«Ζαλίζει»… παγκοσμίως η τιμή της ελληνικής βενζίνης: Έχουμε την 9η ακριβότερη (πίνακας)

Κοινοποίηση:
venzini

Η Ελλάδα συγκαταλέγεται ανάμεσα στις δέκα ακριβότερες χώρες παγκοσμίως όσον αφορά στην τιμή της βενζίνης και η αρνητική αυτή πρωτιά λειτουργεί επιβαρυντικά στην κατανάλωση και κατ’ επέκταση στους τζίρους των επιχειρήσεων του κλάδου.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του οκταμήνου, οι πωλήσεις στις βενζίνες κατέγραψαν πτώση 1% ενώ στο diesel κίνησης σημείωσαν άνοδο κατά 2%. Και αν φαινομενικά η πτώση δείχνει μικρή, όπως αναφέρει παράγοντας της αγοράς μιλώντας στο insider.gr, «το πρόσημο και στις βενζίνες θα έπρεπε να είναι θετικό». Ποιοι παράγοντες όμως λειτουργούν ως αντίρροπες δυνάμεις στη ζήτηση για βενζίνη σε μία περίοδο μάλιστα όπου οι πωλήσεις αυτοκινήτων καταγράφουν άνοδο;

«Η πτώση της ζήτησης οφείλεται σε τρεις παράγοντες: στην υψηλή τιμή (ας μην ξεχνάμε ότι υπάρχει ο Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης), στην τεχνολογία που εφαρμόζεται στα νέα αυτοκίνητα με αποτέλεσμα να είναι πιο αποδοτικά (επομένως να καταναλώνουν λιγότερη βενζίνη) ή να αλλάζουν το καύσιμο σε σε πετρέλαιο κίνησης και στην αλλαγή που παρατηρείται στον τρόπο ζωής και μετακίνησης των Ελλήνων καθώς λόγω της μείωσης του διαθέσιμου εισοδήματος δεν διανύουν πλέον μεγάλες αποστάσεις (ταξίδια κλπ) με το αυτοκίνητο», αναφέρει σχετικά παράγοντας της αγοράς.

Μεταξύ των «παγκόσμιων πρωταθλητών» η Ελλάδα

Σύμφωνα με τα στοιχεία του https://www.globalpetrolprices.com/gasoline_prices/ , η Ελλάδα κατατάσσεται στην 9η θέση (με μέση τιμή πώλησης 1,77 δολάρια ανά λίτρο) όσον αφορά στην τιμή της βενζίνης αφήνοντας «πίσω» της παραδοσιακά ακριβές χώρες με πολύ υψηλότερο βιοτικό επίπεδο όπως είναι η Ελβετία (η οποία βρίσκεται στην 21η θέση με μέση τιμή πώλησης 1,59 δολάρια ανά λίτρο) ή το Ηνωμένο Βασίλειο (το οποίο βρίσκεται στην 18η θέση με τιμή πώλησης 1,60 δολάρια ανά λίτρο).

sigritikovenzini

Ενδεικτική της ακρίβειας που παρατηρείται στην Ελλάδα είναι η έρευνα της πλατφόρμας Picodi, η οποία υπολόγισε πόσα λίτρα βενζίνης αντιστοιχούν στο μέσο εισόδημα των πολιτών σε πάνω από 100 χώρες σε όλον τον κόσμο. Σύμφωνα με αυτήν, ο μέσος Ελβετός μπορεί να αγοράσει εξαπλάσια ποσότητα αμόλυβδης κάθε μήνα από τον μέσο Έλληνα.

Σημειώνεται ότι, στην Ελλάδα, οι λιανικές τιμές των βενζινών στις αντλίες αποτελούνται κατά περίπου 70% από φόρους και δασμούς που περιλαμβάνουν:

• Τον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης σε σταθερό ποσό

• Τον ΦΠΑ 24%

• Τα ΔΕΤΕ 0,05%

• Την ειδική εισφορά 1,2% (του ν. 3054/2002)

• Το τέλος της ΡΑΕ 0,20 ευρώ/λίτρο

Οι λιανικές τιμές και άρα το μεικτό περιθώριο κέρδους Εταιριών και Πρατηρίων –πέρα από το κόστος του προϊόντος- περιλαμβάνουν:

• Το κόστος μεταφοράς (βυτιοφόρων αυτοκινήτων).

• Χρηματοοικονομικά έξοδα (κόστος αποθεμάτων, πιστώσεις, επενδύσεις κλπ.).

• Το κόστος εμπορίας (εκτελωνισμού, αποθήκευσης και διακίνησης κλπ.).

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ:

4 Σχόλια

  1. Η αισχροκέρδεια στην βενζίνη σας κάνει εντύπωση και όχι το κωλοχανείο στο οποίο έχει μετατραπεί η Ελλάδα: Από αναλύσεις και η επιστημονική θολοκουλτούρα είστε πρώτοι, από ουσία μηδέν! Από πράξεις δε, γατάκια του καναπέ και μαχητές του πληκτρολογίου. Μπουρδολόγοι κάθε λογής μαζί με αναλυτές της μπαρούφας, καλοκαιρινές διακοπές και μπαράκια της παραλιακής. Κρετίνοι με αναγνωρισιμότητα και αμάξι δανεικό.. Ή κάνω λάθος: Φάτε μουσουλμάνια και λοιπά τριτοκοσμικά σκουπίδια και καλή χώνεψη! Και μην ξεχνάτε, οι αναλύσεις και οι δηλώσεις κάνουν την διαφορά!!!!!!!

    Μπεεεεεεεε, μπεεεεεεεεεε!

    1. Εγώ το Επισήμανα Αυτό στο Σχόλιό μου, ότι η Ελλάδα Έχει στην Ουσία Μετατραπεί σε Ένα Απέραντο Κωλοχανείο, Εντάξει το Είπα πιο Κόσμια, αλλά η Ουσία Είναι Αυτή.

      Αν δεν Ξεσηκωθεί ο Κόσμος στην Ελλάδα, δεν Πρόκειται να Αλλάξει Απολύτως Τίποτε. Σιγά Σιγά, Όμως Διαβάζουμε ότι ο Κόσμος σε Όλη την Ελλάδα Επιτέλους Ξυπνάει και Αντιδρά. Κάλλιο Αργά Παρά Ποτέ.

      Διάβασες τι Έγινε Χθες Βράδυ, για παράδειγμα, στα Βρασνά του Νομού Θεσσαλονίκης όπου οι Κάτοικοι Επιχείρησαν με Κάθε Τρόπο να Εμποδίσουν την Εγκατάσταση Λαθρομεταναστών Προσφύγων σε Ξενοδοχεία της Περιοχής τους και ότι στο Άκουσμα της Είδησης της Αποχώρησης των Λαθρομεταναστών και των Προσφύγων οι Διαμαρτυρόμενοι Κάτοικοι των Βρασνών Ξέσπασαν σε Χειροκροτήματα και Ζητωκραυγές;

      Άγγελος από Μιλάνο

  2. Καλησπέρα Στέφανε,

    Αυτά Είναι τα Παράλογα Πράγματα που Συμβαίνουν στην Ελλάδα της Κρίσης. Μία Χώρα η Οποία Βρίσκεται για 10 Χρόνια σε Βαθιά Κρίση και Ύφεση, σε Δημοσιονομική Προσαρμογή της Οικονομίας της, με το Εισόδημα των Ελλήνων να Έχει Μειωθεί Περίπου 50%, ΔΕΝ Επιτρέπεται να Είναι αν Όχι η πιο Ακριβή, αλλά από τις πιο Ακριβές Χώρες στην Ευρωπαική Ένωση και Όχι Μόνο.

    Και δεν Αναφέρομαι μόνο για την Τιμή της Βενζίνης, αλλά Συνολικά για τα Προιόντα και τις Υπηρεσίες που Προσφέρονται στη Χώρα. Και εν πάσει περιπτώσει, με τους Μισθούς και τις Συντάξεις να Έχουν Καταβαραθρωθεί στα Χρόνια των Μνημονίων, δεν Είναι Δυνατόν να Καλείται ο Έλληνας να Αναταπεξέλθει σε Όλες τις Υποχρεώσεις του, είτε Μιλούμε για Εφορία, είτε για Πληρωμές σε Λογαριαμούς ΔΕΚΟ, είτε για Πληρωμές σε Τράπεζες από Δάνεια και Κάρτες, είτε για να Μπορέσει να Επιβιώσει Συνολικά.

    Και για του Λόγου το Αληθές, Όσες Ρυθμίσεις και αν Γίνονται, ώστε να Μπορεί ο Κόσμος να Ανασάνει Λίγο, αυτές οι Ρυθμίσεις μετά από 3 ή 4 Δόσεις Πληρωμών, Χάνονται διότι ο Κόσμος Αδυνατεί να Ανταπεξέλθει, όχι Προφανώς γιατί δεν Θέλει να Πληρώνει, αλλά Βεβαίως γιατί δεν Μπορεί.

    Ένα Project από τα Οποία Έχω Αναλάβει, Αναφέρεται στην Οικονομία και τις Χώρες οι Οποίες Βρίσκονται σε Κρίση και Ύφεση, και το Αποτέλεσμα που Ζητείται Είναι η Εκπόνηση Ενός Σχεδίου Δημοσιονομικής Προσαρμογής για τις Οικονομίες των Χωρών Αυτών, Χωρίς να Διαταραχθεί η Κοινωνική Συνοχή, και να Αποφευχθεί η Διάλυση του Κοινωνικού Ιστού.

    Επίσης στο Σχέδιο Προβλέπεται η Ανάλυση των Διάφορων Οίκων Αξιολόγησης, στα Οποία Προσφεύγουν Συνήθως τα Κράτη για τον Ενδεχόμενο Δανεισμό τους και Καταγράφονται Λεπτομερώς οι Επιπτώσεις των Εκτιμήσεων που Εκφέρουν οι Οίκων Αξιολόγησης για τα Κράτη και τις Παγίδες που Ενδεχομένως Κρύβουν οι Εκτιμήσεις τους.

    Δηλαδή, στην Ουσία το Αποτέλεσμα του Project Είναι η Δημιουργία Ενός Οικονομικού Μοντέλου το Οποίο Υιοθετούμενο από μία Χώρα η Οποία Βρίσκεται σε Ύφεση, Επιτρέπει μία Ορθολογική Δημοσιονομική Προσαρμογή και κατά Συνέπεια Εξυγείανση της Οικονομίας της, με Όσο το Δυνατόν τις Λιγότερες Αρνητικές ή και Μηδενικές ( Ανάλογα με την Περίπτωση ) Συνέπειες για την Κοινωνία.

    Και Ένα Εύλογο Πιστεύω Ερώτημα, το 2008 που Ξέσπασε στην Ελλάδα η Κρίση ( και το 2010 Επιδεινώθηκε με την Επιβολή του 1ου Μνημονίου ), δεν Μπορούσε να Εκπονηθεί από Διάφορους Τεχνοκράτες ( Ειδικούς σε Θέματα Οικονομίας ) Ένα Οικονομικό Μοντέλο που να Προβλέπει μία Ορθολογική Δημοσιονομική Προσαρμογή και κατά Συνέπεια Εξυγείανση της Οικονομίας της, με Όσο το Δυνατόν τις Λιγότερες Αρνητικές Συνέπειες για την Κοινωνία, και να Παραδοθεί στην Κυβέρνηση του Κώστα Καραμανλή ή ακόμη και το 2009 στην Κυβέρνηση του Γιώργου Παπανδρέου;

    Προφανώς και Μπορούσε να Γίνει Κάτι Ανάλογο, Όμως ΔΕΝ Έγινε και τα Αποτελέσματα τα Είδαμε στη Διάρκεια των 10 Χρόνων, Όπως για παράδειγμα:

    1. Μείωση του Εισοδήματος των Ελλήνων κατά 50% Περίπου από Μισθούς, Συντάξεις και Φορολογία
    2. Διάλυση του Κοινωνικού Ιστού
    3. Τρομακτική Αύξηση της Ανεργίας στην Ελλάδα
    4. Φυγή των Ελλήνων στο Εξωτερικό το Λεγόμενο Brain Drain ( και Όχι Μόνο για τους Νέους σε Ηλικία, αλλά και σε Μεγαλύτερες Ηλικίες, οι Άνω των 45 Ετών, για παράδειγμα, με Πτυχία, Μετα-Πτυχιακά, Εργασιακή Εμπειρία, οι Οποίοι Έλληνες Μπορούσαν να Συμβάλλουν τα Μέγιστα στην Παραγωγική Ανασυγκρότηση της Χώρας και Όμως η Χώρα τους Είπε με τον Τρόπο της, Φύγετε διότι εδώ δεν Έχετε Μέλλον ή Θεωρείστε Over-Qualified ).

    Ευχαριστώ,

    Με Εκτίμηση,
    Πολλούς Χαιρετισμούς,

    Άγγελος από Μιλάνο

Leave a Response