετε θελετε και ρευματα και @ρχιδι@ .Παλι τα αχρηστα γερμανικα μηχανικα σκουπιδια μπροστα…..

  2. εδω δεν εχετε φτιαξει ακομα υποδομες για ηλεκτροκινηση και μου συζητατε αποσυρση βενζινης και ντιζελ?
    μα τι ξουραφια εξελεξε και παλι ο λαος?

  3. αχρηστοι, πανηλιθιοι, αριστεροκατσαπλιαδες! μυαλο κατσαριδας!
    αρχιστε με το ξεσκαρταρισμα των τζιμινιερων οπως τα ταξι, τα λεωφορεια και τα παλια φορτηγα! αντε να σας δω εκει να αναλαβετε και το οικονομικο κοστος!
    τα ΙΧ euro 5 και euro 6 εχουν τοσα φιλτρα που δεν μολυνουν ΚΑΘΟΛΟΥ το περιβαλλον!
    εγω ξερω οτι ετοιμες ειναι οι αγωγες απο ιδιοκτητες πετρελαιοκινητων που αγορασαν αυτοκινητα την τελευταια 5ετια και ΚΑΝΕΝΑΣ δεν προειδοποιησε για τιποτα! οποτε μην ξερογλυφεστε οτι θα απαγορευτουν τα ντιζελ τουλαχιστον την επομενη 10ετια…ουτε καν!
    ηλιθιοι, τεμπεληδες συριζοαπλυτοι που δεν δουλεψαν ποτε στην ζωη τους και τωρα κανουν ροντεο την αγορα αυτοκινητου αλλα και τις διανομες προιοντων και οχι μονο!! απαγορευστε και τα πλοια επειδη καινε μαζουτ! αιντε ντενεκεδες καντε το και αυτο!
    συγχαρητηρια στα ζωντοβολα που τους ψηφισαν!

  4. Εδω ειναι Ελλαδα και ολα αυτα θα καθυστερησουν.

    Ασε που ολα τα επαγγελματικα οχηματα βαρεως τυπου παιρνουν ντιζελ.

    Εκτος και αν το πανε σε φυσικο αεριο εκει.

  5. Ας μου πει κάποιος “σοβαρός” πολιτικός κυβερνητικός και αντιπολιτευόμενος, αφού εδώ και 2 χρόνια ήταν γνωστή η απόφαση της ΕΕ, μεγάλων κρατών κι’ οργανισμών για την απαγόρευση των ντήζελ, γιατί δεν προειδοποίησαν τους Έλληνες και τους άφησαν έρμαια στο πάρτυ των εταιρειών που βρήκαν άλλη μία ευκαιρία να “σπρώξουν” τα υπό προσεχή απαγόρευση προϊόντα τους;;;

    Ίσως η “αριστερή” κυβέρνηση του τόπου να το αιτιολογήσει ότι εφαρμόζει μιά καθαρή λενινιστική πολιτική και έχει αποδώσει στον κάθε Έλληνα τον ρόλο του “χρήσιμου ηλίθιου”…

    ΒΑΣΙΛΗΣ ΑΡΜΟΝΗΣ

    1. εσυ θες να σου ομολογησουν οτι ο παγκοσμιος σχεδιασμος τους ειναι οι πολεις στρατοπεδα
      περιμενε λιγο να εφαρμοσουν και το δικτυο G5
      ισως τοτε κατι να αρχισετε να αντιλαμβανετε οταν περασετε την πορτα για το… σφραγισμα!

Comments are closed.