Γκάζια «τέλος»: Υποχρεωτικός «κόφτης» σε όλα τα οχήματα από το 2022

Κοινοποίηση:
A car drives past a newly installed 80 KMPH speed limit sign sign on a road on June 29, 2018 in Wittenheim eastern France. - As of July 1, 2018 the speed limit on two lane roads from 90 KMPH to 80 KMPH, in the hope of addressing an alarming rise in the number of road deaths. (Photo by SEBASTIEN BOZON / AFP)        (Photo credit should read SEBASTIEN BOZON/AFP/Getty Images)

Φρένο στα τροχαία δυστυχήματα και την επικίνδυνη οδήγηση επιχειρεί να βάλει – κυριολεκτικά – η Ευρωπαϊκή Ενωση, με τους νέους κανονισμούς που καθιστούν υποχρεωτικό τον «κόφτη» ταχύτητας και μια σειρά από άλλα μέτρα ασφαλείας σε όλα τα καινούρια οχήματα από το 2022.
Συγκεκριμένα, η Κομισιόν ενέκρινε την Τρίτη τον κανονισμό, που επιβάλλει τη χρήση «έξυπνων βοηθών» περιορισμού της ταχύτητας (Intelligent Speed Assistance – ISA) σε όλα τα νέα μοντέλα, και το μόνο που απομένει είναι να νομοθετηθεί και επίσημα από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.

Η εισηγητής του στο Ευρωκοινοβούλιο, Ρόζα Τουν, δήλωσε: «Αυτή η νομοθεσία ανοίγει το δρόμο για να σωθούν χιλιάδες ζωές τα επόμενα χρόνια. Ο πρόσθετος υποχρεωτικός εξοπλισμός για αυτοκίνητα, φορτηγά και λεωφορεία θα βοηθήσει στη σωτηρία των ανθρώπων».

Οι νέοι κανόνες απαιτούν την εισαγωγή σχεδόν 30 διαφορετικών χαρακτηριστικών ή συστημάτων ασφαλείας σε νέα οχήματα διαφορετικών τύπων. Η πλειονότητα των τεχνολογιών θα καταστεί υποχρεωτική τον Μάιο του 2022 για νέα μοντέλα (σ.σ. αυτοκίνητα που δεν έχουν ακόμη σχεδιαστεί) και από τον Μάιο του 2024 για τα υπάρχοντα μοντέλα.

Το σύστημα ISA θα μπορούσε να μειώσει τους θανάτους στους δρόμους της ΕΕ κατά 20%, σύμφωνα με εκτιμήσεις.

Τα άλλα προηγμένα συστήματα διάσωσης που θα εισαχθούν σε νέα οχήματα περιλαμβάνουν: αυτόματο φρενάρισμα για επείγουσες καταστάσεις, προηγμένο σύστημα προειδοποίησης οδηγού με αποσπασμένη προσοχή, σύστημα διατήρησης της λωρίδας, διευκόλυνση εγκατάστασης μπλοκαρίσματος αλκοόλ και σήμα έκτακτης στάσης.

Κατόπιν αιτήματος του Κοινοβουλίου, όλα τα οχήματα θα είναι εφοδιασμένα με καταγραφείς δεδομένων συμβάντων, οι οποίοι θα αποθηκεύουν κρίσιμα δεδομένα σχετικά με τη σύγκρουση μερικά δευτερόλεπτα πριν συμβεί. Με τον τρόπο αυτό θα παράσχουν κρίσιμες πληροφορίες για την ανάλυση ατυχημάτων και τη μείωση τέτοιων περιστατικών στο μέλλον.

Οι νέοι κανόνες βελτιώνουν επίσης τις απαιτήσεις παθητικής ασφάλειας, συμπεριλαμβανομένων των δοκιμών σύγκρουσης (μπροστά και πλευρές), καθώς και των παρμπρίζ για τον περιορισμό της σοβαρότητας των τραυματισμών για πεζούς και ποδηλάτες. Παράλληλα, θα γίνονται περισσότεροι έλεγχοι και για την έγκριση του κατάλληλου τύπου ελαστικών.

Επίσης, τα φορτηγά και τα λεωφορεία θα πρέπει να σχεδιάζονται και να κατασκευάζονται έτσι ώστε οι ευάλωτοι χρήστες του οδικού δικτύου, όπως οι ποδηλάτες και οι πεζοί, να γίνονται πιο ορατοί στον οδηγό. Ολα τα μεγάλα οχήματα θα είναι επίσης εξοπλισμένα με προηγμένα χαρακτηριστικά, όπως προειδοποίηση σύγκρουσης πεζών ή ποδηλάτη και σύστημα πληροφοριών «τυφλών» σημείων. Η τεχνολογία της «άμεσης όρασης» πρέπει να εφαρμοστεί από τον Νοέμβριο του 2025.

Η προσωρινή συμφωνία πρέπει ακόμη να επιβεβαιωθεί από τους εκπροσώπους των κρατών μελών και, στις 2 Απριλίου, από την Επιτροπή Προστασίας της Εσωτερικής Αγοράς και των Καταναλωτών. Στη συνέχεια, θα τεθεί στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και στο Συμβούλιο Υπουργών της ΕΕ για τελική έγκριση.

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ:

3 Σχόλια

  1. Όλοι γνωρίζουμε ότι δεν θα γίνει ποτέ αυτό. Ετσι όπως είναι τα πραγματα τους βολεύει όλους. Τώρα ένα θέλουν να μειώσουν τα δυστυχήματα θα πρέπει να εξετάσουν τον τρόπο που μοιράζουν τα διπλώματα. Για μένα δεν φταίει η ταχύτητα αλλά ο συνδυασμός της ταχύτητας με την ανικανότητα.

  2. Και θα το δεχτούν αυτοί όλοι οι κολλοσοί supercars;;; Χώρια πού’χει να πέσει αλλοίωση αβέρτα σ’αυτά τ’αμάξια! Μάγκες, έχουμε να κάνουμε με την αναβίωση της Σοβιετικής Ένωσης, με τη διαφορά ότι θα είναι στην Ευρώπη!

Γράψτε απάντηση στο Justice Ακύρωση απάντησης