Απέλυσαν δύο δημοσιογράφους και… παραιτήθηκαν όλοι οι υπόλοιποι!

Κοινοποίηση:
pena_2005_1-768x527

Ένα άρθρο που έγραψαν δυο δημοσιογράφοι της γνωστής

ρωσικής εφημερίδας Kommersant, με θέμα την ενδεχόμενη παραίτηση της προέδρου του Συμβουλίου της Ομοσπονδίας Βαλεντίνα Ματβιένκο και την διαδοχή της από τον αρχηγό της Υπηρεσίας κατασκοπείας Σεργκέι Ναρίσκιν, προκάλεσε την αντίδραση του βασικού μετόχου της εφημερίδας και δισεκατομμυριούχου Αλισέρ Ουσμάνοφ, ο οποίος ζήτησε την παραίτηση τους. Μετά την παραίτηση των δύο δημοσιογράφων της εφημερίδας, υπέβαλλαν την παραίτηση τους σε ένδειξη συμπαράστασης, ο υποδιευθυντής της εφημερίδας και όλοι οι συντάκτες του τμήματος πολιτικού ρεπορτάζ της εφημερίδας, με αποτέλεσμα η εφημερίδα από την Ρωσία να χάσει 13 δημοσιογράφους!

Τι συνέβη στην Ρωσία
«Πριν από μερικές μέρες με πρωτοβουλία των μετόχων ο Εκδοτικός Οίκος Kommersant διέκοψε την συνεργασία του με τον δημοσιογράφο Ιβάν Σαφρόνοφ και τον αναπληρωτή υπεύθυνο του τμήματος πολιτικού ρεπορτάζ, Μαξίμ Ιβανόφ. Ως λόγος αναφέρθηκε δημοσίευμα που είχε ως θέμα την ενδεχόμενη αντικατάσταση της προέδρου του Συμβουλίου της Ομοσπονδίας. Ο μέτοχος έχει δικαίωμα να λαμβάνει αποφάσεις σε σχέση με το προσωπικό και οι συνεργάτες έχουν δικαίωμα να μην συμφωνήσουν με αυτές τα αποφάσεις, με τον μοναδικό τρόπο που διαθέτουν, δηλαδή να αλλάξουν δουλειά», έγραψε στην ιστοσελίδα του στο Facebook ο υποδιευθυντής της εφημερίδας Γκλέμπ Τσερκάσοφ.

Ο Ιβάν Σαφρόνοφ έγραψε στην σελίδα του στο Facebook: «Να λοιπόν που εδώ και σχεδόν 10 χρόνια στην Kommersant έγραφα άρθρα για δεκάδες και εκατοντάδες απολύσεις αξιωματούχων και διευθυντικών στελεχών διαφορετικών επιπέδων, κάλυπτα τις αλλαγές στελεχών στις ιδιωτικές επιχειρήσεις, στις κρατικές εταιρείες και σε διάφορους ομοσπονδιακούς οργανισμούς. Τώρα πρέπει να γράψω και για την δική μου απόλυση…».

Η εφημερίδα Vedomosti, επικαλούμενη δικές της πληροφορίες γράφει ότι την απόφαση για την απόλυση των δημοσιογράφων Σαφρόνοφ και Ιβανόφ, την πήρε ο μέτοχος της εταιρείας Αλισέρ Ουσμάνοφ.

Ο γενικός διευθυντής της εφημερίδας Kommersant, Βλαντίμιρ Ζελόνκιν δήλωσε στην εφημερίδα Vedomosti ότι «διακόψαμε την συνεργασία μαζί τους, επειδή κατά την προετοιμασία του άρθρου παραβιάσθηκαν κάποιοι κανόνες της Kommersant». Ωστόσο ο ίδιος δεν διευκρίνισε σε τι συνίστανται οι παραβιάσεις εκ μέρους τους, και αρνήθηκε να σχολιάσει την παρέμβαση των μετόχων.

Οι δηλώσεις
Πρώην δημοσιογράφος της εφημερίδας δήλωσε στο BBC ότι για το άρθρο διαμαρτυρήθηκε η ίδια η Ματβιένκο στον Αλισέρ Ουσμάνοφ. Άλλος πρώην συνεργάτης της εφημερίδας Kommersant , προσέθεσε ότι μετά την δημοσίευση του άρθρου «συζητήθηκε η απόλυση του ίδιου του Ζελόνκιν, αλλά ‘κατάφερε να τη γλυτώσει’».

Εκπρόσωπος του ομίλου αρνήθηκε να κάνει κάποια σχόλιο στο BBC. Ο εκπρόσωπος τύπου της προέδρου του Συμβουλίου της Ομοσπονδίας Βλαντισλάβ Πανομαρένκο δήλωσε στο ραδιοφωνικό σταθμό «Ομιλεί η Μόσχα», πως δεν θεωρεί ότι η εν λόγω κατάσταση συνιστά αφορμή για να προβεί σε σχόλια. «Οι αναφορές των δημοσιογράφων στα μέσα κοινωνμικής δικτύωσης δεν συνιστούν αφορμή για να απευθυνθεί κάποιος στο Συμβούλιο της Ομοσπονδίας», δήλωσε ο ίδιος

Το επίμαχο άρθρο για την πιθανή παραίτηση της προέδρου του Συμβουλίου της Ομοσπονδίας Βαλεντίνα Ματβιένκο δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα Kommersant στις 17 Απριλίου. Το άρθρο έγραφε ότι τον Μάιο η πρόεδρος του Συμβουλίου της Ομοσπονδίας θα συζητήσει με τον πρόεδρο Βλαντίμιρ Πούτιν την ενδεχόμενη παραίτηση και ότι πιο πιθανός υποψήφιος για την θέση αυτή είναι ο επικεφαλής της Υπηρεσίας κατασκοπείας Σεργκέι Ναρίσκιν.

Ο εκδοτικός οίκος Kommersant ανήκει στον δισεκατομμυριούχο Αλισέρ Ουσμάνοφ , που είναι ιδρυτής και βασικό μέτοχος του ομίλου USM Holdings και καταλαμβάνει την 9η θέση στον κατάλογο με τους πιο πλούσιους Ρώσους του περιοδικού Forbes.

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ:

Leave a Response