Δ. Μαύρος: «Ο Τσίπρας μου έστειλε SMS ζητώντας συγγνώμη για τα όσα έλεγε για τις δημοσκοπήσεις»

Κοινοποίηση:
1

Στην εκπομπή του ΣΚΑΪ «αντίστροφη Μέτρηση» με τη Σία Κοσιώνη και τον Βασίλη Χιώτη, παρουσιάστηκαν χθες τα ευρήματα των τελευταίων δημοσκοπήσεων για την πρόθεση ψήφου.

Συζητήθηκαν η εκτίμηση του εκλογικού αποτελέσματος και η διαφορά μεταξύ πρώτου και δεύτερου κόμματος, λίγα εικοσιτετράωρα πριν από τις κάλπες της 7ης Ιουλίου. Αναλύθηκαν επίσης, τα κλειδιά για την αυτοδυναμία και η ενδεχόμενη αποχή.

Προσκεκλημένοι στο στούντιο του ΣΚΑΪ ήταν o Δημήτρης Μαύρος, Πρόεδρος του Συλλόγου Εταιριών Δημοσκόπησης και Έρευνας Αγοράς και Διευθύνων Σύμβουλος της ΜRB, ο Θωμάς Γεράκης, Γενικός Γραμματέας του Συλλόγου Εταιριών Δημοσκόπησης και Έρευνας Αγοράς και Διευθύνων Σύμβουλος της MARC και ο Γιώργος Αράπογλου, Γενικός Διευθυντής της PULSE και συνεργάτης του ΣΚΑΪ.

Αποκάλυψη Δ. Μαύρου: Ο Τσίπρας μου ζήτησε συγγνώμη για τις δημοσκοπήσεις
Σε μια αποκάλυψη σχετικά με τον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα, προέβη στην αρχή της εκπομπής ο επικεφαλής της MRB Δημήτρης Μαύρος, ο οποίος αναφέρθηκε στην κατάσταση που επικρατούσε την εποχή του δημοψηφίσματος, σχολιάζοντας την αποτυχία των εταιριών δημοσκοπήσεων να προβλέψουν το αποτέλεσμα.

Όπως είπε ο κ. Μαύρος, ανάμεσα στις εταιρείες υπήρχε πραγματικός φόβος να προσεγγίσουν τον κόσμο και να βγάλουν exit polls, αφού δέχονταν εισηγήσεις τόσο από πολιτικούς όσο και επιχειρηματίες να το αποφύγουν. «Φοβόμασταν και την σκιά μας» είπε χαρακτηριστικά.

Ο κ. Μαύρος προχώρησε σε μια αποκάλυψη, δηλωτική του κλίματος που επικρατούσε μέχρι και πριν από τις ευρωεκλογές. «Ο κ. Τσίπρας μου έστειλε SMS και μου ζήτησε συγγνώμη αμέσως μετά το αποτέλεσμα», είπε χαρακτηριστικά. O κ. Μαύρος αποκάλυψε επίσης ότι η ΕΡΤ αρνήθηκε να μπει στα exit polls στις προηγούμενες εκλογές, κάτι που πλέον έχει ανακαλέσει.

 

Τι δείχνουν οι τελευταίες δημοσκοπήσεις – Έως 10,5 μονάδες μπροστά η ΝΔ
Στον σχετικό πίνακα που παρουσιάστηκε στην εκπομπή, με τις πιο «φρέσκες» δημοσκοπήσεις των 5 μεγαλύτερων εταιρειών που συμμετέχουν στο exit poll, η MRB δίνει διαφορά 7,6 μονάδων στη ΝΔ έναντι του ΣΥΡΙΖΑ, η Alco 8,5 μονάδες, η Pulse 7,5 μονάδες, η Metron Analysis 6,9 μονάδες και η Marc 10,5 μονάδες.

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ:

1 Comment

  1. 2012

    EXIT POLL Οι δημοσκόποι επέλεξαν εκλογική συνεργασία

    Οι εκλογές μπορεί να μην είχαν ντιμπέιτ, θα ήταν όμως αδύνατον να μην έχουν και exit poll. Μόνον που αυτή τη φορά θα είναι απολύτως προσαρμοσμένο στα οικονομικά και πολιτικά δεδομένα της συγκυρίας.

    Του Νίκου Ηλιάδη

    Και οι δύο αυτές παράμετροι επέβαλαν το exit poll να είναι κοινό και όσον αφορά την παραγωγή του -με τη σύμπραξη πέντε εταιρειών δημοσκοπήσεων- και ως προς την προβολή του από τέσσερα τηλεοπτικά δίκτυα συγχρόνως ακριβώς με το κλείσιμο της κάλπης στις 7 μ.μ.
    Λόγω της μεγάλης ρευστότητας που χαρακτηρίζει το πολιτικό σκηνικό οι εταιρείες δημοσκοπήσεων είναι εξαιρετικά επιφυλακτικές όσον αφορά την προοπτική διοργάνωσης exit polls. «Μέσα σε αυτό το απολύτως ναρκοθετημένο πολιτικό σκηνικό κανείς μας δεν επρόκειτο να αναλάβει από μόνος του το ρίσκο ενός exit poll», ομολογεί γνωστό στέλεχος μεγάλης εταιρείας δημοσκοπήσεων. «Εκτός αυτού», προσθέτει, «ακόμη κι αν η κάθε εταιρεία αποφάσιζε να αναλάβει αυτό το ρίσκο, δεν θα βρίσκαμε πελάτες, δηλαδή κανάλια, να αγοράσουν το προϊόν μας».

    Ενιαίο exit poll

    Τα δύο αυτά δεδομένα, η υψηλού ρίσκου πρόγνωση και η οικονομική στενότητα, οδήγησαν πέντε γνωστές εταιρείες (Alco, ΜRB, Marc, Metron Analysis και Opinion) να καθίσουν στο ίδιο τραπέζι και να καταλήξουν στην απόφαση να συνεργαστούν για τη διενέργεια ενός κοινού exit poll. Την πρότασή τους αυτή, κοστολογημένη περίπου στα 100.000 ευρώ, την υπέβαλαν προς τα μεγάλα τηλεοπτικά κανάλια. Τελικώς πριν από μερικές ημέρες πρώτα η ΝΕΤ και εν συνεχεία το Mega, ο Alpha και ο ANT1 απάντησαν στις πέντε εταιρείες δημοσκοπήσεων, οι οποίες θα διενεργήσουν την έρευνα εξόδου από την κάλπη, δηλώνοντας πως θα αναλάβουν από κοινού το κόστος, καταβάλλοντας το ποσό των 25.000 ευρώ το κάθε κανάλι. Υπενθυμίζεται ότι κάτι ανάλογο είχε γίνει και στις εκλογές του 2009.
    Όπως διαβεβαιώνει έμπειρο στέλεχος μιας εκ των πέντε συνεργαζόμενων εταιρειών, «ήδη έχουν γίνει οι πρώτες οργανωτικές συσκέψεις, στις οποίες προσδιορίστηκε ότι το δείγμα θα ανέλθει σε 10.000 άτομα και η δειγματοληψία θα γίνει σε 120 σημεία σε όλη τη χώρα. Θα αξιοποιηθεί η προηγούμενη ανάλογη πείρα ως προς την επιλογή των πλέον αντιπροσωπευτικών εκλογικών τμημάτων». Τα δεδομένα θα συγκεντρωθούν σε κοινό χώρο υποδοχής για τις πέντε εταιρείες, ώστε να γίνει τάχιστα η επεξεργασία και να δοθεί ένα αποτέλεσμα στα κανάλια, ακριβώς στις 7 το απόγευμα. «Τα δεδομένα θα εισέρχονται ανά κύματα στο σύστημα, από νωρίς το μεσημέρι, αλλά αποτελέσματα δεν θα ανακοινώνονται. Το επισημαίνω αυτό, γιατί, όπως έγινε και σε προηγούμενες εκλογές, κυκλοφορούν στο διαδίκτυο κάποια δήθεν επίσημα στοιχεία, τα οποία αποδίδονται σε δικές μας πηγές, αλλά αυτό είναι παντελώς αναληθές», επισημαίνει το ίδιο στέλεχος.
    Εκτός της συμφωνίας έμεινε ο ΣΚΑΪ, ο οποίος θα παρουσιάσει τα ευρήματα της έρευνας που θα προκύψει από αναγωγές στις τελευταίες δημοσκοπήσεις.

    45 χρόνια προβλέψεις με επιτυχίες αλλά και αποτυχίες

    Τα exit polls, τα οποία ελληνιστί αναφέρονται -μάλλον αδόκιμα- ως «δημοσκοπήσεις εξόδου»- έχουν ιστορία περίπου 45 χρόνων. Εμπνευστής τους θεωρείται η Warren Mitofsky, μία πολιτική δημοσκόπος, η οποία εργάστηκε για τη CBS News (1967-1990). Η Warren Mitofsky διενήργησε τις πρώτες δημοσκοπήσεις εξόδου το 1967 για ένα δίκτυο μέσων μαζικής ενημέρωσης κατά την εκλογή του κυβερνήτη του Κεντάκι.
    Exit polls γίνονται σε πολλές χώρες, συνήθως με αξιόλογη ακρίβεια ως προς την πρόβλεψη του τελικού αποτελέσματος αλλά συχνά και με αρκετά προβλήματα και αποτυχίες. Αστοχίες σημειώθηκαν αρκετές κατά το παρελθόν σε Ιταλία, Ηνωμένο Βασίλειο, Γερμανία, Ουκρανία και φυσικά και στην Ελλάδα στις εκλογές-θρίλερ του 2000. Πέραν αυτού σε αρκετές χώρες έχει υπάρξει κατά καιρούς σκεπτικισμός ως προς την αναγκαιότητα διενέργειας των exit polls, ενώ σε κάποιες, όπως για παράδειγμα η Σιγκαπούρη, έχουν απαγορευτεί. Ειδική περίπτωση αποτελούν οι ΗΠΑ, όπου κατά το παρελθόν λόγω της μεγάλης χρονικής απόκλισης ανάμεσα στην ανατολική και τη δυτική ακτή, όταν ανακοινώθηκαν τα exit polls στη μία πλευρά των ΗΠΑ, στην άλλη ακόμη ψήφιζαν, γεγονός που θεωρήθηκε ότι επηρέασε το εκλογικό αποτέλεσμα.
    Στην Ελλάδα η πρώτη απόπειρα να πραγματοποιηθεί exit poll έγινε στις βουλευτικές εκλογές του 1993, αλλά τελικώς ματαιώθηκε έπειτα από σχετική απαγόρευση που είχε θέσει η κυβέρνηση του Μητσοτάκη. Τότε είχε επιχειρηθεί από τους ειδικούς να δοθούν αποτελέσματα για επιλεγμένα εκλογικά τμήματα, τα οποία απεδείχθησαν ακριβή, γεγονός που ενθάρρυνε τους αρμόδιους να επιμείνουν στο εγχείρημα. Το 1994, έτος ευρωεκλογών, στις οποίες δεν ίσχυαν οι κυβερνητικές απαγορεύσεις, η εταιρεία δημοσκοπήσεων Opinion του Ηλία Νικολακόπουλου σε συνεργασία με τη γαλλική PVA διενήργησε το πρώτο exit poll, το οποίο παρουσιάστηκε από τον τηλεοπτικό σταθμό Mega.
    Το exit poll είναι μία ειδικού τύπου δημοσκόπηση, μία εικονική επανάληψη της ψηφοφορίας. Ωστόσο σύμφωνα με πολύπειρο δημοσκόπο «τα τελευταία χρόνια παρατηρείται το φαινόμενο οι ψηφοφόροι να μην απαντούν με ειλικρίνεια τι ακριβώς ψήφισαν και αυτό μας δημιουργεί σημαντικά προβλήματα».

    SINGULAR LOGIC Στις 11 το πρώτο ασφαλές αποτέλεσμα

    Με καθυστέρηση περίπου δύο ωρών σε σχέση με προηγούμενες εκλογικές αναμετρήσεις, γύρω στις 11 με 11.30 το βράδυ, εκτιμάται πως θα δοθεί το πρώτο επίσημο ασφαλές συγκεντρωτικό αποτέλεσμα από το υπουργείο Εσωτερικών. Το αποτέλεσμα θα αφορά τα ποσοστά των κομμάτων αλλά και την κατανομή των εδρών.
    Όπως διευκρίνισε χθες ο υπουργός Τάσος Γιαννίτσης, «η Singular Logic, η εταιρεία που για ακόμη μία φορά έχει αναλάβει τη συλλογή και τη μετάδοση των αποτελεσμάτων, τεχνικά θα έχει τα πρώτα αποτελέσματα στις 9 με 9.30, ωστόσο πολιτικά το αποτέλεσμα θα έρθει αργότερα, κατά τις 11 με 11.30, γιατί μπορεί να υπάρξει σημαντική ανακατανομή εδρών». Υπενθυμίζεται ότι αρχικά οι υπεύθυνοι της εταιρείας θεώρησαν πως η πρώτη ασφαλής εκτίμηση του εκλογικού αποτελέσματος θα μπορούσε να γίνει στις 9.30, ωστόσο, όπως εξήγησαν, ενδέχεται τελικά να γίνει περίπου δύο ώρες αργότερα. Αυτό κρίνεται αναγκαίο, ώστε σε περίπτωση οριακών αποτελεσμάτων όσον αφορά κυρίως την κατανομή των εδρών να μη δημιουργηθούν πρόσκαιρες και συγκεχυμένες εντυπώσεις. Έτσι αποφασίστηκε ασφαλής εκτίμηση να προκύψει, εφόσον μπει στο σύστημα περίπου το 50% του δείγματος των 5.000 εκλογικών τμημάτων, το οποίο θα είναι τυχαίο και αντιπροσωπευτικό από τις 56 εκλογικές περιφέρειες. Για ορισμένα κόμματα, κυρίως αυτά που θα βρίσκονται στο κοινοβουλευτικό όριο του 3%, η αγωνία μπορεί να παραταθεί ακόμη και μετά τα μεσάνυχτα, έως ότου αποσαφηνιστεί πλήρως η εικόνα.

    http://www.makthes.gr

    2012

    Το «Βήμα» παραποιεί τις δημοσκοπήσεις;

    Αν οι αριθμοί δεν βολεύουν, τόσο το χειρότερο για τους αριθμούς

    https://left.gr/news/vima-parapoiei-tis-dimoskopiseis

    2013

    Καταγγελία IMR κατά Νικολακόπουλου για «μαγείρεμα» exit poll!

    Η εταιρεία δημοσκοπήσεων IMR κατήγγειλε στην Αρχή Ραδιοτηλεόρασης τον εκλογολόγο Ηλία Νικολακόπουλο ότι «μαγείρεψε» το αποτέλεσμα της δημοσκόπησης εξόδου κάλπης που μετέδωσε το MEGA!

    Στην γραπτή επιστολή της εταιρείας προς τον πρόεδρο της Αρχής Ραδιοτηλεόρασης, σημειώνονται τα ακόλουθα: «Σας ενημερώνουμε ότι τα στοιχεία ου παρουσιάστηκαν δεν αντικατοπτρίζουν και δεν έχουν καμία απολύτως σχέση με τα αποτελέσματα της έρευνας που διεξήγαγε για το σκοπό αυτό, αλλά ήταν αποτέλεσμα αυθαίρετης στατιστικής ανάλυσης («μαγειρέματος») του εκλογολόγου που επέλεξε ο τηλεοπτικός σταθμός MEGA, κ. Ηλία Νικολακόπουλου, με αποτέλεσμα την παραπληροφόρηση των τηλεθεατών».

    Τι λέει όμως ο ίδιος ο Νικολακόπουλος; Σε δηλώσεις του στην εφημερίδα «ΠΟΛΙΤΗΣ» που απεκάλυψε και το θέμα, ανέφερε πως είναι στη διάθεση της Αρχής Ραδιοτηλεόρασης να καταθέσει τη δική του επιστημονική άποψη.

    Επιπλέον, είπε ότι έχει στη διάθεσή του αντίγραφο του αποτελέσματος της έρευνας εξόδου κάλπης που του διαβίβασε η IMR.

    http://www.24h.com.cy/politiki/ekloges2013/22044-kataggelia-imr-nikolakopoulou.html

    2014

    H Rass βγάζει μαϊμού δημοσκοπήσεις και το ομολογεί

    H Rass είναι μία εταιρεία, που αν την εξετάσει κανείς, θα δει να αναδύεται στην ολότητά της η παραδοξότητα του σύγχρονου πολιτικού σκηνικού. Είναι η εταιρεία που τηρεί με την μέγιστη πειθαρχία την γραμμή της σαμαρικής προπαγάνδας, σε σημείο να έχει γίνει δημιουργηθεί και το σχετικό ανέκδοτο – σύνθημα «Rass – Rass – Αντώνης ΣαμαRass».

    http://www.xryshaygh.com/enimerosi/view/h-rass-bgazei-maimou-dhmoskophseis-kai-to-omologei

Comments are closed.